Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 1. december 2018
Svarnummer:
14

Indsendt af

Natascha Kreisø

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

En trafikplan, som skal forbedre trafikken på indre nørrebro er nødt til at lede trafikken ud på de større veje. Det giver ikke mening at små gader skal døje med gennemkørende trafik i begge retninger og varelevering med store lastbiler. Derfor bør trafikken hovedsaglig køre af de store veje og så kan beboere, der bor i de mindre gader selvfølgelig køre helt hjem. De bredeste gader, vi har i kvarteret er Nørrebrogade og Stengade- det er oplagt at det meste trafik må køre her- derfor undrer den spærring af Stengade mig- og der er ingen der bor i kvarteret, der tror, at ved at flytte en spærring tættere på Nørrebrogade vil den vil fungere. Wesselsgade er en lille gade tæt på Søen, hvor mange cyklister cykler igennem med deres børn, som ikke kan cykle sikkert nede ved søen. Der er parkering lang begge sider. -Gaden har ofte lastbiler og håndværkerbiler parkeret midt på gaden, da gaden både skal kunne betjene begge sider af Wesselsgades beboere og alle beboerne ud mod søerne, hvor bilerne ikke kan komme til. -Dertil er der en skraldestation som beboere skal bære alt deres affald ud til. Som det er nu med spærringen kan beboere forholdvis let krydse gaden, men med mere trafik i begge retninger kan det blive besværligt. Dertil kommer at skraldeanlægget jævnligt tømmes med en stor lastbil, der i står midt på gaden og spærrer trafik i begge retninger i et stykke tid for at hejse skraldecontainerne op og tømme dem. -Som andre også har nævnt er Wesselsgade også en gade med en meget populær bemandet legeplads, som børn kommer til og fra på egen hånd. Alt i alt ser det ikke ud til at trafikplanen vil gøre trafikken sikrere og bedre for de bløde trafikanter i Wesselsgade.