Oprettet: 10. oktober 2022
Svarnummer:
161

Indsendt af

kenneth

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Hvorfor er der valgt højbane nogle steder? Det giver et kedeligt bymiljø med en høj mur, hvad er prisforskellen og mulighederne for nedgravning?

Hvad ligger I til grund for jeres beregningsmodel for fremskrivning af passagertal, i har jo taget historiske tal for 2019 men hvordan har I fremskrevet tallene?

Vedr. budget

I skriver I skal bruge DKK 13,7 (tabel1) og eller 14,3 Mia(tabel2) (indeks 2020 priser) hvordan skal det finansieres? Er det ved kommunekredit? Markedsrente? (der er jo stor forskel i renten)

Skal vi som skatteborger betale mere i skat? og eller er det selvfinansieret når projektet er færdigt i form af brugerbetaling?

I så fald det er via øget borgerskattebetaling, hvordan bliver vores kommuneskat så påvirket?

Hvordan bliver en evt. overskridelse af budgettet håndteret?

Infrastruktur mv.

Er det muligt at tænke flere nedgravet parkeringsanlæg (”el-opladningshuse”) ind?

Hvad er levetiden for et metrotog? anlæg? Skinner?

Hvorfor er metroservice en selvstændig enhed under metroselskabet?

Hvordan bliver service og vedligehold? Fx når der kommer en klage over larm og vibrationsgener?

Hvilken rolle får Københavns kommune som ejer og myndighed overfor metroselskabet? Se bilag 1, hvor Københavns kommune, tilbagetrækker meddelelse om påbud om støjdæmpende tiltag.

Den beslutning er jeg ked af og mener at man som ejer skal stille krav til den virksomhed man er ejer af, uanset div. Lovgivninger kan man vel godt stille borgerne bedre.

 

 

 

 

Materiale: