Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november

 

Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Beauvaisgrunden II - lokalplan 522 med kommuneplantillæg

Lokalplanen blev bekendtgjort den 29. juni 2015

Høringsfrist:

29. september 2014
Indsendt af:
Østerbro Lokaludvalg
Dato: 29. september 2014
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 2
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Læs høringssvar fra Østerbro Lokaludvalg
Indsendt af:
Philip Douglass
Dato: 28. september 2014
Svarnummer:
2
By:
København NV
Postnr.:
2400
Høringsvar: Beauvaisgrunden II Der er mange gode elementer i det lokalplanforslag til Beauvaisgrunden II. Jeg tillader mig at påpege et sted hvor planen kunne være bedre: [fra side 13.] "En revurdering af detailhandelen i området betyder, at Bydelscenteret Lyngbyvej ændrer afgrænsning til den modsatte side af Lyngbyvej, og at detailhandelscenteret Rovsingsgade til butikker med særligt pladskrævende varer udstrækkes til at omfatte hele området frem til Lyngbyvej." Jeg synes ikke at det er hensigtsmæssigt på forhånd at begrænse udbud af butikker på Beauvaisgruden til udelukkende være "pladskrævende". I det mindste burde begrundelse for denne revurdering bliv mere fyldestgørende. Andetsteds i lokalplanen er der foreslået at området bliver omklassificeret som en del at "tætbyen". Det er svært at forene tæt befolkede stationsnære kvartere med pladskrævende varer. Almindelige (ikke pladskrævende) detailhandel på Bauvaisgrunden, som den eksisterende detailhandelsrammer lægger op til, kunne henvende sig til strømen af mennesker på vej til/fra Ryparken stationen. En mere hensigtsmæssigt klassificering af området kunne være at tillade både almindelige detailhandel og den pladskrævende slags. Det vil give den kommende udlejer frie hænder til at maksimere værdien af deres investering, og samtidige give en mere robust plan i forhold til fremtidig ændringer i detailhandels sammensætningen. Det nuværende lokalplanforslag som omklassificerer området fra almindelige detailhandel til pladskrævende handel ligner et forsøg fra bilforhandlere til at erhverve sig en synlig beliggenhed til en kunstig lav pris ved at udelukke konkurrence fra butikker som er i stand til at skabe mere værdi fra en intensive udnyttelse af pladsen.
Læs høringssvar fra Philip Douglass
Indsendt af:
Ruth Alexandersen
Dato: 23. september 2014
Svarnummer:
1
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Beauvaisgrunden II, parkeringspladser og trafikken på Rovsingsgade Jeg bor på Rovsingsgade, tæt på Lyngbyvej. Det var godt at bo her, - en rolig gade og gode parkeringsmuligheder. Det ændrede sig. For et års tid siden blev der anlagt cykelsti på Rovsingsgades nordlige side, og der blev fjernet et stort antal (skrå-)parkeringspladser. Det betød, at der herefter kom til at mangle parkeringspladser. Det er en stor daglig gene for beboerne i kvarteret omkring Rovsingsgade og for dem, der har ærinde i området, at finde parkeringsplads. Studsgårdsgade og parallelgaderne har måttet afbøde herfor og betyder derfor tæt parkering i begge retninger. Det kan være svært at komme igennem disse gader både for biler og cyklister, når der er parkering på begge sider i gaderne. Der er endvidere tæt parkering langt ned ad Rovsingsgade. Hertil kommer en flittig parkeringsvagt, der ofte udskriver klækkelige bøder, hvis 10-meter grænsen ved afkørsler ikke overholdes korrekt. Det er næsten chikane mod beboerne. Jeg kunne desværre ikke deltage i borgermødet den 4. september om den nye lokalplan for Beauvaisgrunden. Men jeg kan nå at sige noget inden den 29. september. Hvordan sikrer man sig, at Rovsingsgade ikke bliver yderligere belastet af de mange nye tilflyttere og af færdsel til og fra butikkerne på Beauvaisgrunden ? Allerede nu – siden cykelstianlæggelsen – er der betydeligt øget trafik på gaden og med kødannelse i myldretiden morgen og aften. Årsagen er for mig at se, at den ene udkørselsbane til Lyngbyvejen er afkortet (der skulle jo være plads til cykelstien) og derfor propper trafikken til. Er der nu taget højde for tilstrækkeligt med parkeringspladser i den nye plan ? Der står 1 p-plads per 200 m2 etagebyggeri (?). Det lyder ikke af meget. Jeg bor på 54 m2, som mange andre også gør, så i min forståelse kan 200 m2 kræve 4 parkeringspladser? Hertil kommer besøgende, som vel ikke skal køre op og ned ad tilstødende gader for at finde en parkeringsplads. Jeg synes lokalplanen med forslag af byggeri, stier og miljø m.m. ser spændende ud, og jeg synes, det er godt, at området bliver udnyttet. Men der skal være plads til os alle sammen. Vi (incl. politikerne) vil gerne begrænse de mange biler i byen. Ryparken St. er ved at blive renoveret, busserne får bedre køreplads og kommer hurtigt frem. Her er på Beauvaisgrunden en enestående mulighed for at anlægge (gratis?) parkeringspladser til bilister fra nord, som så kan tage tog eller bus (kombinationsbillet til parkeringsplads og S-tog/bus ?) til sit bestemmelsessted i centrum. De undgår at lede efter dyr parkeringsplads i midtbyen og sparer tid. Så mit forslag er, at en del af Beauvaisgrunden benyttes til parkeringsplads, -hus eller -kælder. Det vil være med til at løse noget af den store bilisme i byen. I samme parkeringsområde kunne tilbydes plads til beboerne i Rovsingsgadeområdet. Ruth Alexandersen Rovsingsgade 27, st.tv. 2100 København Ø PS: Jeg har ikke bil, men jeg har venner og naboer, der har nævnte parkeringsproblemer. For så vidt ser jeg gerne en begrænsning af bilerne i byen, mest pga. partikelforureningen.
Læs høringssvar fra Ruth Alexandersen