Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november

 

Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Styrket integrationsindsats

I forbindelse med Budget 2011, blev det besluttet at iværksætte en styrket integrationsindsats.

Høringsfrist:

5. maj 2011
Indsendt af:
Tina Møllmann Jensen, formand
Dato: 5. maj 2011
Svarnummer:
4
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Forældreforeningen Brug Folkeskolen
By:
København N
Postnr.:
2200
Se vedhæftede fil.
Læs høringssvar fra Tina Møllmann Jensen, formand
Indsendt af:
Skole og Forældre, København
Dato: 5. maj 2011
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
v. formand Jens Schjødt Thorsen
By:
København V
Postnr.:
1710
Se vedlagte dokument
Læs høringssvar fra Skole og Forældre, København
Indsendt af:
Jan Hoby, næstformand i LFS
Dato: 5. maj 2011
Svarnummer:
2
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
LFS (Landsforeningen for Socialpædagoger)
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Læs høringssvar fra Jan Hoby, næstformand i LFS
Indsendt af:
Mette Kirk
Dato: 28. april 2011
Svarnummer:
1
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Blågård Skole
By:
København
Postnr.:
2200
Høringssvar fra skolebestyrelsen på Blågård Skole vedrørende Københavnermodellen- BUF’s integrationsindsats. Til Børne- og Ungdomsforvaltningen i København Høringssvar vedrørende Københavnermodel for integration Skolebestyrelsen ved Blågård Skole støtter målet - at skabe en bedre etnisk og social fordeling af elever på de københavnske folkeskoler og at der nu sker en revidering af københavnermodellen for integration. Vi støtter, at fordelingen af elever i fremtiden tager udgangspunkt i viden om barnets sproglige forudsætninger i stedet for, som nu, barnets etnicitet og formodninger om barnets sproglige forudsætninger. Vi støtter, at sprogindsatsen i børnehaverne intensiveret, og det er i den forbindelse meget vigtigt, at den viden, som skabes om det enkelte barns sprogudvikling og den samlede udvikling kommer de modtagende skoler til gode, så sammenhængen mellem børnehavernes indsats og skolernes indsats forbedres. Vi støtter, at fordelingsinitiativerne gælder både skolestartere og skoleskiftere. Vi har følgende kritiske kommentarer: - Vi er i tvivl, om det nye rådgivningscenter vil blive stærkt nok kompetencemæssigt og personalemæssigt til den omfattende opgave, det skal varetage. Vi mener at rådgivningscenteret i opbygningsfasen skal prioritere skolestartere og at indsatsen i første omgang fokuseres i de skoledistrikter, hvor den afgivende skole har et aktuelt potentiale for at ændre elevsammensætning i sampil med tildelingen af Københavnermodelspladser på andre skoler. - Det skal sikres at modtageskolerne er parate til og indstillede på at påtage sig opgaven, så de ”nye” børn og deres forældre, føler sig velkomne og inkluderet. - Fra 24 til 21 optagelsesreglen: Vi mener, at det er helt afgørende, at de meget søgte skoler ikke må overbooke og derfor er 21 reglen rigtig, men vi henleder opmærksomheden på, at alle skoler skal være økonomisk bæredygtige. Med venlig hilsen Mette Kirk Formand for skolebestyrelsen på Blågård Skole
Læs høringssvar fra Mette Kirk