Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november

 

Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Adresser til Amager Centret

Høringstype

Andet

Område

Amager Øst

Tidsperiode for høringen

1. november 2015 til 1. december 2015

Sagsnummer

2015-0038015

Indsendelsesfrist for høringssvar

1. december 2015

Høring ikke åben

Der er kommet nye adresseregler – derfor er Københavns Kommune i gang med at fastsætte adresser for en række områder der i dag ikke har tilstrækkelig mange adresser. 

For indkøbscentre betyder de nye regler, at der skal fastsætte adresser til alle hovedindgange og mindst en adresse pr. etage. Desuden skal alle butiks- og erhvervslejemål have en adresse. I informationsskrivelsen fra Geodatastyrelsen og på www.danmarksadresser.dk  kan I læse mere om tankerne bag de nye regler.

For Amager Centret betyder det konkret at:

  • Alle de vigtigste indgangsdøre til centeret vil få hver sin adresse
  • Alle etager vil få mindst en adresse
  • Alle butiks- og erhvervslejemål vil få en adresse

Høringssvar

Ejeren og de berørte lejere, som Teknik- og Miljøforvaltningen har vurderet er direkte berørt af de supplerende adresse, har modtaget et høringsbrev, idet de betragtes som parter i sagen jf. forvaltningslovens § 19, stk. 1. 

De høringssvar, som Teknik- og Miljøforvaltningen modtager inden for høringsperioden, vil efterfølgende indgå i den videre sagsbehandling. 

Høringssvar fra personer, som ikke er vurderet som direkte berørte parter, jf. det ovenstående, vil ikke kunne forvente at få behandlet eventuelle bemærkninger i samme omfang, som et høringssvar fra en part i sagen.

Ansvarlig

Teknik- og Miljøforvaltningen Center for Bygninger, BBR Telefon: 33 66 56 99