Oprettet: 17. januar 2022
Svarnummer:
59

Indsendt af

Bent

Postnr.

2400

By

nv

Høringssvar

Jeg er imod dette forslag.

1.

Der vil forsvinde flere p-pladser end de 25 offentlige p-pladser, som Kommunens
forslag antyder, pga. udformningen og placeringen af indkørslen ud for den enkelte
rækkehusejers matrikel. Muligvis er antallet faktisk op til 46 offentlige p-pladser. Dette
aspekt er slet ikke berørt høringsmaterialet, hvilket er stærkt kritisabelt
Spørgsmålet er om
de politikere, der støtter bevarelse af p-pladser i København er klar over dette?

2.

Få (24 ejerboliger) begunstiges med egen p-plads, mens et stort flertal (knap 350 andels- og
lejemål) får sværere ved at finde en p-plads. Det er usolidarisk. Vejarealet på Hvidkildevej er
offentligt og bør komme alle beboere i området til gode, og ikke kun en mindre gruppe af
grundejere.

3.

Muligheden for egen p-plads kan medføre flere biler i København, når flere rækkehusejere
kan anskaffe sig bil nr. to (der så skal parkeres i området), fordi den daglige brugsbil nu er
sikret egen p-plads.

4.

Der opmærkes med gul maling ca. 0.80 cm på hver side, som er 1,6 m ved hver have. Målet for en gennemsnitsbil er 5.1 m. Så 1,6 m X 24 parkeringspladser = 38,4 m. Så 5,1 m % 38,4 = 7,5 flere parkeringspladser der vil forsvinde. Og der til skal der fratrækkes de antal parkeringspladser der yderligere mistes. Af figuren i høringsmaterialet side 7 er en gennemsnitshave opmålt til 6,85 meter. Fra nærmeste skel til den
påtænkte indkørsel er der 0,75 m, dvs. der er på den anden side af indkørslen (6,85 m - 2,30 m - 0,75 m) = 3,80
meter. Uden beregnet ekstra plads (ca. 0,5 – 1,0 m) på hver side af indkørslen vil der være 3,80 meter + 0,75 m
(hos naboen) = 4,55 m. Fratrukket 1,5-2,0 m plads omkring indkørslen bliver der maksimalt 2,55 meters frilængde
til parkering mellem matriklerne Minimumslængden for p-båse i Københavns Kommune er 5 meter, og de fleste
biler i dag er 4,50 m eller mere i dag, og der vil sandsynligvis kun bevares ca. 6 p-pladser ved nogle af
hjørnematriklerne.

5.

Reduceret trafiksikkerhed, når biler bakker ud af indkørslerne.

6.

Lokaludvalget har ikke én eneste gang henvendt sig til de øvrige foreninger på
Hvidkildevej for at høre deres holdning til forslaget, inden ”nærdemokratiet” afgav stemme.
Det er yderst kritisk, idet man må forvente at Vanløse Lokaludvalgs holdning til forslaget
vægtes højt, når forslaget skal behandles politisk.