Bardenflethsgade II - lokalplan nr. 520 med kommuneplantillæg

Planen muliggør opførelse en boligbebyggelse og en daginstitution.

Høringsfrist:

2. februar 2015
Indsendt af:
Nina Anderskouv
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
43
Virksomhed / Organisation :
Nina Anderskouv
By:
København S
Postnr.:
2300 S
At de fleste parkeringspladser i Bardenflethsgade vil forsvinde, idet der kun er 74 bilpladser i byggeriet og beboerne ikke er forpligtet til at bruge dem, hvis man synes de er for dyre. der skal derfor mange flere biler ud i området. Endvidere vil de få parkeringspladser i Bardenflethsgade skulle benyttes af daginstitutionens personale. Det vil derfor være svært at finde parkeringsplads i området.
Læs høringssvar fra Nina Anderskouv
Indsendt af:
Peter Rasmussen
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
42
By:
København S
Postnr.:
2300
Kære Københavns Kommune Da vi gik hjem fra det sidste borgermøde hvor lokalplanforslaget og effekten af dette var hovedatraktionen, var jeg bare så skuffet. Jeg har aldrig været med til et møde hvor der ikke var lagt vægt på at sætte sig ind i de spørgsmål og bekymringer de fremmødte kunne have. Det virkede som om de troede vi alle var potentielle købere af disse lejligheder i dette nybyggeri. Ingen interesse i hvilken betydning dette byggeri kunne få for de borgere ( i københavns kommune) der bor omkring Amagerfælledvej. Magen til naiv arrogance fra kommunen, arkitekter, lokalråd og Hofmann, grænser til mangel på interesse for de omkringboende. Ingen indsigt eller målinger omkring, støj, skyggevirkning, trafikbelastning på Amagerfælledvej og Peder Vedelsgade og mangel på parkeringspladser. Det kan da ikke være i Københavns Kommunes grønne flertalinteresse at behandle københavns kommunes borgere på denne måde for at tækkes Hofmann!! Hvor er ansvarligheden henne. Kik lige på de andre nybyggerier på Amagerfælledvej, alt nybyggeri skal absolut bygges helt ud til fortorvet, med den effekt at man snart ikke har luft på Amagerfælledvej (kik selv fra Amager Bouleward mod DR og Nordea nybyggeri) Det kan i ikke være bekendt, og i så fald skal i ikke kalde jer den grønne gruppe på Københavns Kommune. hilsen Peter
Læs høringssvar fra Peter Rasmussen
Indsendt af:
janne og peter rasmussen
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
41
Vedhæftede filer: 1
By:
københavn S
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra janne og peter rasmussen
Indsendt af:
Hans Peter og Aase Wandall
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
40
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi vil hermed protestere mod det planlagte byggeri på hjørnet af Amagerfælledvej/Amager Boulevard i den foreliggende udformning. Vi begrunder vores klage med , at det vil medføre store parkeringsproblemer for os og vore gæster, hvoraf mange kommer langvejs fra. Byggeriet af over 100 lejligheder med en daginstitution vil medføre, at der kommer mange flere biler i vores område og parkeringsmulighederne vil blive stærkt forringede! Med venlig hilsen Aase og Hans Peter Wandall.
Læs høringssvar fra Hans Peter og Aase Wandall
Indsendt af:
Annemette Nygaard Hansen
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
39
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg laver indsigelse mod lokalplanforslaget. Nedlæggelsen af parkeringspladserne i Bardenflethsgade vil være en kæmpe gene for beboerne i området. Der er i forvejen mangel på p-pladser i Sundby Nord, hvorfor det vil være umuligt at finde plads. Samt det vil være til stor gene for ens gæster, som bor uden for hovedstadsområdet og benytter bil. Der bliver flere beboere, samt en institution, hvor der også skal være p-pladser til de medarbejdere i institutionen. Det hænger på ingen måde sammen at nedlægge p-pladser og så tilføje flere beboere i området. Der vil være meget stor til og frakørsel fra institutionen morgen og eftermiddag, og hvis der ikke er nogen parkeringspladser, vil det medføre at mange vil komme til at holde ulovligt, når de skal bringe og hente børn. Der er i forvejen meget trafik i Peter Vedels Gade pga. skolen og Seruminstituttet, og en institution vil medbringe endnu mere trafik, hvilket vil være til stor gene for beboerne i området. På baggrund af ovenstående protesterer jeg kraftigt mod det nuværende lokalplanforslag.
Læs høringssvar fra Annemette Nygaard Hansen
Indsendt af:
Kitte Sponholtz-Hansen
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
38
By:
Kbh. S.
