Oprettet: 25. juni 2022
Svarnummer:
12

Indsendt af

Tino Honoré

Virksomhed / organisation

Privat

Postnr.

2300

By

Kæbenhavn S

Høringssvar

Hvorfor bruges problemet omkring parkering ved metrostationer som argument for at det på den anden side af Bachersvej er nødvendig at indføre P-Zone. De eneste det går ud over er vores gæster, som skal ud og flytte bil midt i besøget. Der er meget få personer, som agter at stille bilen og gå over 1km med en kuffert for at stige på metro til lufthavnen. Det har vi ikke engang selv lyst til at gøre. Det er ikke, vil aldrig blive et problem så langt fra en metrostation. Hvorfor indføre et så begrænsende forbud uden grund? Handler det i bund og grund om bare at gøre det besværlig at have bil? Sagt ovenikøbet som grundejer, der vil få en P-licens, og dermed er homesafe. Jeres argumentation for at indføre Phzone er så langt fra virkeligheden at det skriger til himlen og alene underbygget ud fra erfaringer fra Lergravsparken og Øresund station. Forslaget om at indføre P-zone på den anden side af Bachersvej er altså at gå gor langt. Fornuft er efterhånden en mangelvare og åbenbart styret af en retorik omkring færre biler i byen. Men dette er bare for langt at gå og uden en bæredygtig argumentation. Dialogen i vores og tilstødende GF viser med tydelighed en stor modstand mod tiltaget, men borgerinvolvering er pbenbart ligegyldig og magtfuldkommenheden endnu en gang vist frem. Private fællesveje med mange udgifter for den enkelte grundejer har endnu engang vist sig alene at være til KK's fordel, da i for at sige det lige ud skider på involvering af de berørte.