Oprettet: 28. oktober 2022
Svarnummer:
256

Indsendt af

Georg Christiansen

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

I forhold til den nye halvø bør I gå videre med den orange løsning, der på sigt kan forlænges ved Østerport st.

I forhold til mere betjening på tværs af havnen og på Amager bør I gå videre med selvstændig løsning.

At blande de to projekter sammen er som at blæse med mel i munden. Ikke effektivt at passagerer fra f.eks. Refshaleøen skal en lang tur sydover ned gennem Amager for at komme ind til byen.

Hvis det er tanken på sigt at få en nr. 2 ringmetro så er det også en skidt løsning (ikke noget der reelt bliver etableret i andre byer, der er behov for mere radiale metrolinjer i fremtiden. F.eks. Tårnby st. (Amager) - Herlev St. via. Brønshøj. Fra Tårnby St. under Amager Landevej, Amagerbrogade, herefter svarende til lillas linjeføring fra Amagerbrogade via DR, Hovedbanegården og endelig fortsat til Riget og ud under Frederikssundsvej til Herlev St. Her får man skabt en ekstra linje under havnen, man får dækket det tæt befolkede "gamle" Amager og Brønshøj bliver endelig tilgodeset.

MVH

Georg Christiansen