Postnr.:
2300
Emne: Lokalplanforslag af 27.11.14, Bardenflethsgade II, §7, stk. 11: Der gøres hermed indsigelse mod ovennævnte plan, idet der ikke ses sammenhænge mellem nuværende brugere og den øgede mængde brugere, der kommer i fremtiden. Konklusion. Som jeg ser det: Flere fastboende borgere, færre parkeringspladser. Spørgsmål: Har Borgerrepræsentationen regnet på det? Herudover kommer den øgede mængde af til- og frakørsler. Mvh Kitte Sponholtz-Hansen.
Læs høringssvar fra Kitte Sponholtz-Hansen
Indsendt af:
Birgitte Clasen
Dato: 2. februar 2015
Svarnummer:
37
Virksomhed / Organisation :
Børne- og Ungdomsforvaltningen
By:
København V
Postnr.:
1502
Børne- og Ungdomsforvaltningen vil opfordre til, at der ved udformning af daginstitutionens legeplads tages højde for støjafskærmning i forhold til Peter Vedelsgades Skole. Desuden vil vi opfordre til, at der ved udformning af adgangsveje til den nye bebyggelse tages hensyn til trafiksikkerhed på Peter Vedelsgade, som er skolevej for Peter Vedelsgades Skoles elever.
Læs høringssvar fra Birgitte Clasen
Indsendt af:
Charlotte Petersen
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
36
By:
Købanhavn S
Postnr.:
2300
Jeg ønsker hermed at gøre indsigelse mod lokalplanforslaget ”Bardenflethsgade II”. Den påtænkte bebyggelse vil skabe yderligere støj og trafik på en i forvejen stærkt trafikeret Amagerfælledvej. Desuden vil den høje bebyggelse ud mod Amagerfælledvej skabe en form for støjkorridor, hvorved støjen vil blive yderligere forstærket i lejlighederne, der ligger ud mod Amagerfælledvej. Bebyggelsen på 6 etager ud mod Amagerfælledvej vil komme til at føles som en mastodont og vil ligeledes skabe en markant reduktion i lysindfaldet på de eksisterende bygninger på Amagerfælledvej og henlægge dem i mørke. En løsning på begge disse problemstillinger kunne være, at byggeriet blev vendt 180 grader, så den høje del af byggeriet ville komme til at vende ud mod Seruminstituttet, og den lave del ville komme til at vende ud mod Amagerfælledvej. Hvis bebyggelsen blev vendt om, ville der desuden blive plads til et grønt område på hjørnet af Amager Boulevard og Amagerfælledvej – et område som kunne bestå af buske og træer, og som ville være med til at dæmpe støjgenerne fremfor at øge dem.
Læs høringssvar fra Charlotte Petersen
Indsendt af:
Johnny Pileborg
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
35
By:
København S
Postnr.:
2300
Indsigelse mod Lokalplanforslag ”Bardenflethsgade II” Jeg har flere anker mod det forslag der er fremsat. I skriver i forslaget at ”Amagerbro der fremstå med særegne og karakterfulde udtryk” og der vil I så placere et byggeri der fremstår som stor mørk betonklods. Lige om hjørnet i Vermlandsgade er der lavet et nyt byggeri med facade i røde mursten som falder ind i det omkringliggende byggeri. I skriver også ”Nyt byggeri skal opføres med en overordnet arkitektonisk ide” og ”tilpasses de eksisterende omkringliggende bebyggelser” Den tilpasning blev så en mørk/sort betonklods. I skrive at ”På Amager Boulevard og Amagerfælledvej køre en række buslinjer”. Jeg bor på Amagerfælledvej og der køre ingen busser og der har ikke kørt busser i en årrække. Til gengæld er der så i peroder en massiv strøm af store lastbiler. De støjmålinger der er lavet, er mod det nye byggeri. Men hvordan bliver støjbelastningen i det eksisterende byggeri? F.eks har man udformet byggeriet så det er tilbagetrukket mod Amager Boulevard af hensyn til støj? Hvad med Amagerfælledvej. Hvis man havde det lavere og tilbagetrukket byggeri mod Amagerfælledvej og det høje byggeri mod Seruminstituttet, kunne støj problemet på Amagerfælledvej givetvis reduceres. I det nye byggri kunne man godt forlange der var elstandere til opladning ved alle de parkeringspladser der er i kælderen. Så havde man som beboer en mulighed for en elbil der kunne oplades på hjemmeadressen. Og så skal der være mindst en plads for hver 100m2 lejlighed. De ny beboere må ikke have elbil og åbenbar heller ikke have en ladcykle eller en cykeltrailer. En plads til pladskrævende cykler pr 1000m2. Lav dog plads til en pladskrævende cykel pr. lejlighed i kælderen. Ligeledes beregner i 2,5 cykel pr 100m2 lejlighed. Sæt det til 4 cykler pr lejlighed minimum. Og hvad med barnevogne/klapvogne og cykeltrailere. I vil tiltrække børnefamilier men de må ikke have bil og helst ikke køre på cykel. De skal åbenbart bruge offentlige transport. Andre steder praler kommunen ellers af at københavnerne kører på cykel? Og så mener man åbenbart at de nye lejligheder skal have en pæn stor gård, på bekostning af andre beboer's parkerings pladser i området. Hvorfor lader men ikke bardenflethsgade være som bufferparkering som den er? I denne del af Sundby er parkeringsudnyttelsen omkring 100% selvom nogle politikere siger noget andet. Så blev der afholdt åbent hus møde hos Amager vest lokaludvalg, hvor man kunne se en model af planerne. Super at man forsøger at indrager borgerne i processerne. Man viste et 6 etagers byggeri der var væsentlig lavere end nabo ejendommen som er 5½ etager. Var det for at gøre det acceptabelt. Det var mere vildledende end vejledende?
