Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 13. december 2018
Svarnummer:
40

Indsendt af

Neel K

Virksomhed / organisation

Borger

Postnr.

2200

By

Kbh N

Høringssvar

Indsigelse mod trafikplan. Det giver ingen mening at områdets smalleste gade(r) skal åbnes op for trafik begge veje og med øget trafik.. Wesselsgade er meget smal og det er svært for større køretøjer at komme frem. Specielt ved T- krydset hvor Wesselgade møder Korsgade, hvor der skal ske indsnævringer og sænkning af vejbanen som følge af skybrudsvej projektet. Tilmed skal der rampes op for at komme til P-kælder under Murergården og placeres en vankanal og dobbelt rettet cykelsti. Trafikplanen er tydeligvis ikke koordineret dermed (selv om den oprindelige plan blev lavet sammen med planen for skybrudsvejen… Mht trafiksikkerheden bliver det meget svært for større køretøjer at dreje både til venstre i Wesselsgade og til højre i Korsgade med fare for bløde trafikanter og svage personer fra plejecentret i Thorupsgade. Hvor mange P-pladser bliver I nødt til at nedlægge for at sikre fremkommelighed med skybrudsvejen. Trafikplanen regner med parkering i Korsgade mod Thorupsgade mens skybrudsprojektet regner med at der ikke er parkering her – der er således IKKE redegjort for erstatnings P-pladser i det samlede projekt… Korsgade rutens ene vej vil også blive helt blokeret når der leveres øl til Diligencen eller madvarer til Thaipan, eller afhentes skrald. Der er også en offentlig lejeplads i Wesselsgade der er meget velbesøgte og udgang fra den sikre skolesti gennem gården og udgang fra lejeplads er ikke særlig overskuelig rent trafikalt. I de små gader er der mange flere boliger ud til gaden end i Stengade, så der er mange der vil blive generet mere af planen og ganske få der vil mærke en bedring… HVIS MAN FORSØGER AT LØSE ET PROBLEM, ER DET JO IKKE MENINGEN AT MAN BLOT SKAL FLYTTE PROBLEMET, NEJ DET SKAL LØSES (og det bliver det ikke med den nuværende plan!)