Oprettet: 25. august 2022
Svarnummer:
7

Indsendt af

Peter Andreas Rosbak Juhl

Virksomhed / organisation

Hr.

Postnr.

2500

By

Valby

Høringssvar

Til rette vedkommende, 

Høringssvar til forslag til tillæg 3 til lokalplan 391 F.L. Smidth II

  • Reduktion ift. til tidligere lokalplan af antal træer giver mindre grønt i lokalplanområdet, som er en del af et større område som i forvejen ikke er specielt grøn. Andre løsninger bør undersøges for at bevare det oprindelige antal træer. 

  • Krydsudvidelsen ved Vigerslev Allé/Ramsingsvej med højre- og venstresvingsbane bør tage hensyn til, at det er en meget befærdet skolevej. Et støttepunkt i midten af den østlige fodgægerovergan bør etableres. Ligeledes bør det skiltes væsentligt bedre, at det er en befærdet skolevej, evt. med (dynamiske) skilte i begge retninger på Vigerslev Allé.

  • Støj fra banearealet i den sydlige del af loklaplanområdet bør reduceres væsentligt ved at støjvæggen bliver 5 m, og ikke ”op til 5 m”, som det fremgår af lokalplanforslaget, så det flugter mere med parkeringshuset. Tidligere har G/F Valby Have sagt ”ja tak” til at “sammenbygge” støjvæg med parkeringshuset, så det kan fungere som en sammenhængende og effektiv støjreducerende løsning. Denne aftales bør genbekræftes.

  • I forhold til facader vil tegl være at foretrække, da det så passer med resten af Valby Have, Maskinparken og FL Smidths hovedbygninger.

  • Parkeringsdækning reduceres væsentligt fra 1 plads pr. 143 m2 til 1 plads pr 214m2. Dette betyder færre pladser og dermed øget pres på parkeringspladserne i Valby Have, som ligger lige op ad lokalplanområdet. Andre løsninger bør undersøges for at undgå at parkeringspladserne i Valby Have belastes yderligere.