Læs høringssvar fra Johnny Pileborg
Indsendt af:
Helga og Frank Møller-Christiansen
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
34
Virksomhed / Organisation :
Privat
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi vil gerne protestere overfor det planlagte byggeri på hjørnet af Amagerfælledvej og Amager Boulevard i dens nuværende udformning. Årsagen til vores klage er, at det vil gå ud over parkeringspladserne i Peter Vedelsgade og Bardenflethsgade, som vi benytter, vi og vores gæster. Såvel byggeriet med 110 lejligheder som byggeriet af en daginstitution på pladsen vil betyde, at der kommer mange flere biler ud i området, og muligheden for parkeringsplads i området bliver vanskeliggjort. Med venlig hilsen Helga og Frank Møller-Christiansen
Læs høringssvar fra Helga og Frank Møller-Christiansen
Indsendt af:
Benedicte Christiansen
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
33
By:
Copenhagen
Postnr.:
2300
Som beboer i nabo-kareen til det påtænkte byggeri, henstiller jeg til Københavns Kommune, at kommunen nøje overvejer, om der ikke bliver gjort forskel mellem nye og gamle beboere i området.ved gennemførelse af dette lokalplanforslag Dette især med henblik på trafikbelastning i forhold til både påtænkt og eksisterende byggeri og parkeringsmuligheder for både nye og gamle beboere i området. Som lokalplanforslaget ligger nu, forekommer det, at der udelukkende er tænkt i hensyn til nye beboere. Forslaget vil bevirke markant øget trafikbelastning for nuværende beboere samt ligeledes markant forringelse af parkeringsmuligheder.
Læs høringssvar fra Benedicte Christiansen
Indsendt af:
K. D. Andersen
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
32
Vedhæftede filer: 1
By:
København S
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra K. D. Andersen
Indsendt af:
Johnny Pileborg
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
31
By:
København S
Postnr.:
2300
Indsigelse mod Lokalplanforslag ”Bardenflethsgade II” Hvorfor ikke bruge arealet til en park indrettet som et skybrudsareal. Der er allerede forslag til skybrudsareal i Bardenflethsgade i ”Konkretisering af skybrudsplan Amager & Christianshavn 2013” Plan nr 35 under beskrivelse af løsningsforslag http://kk.sites.itera.dk/apps/kk_pub2/pdf/1191_8DJ5JzNppL.pdf Det kunne udvides til hele arealet og samtidig bevare parkeringspladserne i Bardenflethsgade.
Læs høringssvar fra Johnny Pileborg
Indsendt af:
B. Pedersen
Dato: 31. januar 2015
Svarnummer:
30
By:
Kbh. S.
