Høringssvar vedrørende Ørestad Syd tillæg 2 - lokalplan 398-2

Oprettet: 28. september 2015

Camilla Suhr

København S

Tænk en extra gang over vindtunler i Ørestad. Det blæser bare mere herude og vindtunler mellem og imellem bygninger forekommer nemt. Der er dannet en vindtunnel ned langs med Richard Mortensens Vej mellem 8tallet og de nye bygninger på den modsatte side af vejen. Det går især ud over ansatte i Børnehuset 8tallet og børnene når de er på legepladsen udenfor. De har ikke ET ENESTE vindstille øjeblik - så det kunne være rart hvis der blev plantet mere grønt syd for legepladsen som skal tage noget af den vind der kommer fra Kalvebod Fællede. I dette tillæg til lokalplanen er der ikke meget grønt mellem boligerne. Gør plads til en park (lidt som byparken i Ørestad Nord) hvor lokalbefolkningen kan mødes i dagligdagen. På tegningen ser det også kun ud til at der er 1 fodboldbane tilknyttet skolen. Det virker til meget lidt, da dette også skal bruges af idrætsforeninger udenfor skoletid. Så udvid med 1-2 fodboldbaner oppe ved skolen. Vi savner en dagligvare buitk herude i Ørestad Syd!