Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 2. november 2018
Svarnummer:
4

Indsendt af

Pia Weise Pedersen

Postnr.

2200

By

København

Høringssvar

Aldrig før, har der kørt så mange personbiler og lastbiler igennem Baggesensgade efter lukningen af Nørrebrogade og luftforureningen og trafikstøj fra bilerne er steget voldsomt. Bilerne kommer fra Stengade og skal ud på Dronning Louises bro. Levealderen på Nørrebro er den laveste i hele København luftforureningen og bilstøj bidrager til det, men alligevel har de i Borgerreppræsentationen vedtaget en trafikplan, der sender trafikken ind i Wesselsgade (en nuværende lukket gade), på trods af beboereprotester. Jeg har boet her i Wesselsgade i 40 år. Jeg husker at gaden blev lukket, da et barn blev kørt ned ved legepladsen. Dengang blev der kørt vildt i gaden, ofte skete det at vores cykler som stod parkeret op af husene blev kørt itu, fordi bilerne kørte ind i husmuren. At vi beboere i Wesselsgade skal rede hele indre Nørrebros trafikplan, ved at åbne gaden i to retninger og med den nuværende bilparkering på begge sider, er en fulstændig urealistisk plan. Der må sidde nogle folk i kommunen der ikke kan måle eller regne i afstande. Til et møde om trafikplanen i Stengade fortalte Mette Prag at gaden vil blive indrettet i et gadeplan, således at de gående, cykler og biler vil få mere plads. Jeg gjorde opmærksom på at det er en farlig plan, for det vil betyde at vi beboere kommer til at træde direkte ud på gaden fra vores opgange, ligesom folk har gjort ved søerne og cykkelstierne. Drop trafikplanen. Plant trær, og gør gaden beboervenlig med bænke og toiletter og indret byen for beboerene.