Postnr.:
2300
Vedr. Forslag til lokalplan: Bardenflethsgade II af 27.11.14. Det er glædeligt, at en så central grund i Kbh.: Amager Boulevard, Bardenflethsgade, Amagerfælledvej, som i årevis har ligget ubebygget hen, nu projekteres bebygget. Det er ligeledes påskønnelsesværdigt, at der er lagt et betydeligt arbejde i lokalplanforslaget Bardenflethsgade II. Lokalplanforslaget er imidlertid ufuldstændigt, hvorfor jeg anmoder Borgerrepræsentationen(Br) om at genbearbejde forslaget, ligesom jeg på visse punkter må gøre indsigelse: 1. Bardenflethsgade II´s relation til relevante eksisterende lokalplaner: Hvorfor har Br i nærværende lokalplanforslag tilsyneladende opgivet den i Lokalplan nr. 456: Faste Batteri II af 10.02.11 lancerede bæredygtighedsrosette med 14 bæredygtighedshensyn indenfor 3 områder: økonomi, miljø og sociale forhold? For at tage det sidste først: Hvorfor redegøres der ikke i Bardenflethsgade II for hvordan man forestiller sig interaktion mellem beboere/brugere i nuværende nabobyggerier og så beboere/brugere i det kommende byggeri? Og under miljømæssige forhold: Har man i Bardenflethsgade II opgivet den i Faste Batteri II projekterede sti mellem Parkstrøget ad Stemannsgade (bagom Amagerfælledvej 18-36) til Peter Vedels Gade? Stien nævnes ikke i nærværende lokalplanforslag. Har man opgivet Stemannsgadestien, så er man gået tilbage til Lokalplan nr. 95: Seruminstituttet af okt. 1986, hvor Stemannsgade kan ophæves samt til den faktiske virkelighed, hvor Stemannsgade er indhegnet og begroet med træer, buske og græs. Er Stemannsgadestien opgivet, hvorfor så ikke skrive det i Bardenflethsgade II og udelade den af tegning 1-4 samt tegningen over tillæg til Kommuneplanen 11? Br må afstemme Faste Batteri II med Bardenflethsgade II, så der ikke efterlades løse ender og ubesvarede spørgsmål, som hensætter nuværende og kommende beboere/brugere i usikkerhed m h t områdernes brug. Under miljømæssige forhold hører også tilkørselsforhold og parkering, som kommenteres i pkt. 2 og 3. 2. Tilkørselsforhold: Hvorfor laver man i Bardenflethsgade II tilkørsel til det nye byggeri ad en sidegade forbi en specialskole med elever med behov for særlige hensyn fysisk, socialt såvel som psykisk samt forbi en beboelse med en beboersammensætning (ældre/handicappede), som ligeledes har særlige behov? Jeg må gøre indsigelse mod dette tilkørselsforslag til den nye bebyggelse ad Peter Vedels Gade. Og jeg vil opfordre Br til at gentænke og - tegne forslag vedr. tilkørsel til det nye byggeri fra Amagerfælledvej eller Amager Boulevard. 3. Bilparkering: Lokalplanforslaget Bardenflethsgade II arbejder med en bebyggelsesprocent på op til 150 med boligareal på 12.000m2, skole på 1000m2, institution på 1000m2 og butikker på 200m2. Samtidig med dette nybyggeri nedlægges der 65 bilparkeringspladser i Bardenflethsgade (blå zone). Der projekteres godt nok med en bilparkeringskælder i nybyggeriet. Hvor er den indre sammenhæng mellem nybyggeri og nedlæggelse af bilparkeringspladser i Bardenflethsgade? Hvorfor tager man i lokalplanforslaget parkeringspladser fra beboere/brugere i nabobeboelser og giver et pengemaskineparkeringsanlæg til de nye beboere? Begrundelsen synes at være økonomisk. Dertil kommer at Faste Batteri II opererer med en begyggelsesprocent på op til 185. Hvor forestiller man sig, at Faste Batteri II´s beboere/brugere skal parkere? Det bliver ikke på Faste Batteri´s grund. For de skal kun have 1 parkeringsplads pr. 200m2 etageareal. Mon ikke Faste Batteri´s beboere/brugere vil søge til nabogader for at parkere? Her trænges også til afstemning mellem Bardenflethsgade II og Faste Batteri II. Jeg må gøre indsigelse mod de foreslåede bilparkeringsforhold i Bardenflethsgade II. Derimod foreslår jeg, at Br vender tilbage til Lokalplan nr. 293; Bardenflethsgade (I) af juni 1998, hvor "Parkeringsdækningen skal være af størrelsesordenen 1 parkeringsplads pr. 100 m2." Kbh. skal være en cykelby. Men der findes beboere/brugere/besøgende, som ikke kan anvende cykel. Jeg ser frem til Br´s genbearbejdning af lokalplanforslaget Bardenflethsgade II samt til fremsættelse af nyt lokalplanforslag for området. Venlig Hilsen B. Pedersen.
Læs høringssvar fra B. Pedersen
Indsendt af:
Henning V. Reelsbo
Dato: 31. januar 2015
Svarnummer:
29
By:
København S
Postnr.:
2300
En dagligvarebutik vil for et meget stort antal boliger blive nærmeste dagligvarebutik: Det norske Hus, Mønten, Amagerfælledvej mellem Christmas Møllers Plads og Njalsgade med påhængende karréer, foruden naturligvis den nye bebyggelse.
