Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 16. december 2018
Svarnummer:
57

Indsendt af

Jørgen Kragh Jensen/Oranje

Virksomhed / organisation

Beboer

Postnr.

2200

By

Kbh.N

Høringssvar

Det falder så endnu engang i mit lod at danse de “forbudte trin” ved den “Nørrebroske politiske korrekthed’s” maskebal. 1.0- der er intet i datamateriale,prognoser og andre forarbejder,som giver grund til at tro på at denne trafikplan tilbyder et mindre antal kilometer bilkørsel rundt i/igennem kvarteret.-og dermed mindre støj/møj/ og større personsikkerhed og tryghed.-se tallene! 2.0- Der er i bedste fald kun tale om en omfordeling-og derfor er spørgsmålet om den foreslåede “omfordeling” er hensigtsmæssig for børn-bløde trafikanter-miljø/støj/møg.....og beboere og erhvervsdrivende med kørselsbehov !-eller om den skal GENTÆNKES? 3.0- JEG VIL ARGUMENTERE FOR AT BÅDE STENGADE ÅBNES-OG WESSELSGADE ÅBNES. 3.1-: STENGADE-: Det ser ud somom at det er lykkedes gode kræfter at få “renset ud”(delvist) i det tidligere så betændte område ved Folkets park og Griffenfeldsgade.Mange forskellige tiltag har medvirket men noget af det mest virkningsfulde er GADELIV bl.a. Skabt af Cafeerne og TRAFIK. STENGADE er den passage-korridor som bedst af alle gader “tåler” trafik,fordi-: Parkområde langs store dele af strækningen.Langt til mange af beboelserne (fsb)- og et “tilpasset byggeri” hvor opholds-og soverum vender bort fra gaden og ud mod “gårdmiljøerne”....ligesom hele FSB-siden (50%) af Baggesensgade !- derfor kan den åbnes så kørselsbelastningen af gaderne “udjævnes/deles med en (ligeledes)åben Wesselsgade,som dog har et mere (gammeldags) “sårbart”byggeri. TRAFIK ER GODT MOD GETTOSLUM!-og vil medvirke til en fortsat positiv udvikling af TRYGHEDEN omkring Folkets Park og Griffenfeldsgade. 3.2-: WESSELSGADE-: Lad mig lige slå to ting fast-: a)-Der render altså (desværre) ikke flokke af børn rundt i gaderne i planområdet...ikke i Wesselsgade... og jeg har ikke een eneste gang i mine 8 år som beboer og parkeringssøgende bilist i kvarteret set børn i “Legeområdet” i bunden af Korsgade v. Søen.....og b) -der KAN ikke køres ræs, Hvis Wesselsgade bliver dobbeltrettet og åben....De trange pladsforhold gør det pløk-umuligt. 3.2.1-: CYKLISTER i WESSELSGADE-: Dette er derimod det helt væsentlige faremoment fordi-: Den altafgørende trafikbelastning er,når vi bilister “lusker”rundt og leder efter en parkeringsplads.Da “vendepladserne” sædvanligvis er blokeret til andre formål-eller ulovlig “desperatparkering-, betyder det at vi skal “bakke ud” igen- og denne manøvre -sammen med svag beboervenlig belysning ,manglende cykellygter...og en iøvrigt meget uforudsigelig ,frygtløs og “fleksibel” cyklistadfærd- afstedkommmer ofte farlige situationer. 3.2.2-: SØGEKØRSEL-: ca.25% af planområdets P-pladssøgende beboere,bor i den kvadrant som ligger på søsiden af Blågårdsgade og Øst for spærringen i Wesselsgade. Det betyder at vi -som genboerne i den anden kvadrant-mest lusker rundt i vores egen “kvadrant”-hos os bl.a. Wesselsgade og Så tilbage ad Baggesensgade og da STENGADE er lukket,skal vi hele vejen rundt om søen og tilbage og ind fra Åboulevarden,hvor vi kan luske en tur rundt i Det Grønne Parkeringshus,Korsgade og Murergadekareen,-inden vi-igen-ender i En “dead end” i Wesselsgade...som der så sansynligvis skal “bakkes” ud af,inden turen (i værste fald ,men ofte) går videre ud i “byen”. KONKLUSION. I. En åbning af BÅDE Wesselsgade OG STENGADE vil A. -fordele trafik-trykket i planområdet bedre B. -tilføre “trafikliv/gadeliv” til det udsatte område ved Folkets Park C. -væsentligt nedsætte den unødvendige og røg/støj/møg-belastning fra “søgekørslen” rundt efter P-mulighed.-Det vil være en trafikreduktion der virkelig “vil noget”! D. -nedsætte faren for cyklisterne i Wesselsgade- KONKLUSION II.-Sparede penge. Det sparede beløb må gerne henlægges i en fond til brug for et Kommende P-HUS i Baggesensgade/STENGADE. 4. TILLYKKE -M.CYKELRUTEN LANGS SØEN.-DET VIRKER! -virkelig godt tænkt at en sølle belægningsændring/forskel kan adfærdsregulere så meget-TAK. 5.- EFTERSKRIFT -“kast ikke gode penge efter dårlige” Jeg frygter at denne trafikplan efterhånden har så meget “selvopfyldende enerti” - At Rådhuset ikke “orker” at tænke mere? Nu skal den jo nok “bare væk fra bordet-færdig slut”?....så kan Nørrebro få lov til selv at rode med det “makværk” som vores interne “palaver” og modstridende interesser selv har rodet os ud i.- se blot på Lokaludvalgets fuldstændigt ukvalificerede og ubegrundede høringssvar! God jul Fra Jørgen/Oranje.