Oprettet: 20. september 2020
Svarnummer:
2

Indsendt af

Susanne Koch

Postnr.

2450

By

København SV

Høringssvar

Jeg finder generelt set planen ok bortset parkering. Der er allerede stor parkeringskaos i området både for cykler og biler. Der er ike og bliver heller ikke med denne ændring pladser nok fordi der regnes i plaser pr. 100 m2 frem for i antal lejligheder eller brugere. Det er faktisk de færeste lejligheder der er mere end 100 m2. Bliv nu realistiske. Vi holder ikke om med at have biler bare fordi der kommer en metro. Det lækket og måske kan nogle af os benytte den til transport til og fra arbejde, den kommer aldrig til at dække alle vores transportbehov bl.a fordi den jo kun er et lokalt transportmiddel.

Med nybyggeri er der alle muligheder for at flytte bilerne væk fra gadeplan for beboer ved at kræve at der er mindst 1 plad i kælder til ALLE lejligheder. derved kan gade parkering reducers til "gæster". Og hvorfor må der ikke være offentlig parkering her ? Det samme gælder cykler. En cykel er ikke bare en cykel med to hjul, mere. Ser er mange slags cykler og mange har mere end en cykel.  Men også her er der afsat for få og for begrænsede pladser til cykler. Cykler står i lag i kælderen og flyder over alt på terran. Det er grimt og rodet og cyklerne bliver ødelagt når de vælter rundt mellem hinanden når det blæser. 

Og så er der fremtiden. Vi skal helst køre i elbiler men hvordan kan vi det hvis ikke vi har en p-plads i kælderen hvor der er en ladestander? Da der tilsyneladende ikke er afsat plad til offentlige parkering på gaden kommer der heller ikke offentlige tilgængelige ladestandere som jeg kan bruge.  Dermed er jeg afskåret fra at få en elbil da jeg ikke kunne få lov til at købe/leje parkering i kælderen. De alt for få pladser var og er reserveret alle de store lejligheder. Det er diskiminering. 

vh

Susanne