Læs høringssvar fra Henning V. Reelsbo
Indsendt af:
Christel Eyermann
Dato: 30. januar 2015
Svarnummer:
28
Virksomhed / Organisation :
Beboerrepræsentationen Amagerfælledvej 18-30
By:
København S
Postnr.:
2300
Angående det kommende byggeri på hjørnet af Amager Boulevard og Amagerfælledvej. Jeg deltog i det orienterende møde d. 13. januar 2015 og lyttede med interesse til tankerne bag det planlagte byggeri. På mange måder vil det nye byggeri blive en gevinst for området, den nuværende byggetomt har ikke ligefrem pyntet. Men som beboer i området og formand for Beboerrepræsentationen ved Samrådets Boligselskab, Amagerfælledvej 18 – 30 undrer jeg mig over, at det nye byggeri ikke synes at være tænkt ind i det omgivende byggeri med dets mennesker. I det nye byggeri skal der være grønne områder og ingen synlig parkering, hvilket er sympatisk; hvem ville ikke gerne have det her midt i København. Man har derfor lagt indkørslen til byggeriet om ad Peter Vedelsgade, så til- og frakørsel generer de ’nye’ beboere mindst muligt. Til gengæld vil de ’gamle’ beboere, der har vinduer ud mod Peter Vedelsgade (i vores ejendom har lejlighederne soveværelser ud mod Peter Vedelsgade.) ¨betale¨ for fordelene i det nye byggeri med mere trafikstøj og udstødning. Man kunne have lagt indkørslen til byggeriet direkte ind i byggeriet. Sådan er det i den ejendom jeg bor i og sådan burde det også være i det nye byggeri. I det nye byggeri skal der ikke være synlig parkering og derfor kommer der et underjordisk parkeringsanlæg med 74 pladser. Det lyder godt. Men endnu en gang er det de ’gamle’ beboere der må betale for, at de ’nye’ kan have fornøjelsen. Stort set alle parkeringspladser i Bardenfletsgade nedlægges (ca. 55) og de få resterende reserveres den kommende daginstitution. Det betyder, at der ikke længere er parkeringspladser til alle de ’gamle’ beboere i området. Allerede nu er det sådan, at kommer man hjem i bil efter arbejdstid, så er Bardenflethsgade det eneste sted man kan finde en parkeringsplads. Dertil kommer at de ’nye’ beboere ikke er forpligtede til at bruge deres ’egne’ parkeringspladser i parkeringskælderen. Hvis de synes det er for dyrt at have en plads, kan de vælge at købe en parkeringslicens og dermed gøre trængslen om parkeringspladser større. Man kan altså risikere det groteske, at der er kamp om pladserne på gaden, mens der er ubenyttede pladser i det nye byggeri. Kommunen ikke blot nedlægger et meget stort antal parkeringspladser. Den øger også med dette byggeri behovet for parkeringspladser. Det hænger ikke sammen. Meget ville have været anderledes, hvis man havde fordelt fordele og ulemper mellem ’nye’ og ’gamle’ beboere. Det er mig ubegribeligt, at man har tænkt så ensidigt. Man kan have den mistanke, at det vigtigste hensyn er at tjene mest muligt på det nye byggeri. Det havde jeg ikke ventet af det nuværende flertal på rådhuset. Hermed protesterer jeg, på vegne af beboerne på Amagerfælledvej 18 – 30, over at generne ved det nye byggeri er så ulige fordelt. For en deling af generne ved det nye byggeri foreslår jeg: 1. at indkørslen til byggeriet føres direkte ind fra Amagerfælledvej 2. at man beholder parkering på det område, der nu er projekteret som sti (mellem Amager Boulevard og Peter Vedelsgade) 3. at der ikke kan være ubenyttede parkeringspladser i den kommende parkeringskælder Med venlig hilsen Christel Eyermann Amagerfælledvej 30, 4.th Formand for Beboerrepræsentationen ved Samrådets Boligselskab, Amagerfælledvej 18-30 30. januar 2015
Læs høringssvar fra Christel Eyermann
Indsendt af:
Skolen i Peter Vedels Gade
Dato: 30. januar 2015
Svarnummer:
27
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Skolen i Peter Vedels Gade
By:
København S
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra Skolen i Peter Vedels Gade
Indsendt af:
Lars Eyermann
Dato: 30. januar 2015
Svarnummer:
26
By:
København S
Postnr.:
2300
I forbindelse med lokalplansforslaget til byggeprojekt i Badrenflethsgade, m. m. ønsker jeg hermed at gøre indsigelse mod, at størstedelen af Bardenflethsgade skal sælges for at anvendes til boligformål af private investorer. Hvis dette skal ske må det påtænkte byggeprojekt i det mindste indebære, at de parkeringspladser, som vil blive inddraget, bliver erstattet på anden vis. Endvidere vil jeg hermed gøre indsigelse imod, at projektet indebærere, at der etableres en meget stor daginstitution i Bardenflethsgade, uden at der samtidig anlægges de nødvendige parkeringspladser og holdepladser til daginstitutionens personale og mange brugere. Den stærkt øgede trafik og behov for parkeringsmuligheder i Vedelsgade og Bardenflethsgade, som projektet nødvendigvis vil medføre, ses ikke at være tilgodeset eller overhovedet taget i betragtning i lokalplansforslaget, som det foreligger. Det må derfor ændres for tilgodese disse alvorlige mangler.
