Oprettet: 26. august 2019
Svarnummer:
4

Indsendt af

Morten Stryhn

Postnr.

2450

By

København SV

Høringssvar

Mere fokus på de forskellige brugertyper. Jeg synes der er for meget fokus på de tunge brugere, som ikke "kun" låner materialer ind i mellem. Forslag for at gøre det nemmere for brugerne er: - Døgnaflevering (det har de på Frederiksberg, hvor man kan aflevere bøger hele døgnet i en automat, som er tilgængelig udefra). - Placer aflevering, udlån og reservationer som noget af det første, når brugerne kommer indenfor døren. På mit lokale bibliotek skal jeg igennem næsten hele biblioteket for at hente en reservation eller aflevere et materiale. Stort set alle de materialer, som jeg låner er bestilt fra andre biblioteker, så jeg har ingen grund til at besøge resten af biblioteket. - "Hurtig søg terminaler" placeret rundt omkring på biblioteket, hvor man kun kan søge i kataloget med fokus på at finde materialet (er det hjemme? Hvor står det henne? Reserver. Etc.). - Guide-plakater ligesom i gamle dage med oversigt over emner og opstilling. - Grundet afstand ml hjem og bibliotek, besøger jeg kun biblioteket på vej mellem hjem og arbejde, og har derfor behov for korttidspladser (15 min) til bilparkering, som ikke kan forventes ved alle biblioteker. Generelt er det altså min opfordring at I ikke kun fokuserer på tunge brugere, som bor tæt på biblioteket, men også andre, som ikke bor tæt på og som kun kommer ind i mellem.