Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høring af kvalitetsstandard Hjælp i hverdagen 2021
Høringstype
Område
Tidsperiode for høringen
Den endelige grafiske opsætning udfærdiges efter høringsperioden, og kvalitetsstandarden vil være genkendelig i forhold til tidligere års udgaver.
Borgerrepræsentationen skal én gang årligt godkende en borgerrettet kvalitetsstandard for serviceydelser efter servicelovens §§ 83, 83a og 86 om personlig og praktisk hjælp, rehabiliteringsforløb, genoptræning og vedligeholdende træning. Kvalitetsstandarden indeholder en beskrivelse af hvilken hjælp, du som borger kan forvente fra din kommune, hvis der opstår et behov for fx hjemmehjælp hos dig eller dine pårørende. Derudover skal kvalitetsstandarden også indeholde en beskrivelse af det serviceniveau, som kommunen har fastsat.
Socialforvaltningen har på den baggrund udarbejdet en ny kvalitetsstandard for 2021 med titlen Hjælp i hverdagen 2021. Her kan du læse om mulighederne for at få hjælp i hverdagen, hvis du som borger i Københavns Kommune har en fysisk, psykisk eller social udfordring, som gør det vanskeligt at klare de daglige opgaver, og primært er i aldersgruppen 18 til 65 år.
Der ønskes bemærkninger til kvalitetsstandarden med fokus på læsevenlighed, forståelse og anvendelse.
Kontakt
Dina Folkmann Kaas
Konsulent i Borgercenter Voksne
E-mail: Je49@kk.dk