Læs høringssvar fra Lars Eyermann
Indsendt af:
Tøger Nørgaard
Dato: 30. januar 2015
Svarnummer:
25
By:
København S
Postnr.:
2300
Indsigelse mod Lokalplanforslag "Bardenflethsgade II" (2014-0204461), nedlæggelse af 65 offentlige parkeringspladser i den blå zone. Bardenflethsgade er det eneste sted i Sundby Nord, hvor det er muligt at finde ledige p-pladser, især hvis der pågår anlægsarbejder eller er driftsfejl på parkeringskælderene i nærheden. Det er helt urimeligt, at beboere i nærheden som er afhængige af køretøj pålægges ekstra tid/besvær og realistisk set en voldsom ekstra udgift til privatparkering i forbindelse med dette anlægsarbejde. I fald vil jeg kraftigt overveje at flytte ud af Kbh og til Tårnby Kommune. Parkeringsnormen i anlægsarbejdet er iøvrigt sat så højt (1:150), at man må formode, at de tilflyttende beboere sikkert også vil indgå i kampen om de få ledige offentlige p-pladser i Sundby Nord. Det er ganske givet dejligt, at pladsen endelig bliver bebygget, men lad dog være med at genere så mange borgere i processen.
Læs høringssvar fra Tøger Nørgaard
Indsendt af:
Karen Rommerdahl
Dato: 29. januar 2015
Svarnummer:
24
Virksomhed / Organisation :
Pator emeritus
By:
Amager
Postnr.:
2300
Jeg vil hermed gøre indsigelse imod de parkeringsforhold, som fremgår af det planlagte byggeri med 110 lejligheder på hjørnet af Amagerfælledvej og Amager Boulevard. Her fremgår det, at byggeriet vil medføre, at langt de fleste parkeringspladser i Bardenflethsgade forsvinder, samtidig med at flere biler skal parkere på de tilbageværende pladser. Der vil ganske vist komme underjordisk parkering til 74 biler i byggeriet, som beboerne imidlertid ikke vil være forpligtede til at benytte. Dette indebærer risikoen for, at der kommer mange flere bilparkeringer i området, bl.a. Peder Vedelsgade. Byggeriet vil endvidere rumme en daginstitution, hvor de få tilbageværende parkeringspladser i Bardenfletsgade skal benyttes af daginstitutionens personale. Den fremtidige virkelighed vil være, at det vil blive meget svært at finde en parkeringsplads i området for bl.a. beboere og deres gæster i ejendommen Amagerfælledvej 18-36, hvilket jeg hermed vil protestere over.
Læs høringssvar fra Karen Rommerdahl
Indsendt af:
Bent Lauge madsen
Dato: 29. januar 2015
Svarnummer:
23
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg , og min hustru, Else Aastrup, imødeser, at pladsen bebygges, men vi er meget bekymrede for de kommende begrænsede parkeringsforhold. Vi mener ikke at det foreslåede p anlæg vil være tilstrækkeligt, endsige blive benyttet, med mindre det omfattes af den nuværende parkeringslicens.. Ligeledes ser vi med bekymring på til og frakørselsforholdene i forbindelse med trafik til og fra børneinstitutionen.
Læs høringssvar fra Bent Lauge madsen
Indsendt af:
karen ruge
Dato: 29. januar 2015
Svarnummer:
22
By:
kh.s
Postnr.:
2300
Jeg ønsker at klage over de forringede parkeringsmuligheder der er udsigt til. Det ligner manglende hensyn til de mennesker,der allerede bor i området karen ruge
Læs høringssvar fra karen ruge
Indsendt af:
Verner Villensgaard
Dato: 28. januar 2015
Svarnummer:
21
By:
København S
Postnr.:
2300
Fjernelse af parkeringspladser vil gøre det endnu vanskeligere at finde en plads i området.
