Høringssvar vedrørende Lergravsvej - lokalplan 503

Oprettet: 14. september 2013
Svarnummer:
96

Indsendt af

Natasja Hedebrandt

Postnr.

2300

By

Kbh. S

Høringssvar

Jeg kan kun tilslutte mig de mange andre høringssvar. Jeg er chokeret over, at lokalplanforslaget for Lergravsvej vil hæve bebyggelsesprocenten til 140. I den snart forhenværende lokalplan var der tale om 90 procent. Det er en meget stor stigning, som jeg ønsker at protestere mod. Vi har hele tiden vidst, at området bagved Øresund Parkvej og Sundby Parkvej skulle bebygges. Men i lokalplanen fra 2001 skulle området være en fortsættelse af vores med forskudte bygninger med 5 etager. De nye bygninger skulle ligge i forlængelse af vores og altså fortsætte de linjer, som findes i Øresund Strandpark. Vores lejligheder er lyse, og der er sol og luft til os alle sammen. Bygningerne i det nye forslag er meget højere. De ligger ikke i forlængelse af vores byggeri, men ligger simpelthen på tværs af det hele. Vores lyse åbne område bliver spærret inde af en høj mur, der som jeg kan se det, er meget tæt på vores bygninger. Vi bliver spærret inde, og vores lyse lejligheder bliver ramt af store skygger fra murens høje byggeri. Jeg må sige, at jeg finder forslagets materiale meget manipulerende. Materialet maler et skønmaleri af skyggepåvirkningerne ved kun at vise diagrammer for to måneder, hvor solen står højt på himmelen og kun indtil kl. 15. Klokken 15 er de fleste mennesker på arbejde. Hvad med nogle diagrammer for kl. 20 i juli og i vinterhalvåret? Det er ikke anstændig information. Hvorfor ikke fortsætte de linjer, der allerede findes i området? Hvis de nye bygninger bliver lagt forskudt og i forlængelse af vores byggeri, er der sol og lys til alle lejligheder. Og lur mig om ikke flere af de nye lejligheder også får udsigt til havet i forhold til de planlagte placeringer. Muren vil da også være en mur for alle de nye lejligheder, der ligger på den anden side. Jeg forudser et parkeringsproblem i området. En parkeringsplads pr. 150 m2 er ikke meget, og selvom metroen er lige ovre på den anden side af gaden, og langt de fleste københavnere bruger cyklen flittigt, har de fleste familier altså en bil. Udmærket at der kommer et parkeringshus i området, men læg det et andet sted end ved siden af en børneinstitution. Jeg synes, det er en uansvarlig og tankeløs placering. Har kommunen overhovedet forholdt sig til den øgede trafik, det nye byggeri vil føre med sig? Og hvordan med trafiksikkerheden for alle og især kvarterets mange børn? Jeg vil opfordre til, at der bliver lavet et retvisende og realistik materiale, så politikerene kan træffe deres beslutning på et ordentligt og oplyst grundlag og ikke på et skønmaleri af virkeligheden. Byggeriet har konsekvenser, og de skal frem i lyset. Jeg håber, planerne vil blive ændret, så det nye byggeri ikke får så dramatiske konsekvenser for os og vores område, som tilfældet er med det her forslag. Mvh Natasja Hedebrandt