Læs høringssvar fra Verner Villensgaard
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
20
By:
s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod trafikbelastningen på Peder Vedels Gade: . Tømning af conatinere foregår helt frem til kl 8 på hverdage, og disse lastbiler er der ikke projekteret plads til i konkurrence med 25-30 taxaer med børn til Peder Vedels skole, biler til Seruminstituttets Syd indgang, biler fra beboere på Peder Vedels gade, biler fra nybebyggelsens 110 familier, der skal ud af bygningen om morgenen. Alt denne trafik skal gennem det lysregulerede kryds på den stærkt befærdede og stærkt morgen- og aftentrafikkø-plagede Amager Fælledvej, som tager al den tværgående trafik fra Nordlige Amager Øst til Amager motorvejen, og som vil blive yderligere belastet når den nordlige ende af Amager Brogade syd for indmundingen af Amager Boulevard, forventes reduceret til stillegade. Det gælder både morgen og aften myldretidstrafikken allerede som den er nu, at bilkøerne strækker sig både på Amager Fælledvej og Amager Boulevard i et omfang, så indkørsel fra Peder Vedelsgade kun foregår med 1-2 biler eller ingen pr. lysskifte. Hermed vil den øgede belastning fra nybyggeriets 110 familers biler totalt tilstoppe Peder Vedels gade, så taxier med børn til Skolen og forældre som afleverer børn til den planlagte børneinstitution i gården på nybyggeriet kommer til at sidde uhælpeligt fast. De vil ikke kunne komme ind i Peder Vedelsgade. For vendepladsen vil være fyldt med biler fra forældre, der skal aflevere børn. De eksisterende p-pladser i skrå og sideparkering på Peder Vedelsgade er alle fyldt op af os, der bor her i forvejen. Derfor bør indkørsel til nybyggeriet fordeles over to indgange, dels en indkørsel gennem Peder Vedels Gade og dels en indkørsel til Amager Boulevard. Således at det planlagte parkeringsanlæg under bardenflethsgade, som skal være offentligt tilgængeligt kan tilgås fra begge gader.
Læs høringssvar fra thomas alber
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
19
By:
s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod placering af affaldskontainere ved nedkørsel til projekterede p-anlæg. Tømning af conatinere foregår helt frem til kl 8 på hverdage, og disse lastbiler er der ikke projekteret plads til i konkurrence med 25-30 taxaer med børn til Peder Vedels skole, biler til Seruminstituttets Syd indgang, biler fra beboere på Peder Vedels gade, biler fra nybebyggelsens 110 familier, der skal ud af bygningen om morgenen.
Læs høringssvar fra thomas alber
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
18
By:
Kbh s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod manglende parkering til personale til børneinstitutionen. Der er i planen ikke lavet nogen parkeringspladser til institutionens personale. Der er heller ikke planlagt nogen parkering buffer til forældreparkering i forbindelse med behov for forældres tilstedeværelse ved møder og anden aktivitet på institutionen. Da man ikke kan forvente at alle over 100børn kommer fra de omliggende lejligheder, men at kommunen også henviser børn fra fjernere liggende bebyggelser, virker det som en klar underdimensionering og diskriminering af disse forældres muligheder for at komme til at anvende institutionen på lige fod med de nærtboende. Mange vil have behov for at aflevere børn fra bil, før de kører videre på arbejde. Der er ikke tid til at cykle eller busse hjem for at hente bilen, hvis man skal arbejde et sted som er længere væk og uden rimelig tidsforbindelse med offentlig transport, endsige hvis man har både børnehavebørn og skolebørn, som skal afleveres forskellige steder hver morgen.
Læs høringssvar fra thomas alber
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
17
By:
Kbh s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod manglende ligestilling af den planlagte p-kælder med den kommunale lisensbetalte parkering. Ved præsentationen ville bygherre Hoffmann ikke garantere for, at p-kælder pladserne ikke bliver private betalingspladser. De i forvejen for få pladser – 74 til 110 familielejligheder vil, hvis de opføres som private lejepladser, medføre at beboerne, som jo frit kan erhverve p-lisens til området, vælger at undgå den betaling og søge parkering i nærområdets p-lisens dækkede pladser, som i forvejen er overfyldte. De omliggende beboere har ingen muligheder for at parkere andre steder, idet deres huse er gamle og uden p-kælder, og kommunen har inddraget de private fællesveje. Således gives der de nye beboere fordele, som de eksisterende beboere ikke har –i parkeringmæssig henseende. Det vil medføre et helt urimeligt pres på os der bor her allerde, for allerde nu må vi tage tidligt hjem fra arbejde for at få en parkeringsplads. Hvis man kommer efter kl 18, så er der kun Bardenflethsgade tilbage at parkere i. De beregnede 74 burde være mindst 125 pladser dækket af p-lisens, for eller skævvrides forholdet mellem nye beboere og eksisterende beboere i området. Hvis ikke de nye beboerpladser er offentlige pladser dækket af den kommunale p-lisens, ønsker vi eksisterende beboere i området at beboere i Bardenflethgade komplekset ikke kan erhverve p-lisens til Sundby Nord.
Læs høringssvar fra thomas alber
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
16
By:
s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod parkeringsbelastningen af omliggende eksisterende gaders tilbageværende parkeringspladser, som allerede nu er fyldt til bristepunktet. Som projektet er planlagt nu forsvinder Bardenflethsgade helt – ca 50 parkeringspladser, som allerede nu ofte er helt fyldt ud om aftenen, idet der ikke er parkeringspladser nok i området til de eksisterende beboere. Specielt efter anlæggelse af underjordisk parkering Under Elmene blev mange overflade pladser nedlagt. P-anlægget er så ofte ude af funktion, at man hvis der var tale om fejlprocent på egen bil, ville have udskiftet denne for længst pga manglende pålidelighed. Det betyder at der ikke er plads til bilerne i anlægget og ikke på gadeniveau nærpå, således benyttes Bardenflethsgade som sidste parkeringsmulighed – for nogle af os meget langt fra beboelsen. Njalsgade ligger i en anden parkeringszone, så der kan Sundby Nord lisensen ikke dække. Der er planlagt 6 parkeringspladser på jorden og 74 pladser i p-kælder under nybyggeriet. Der er ikke sikret at de underjordiske pladser er offentligt tilgængelige, da bygherren præsenterede det, skulle det være pladser med nummer på til de beboere i byggeriet der vil leje. Men hvis beboerne ikke vil betale det, kan de jo ligesom andre få en p-lisens til Sundby Nord, og dermed få adgang til de allerede for få pladser, som de eksisterende beboere i området er afhængige af. Således fratager og forringer man de eksisterende beboeres forhold betydeligt, mens man giver de nye beboere både private og offentlig parkering. Da kommunen og dermed vi borgere for nuværende ejer Bardenflethsgade, må det gøres til et krav til byggeriet, at parkering underjordisk anlægges på lige fod med parkeringsanlægget Under Elmene, altså med adgang uden ekstra betaling ud over p-lisens til området. Således at de 50 pladser, som vi borgere allerede har nu i Bardenflethsgade, erstattes af tilsvarende pladser i den projekterede p-kælder.
Læs høringssvar fra thomas alber
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
15
By:
s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod kommunens afståelse af parkeringspladserne på Bardenflethsgade uden reetablering af tilsvarende p-lisensdækkede parkeringspladser i nærområdet. Borgerne (kommunen) skal ikke sælge Bardenflethsgade parkeringspladserne uden at tilsvarende p-lisens dækkede parkeringspladser etableres i den planlagte underjordiske parkering. Nybyggeriets beboere skal have mindst 74 p-lisens dækkede underjordisk parkeringspladser, så de parkeringsmæssige sidestilles med eksisterende omliggende byggeri’s beboere mht. parkeringsmuligheder. De 74 pladser er et minimun, som sikkert er for lille, idet familieboliger i den planlagte prisklasse lægger op til at blive købt at velhavende familier, som ofte har arbejde langt fra adressen i byen, og derfor er helt afhængige af at råde over en bil, som de endvidere skal bruge for at kunne fragte børnene rundt til diverse fritidsaktiviteter. Der skal således ikke kun anlægges 74 pladser, men mindst 74 + 50 pladser til erstatning for de mistede pladser på Bardenflethsgade + pladser til børneinstitutionens dækning på p-lisens vilkår.
Læs høringssvar fra thomas alber
Indsendt af:
thomas alber
Dato: 18. januar 2015
Svarnummer:
14
By:
s
Postnr.:
2300
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/ Indsigelse mod manglende boligsociale hensyn i nybyggeriet. Københavns kommune burde have en målsætning om at bygge billige boliger på attraktive beliggenheder. Her er der tale om en privatejet grund, og der kan der måske ikke stilles den slags sociale krav, men kommunen har tænkt sig at sælge Bardenflethsgade, som er en ikke ubetydelig procent del af grundens nordlige del. Hvor arkitektens model jo helt sløjfer Bardenfletsgade. For dette areal som er Kommunens, og dermed også min som borger i Kommunen, må der kunne stilles krav om at byggeriet på grunden opføres med social klausul – lejelejligheder til socialt svagere stillede. Især da man fra arkitektens side også lægger op til boligdiversitet. I den forbindelse må det være et krav fra os borgere i kommunen at der bygges så mange lejligheder som muligt på denne nordlige del af grunden, som har det bedste lys og den bedste udsigt over byen, til mindrebemidlede borgere – enlige mødre med børn mm. Det må især være vigtigt for en Kommune som har flertal af partier, som jo støtter de svageste i samfundet, så de også får muligheder på lige fod med de rigeste. En placering af nybyggeriets højeste del på Bardenfleths Gade arealet vil både tilgodese dette og minimere skyggevirkningen på Amager Fælledvejs eksisterende byggeri.
Læs høringssvar fra thomas alber

Sider