Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 14. december 2018
Svarnummer:
41

Indsendt af

Emil Eiberg-Jensen

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Nu skal vi ikke glemme at det også er politiet og Københavns Beredskab, der ud over størstedel af Indre Nørrebros beboere, vil have Wesselsgade åbnet som en lille del af områdets trafikplan! Wesselsgade er en kort gade på knapt 320 meter, mens både Korsgade, Baggesensgade og Stengade, som ALLE bliver aflastet for gennemkørende trafik, hver især er mere end 500 meter lange. - Og altså repræsenterer mange flere opgange, mange flere børn og mange flere kommunalvalgs vælgere end Wesselsgade. Wesselsgade er ikke smallere end sine nabogader Korsgade og Baggesensgade, - både vejbaner og fortove har samme bredde i de 3 gader. I planen har Wesselsgade midt på, ved legepladsen, fået etableret en vejindsnævring, trafikbump og 15 km hastighedsbegrænsning, - ikke mindst for at få bilister til at fravælge unødvendig gennemkørsel. Så der vil næppe blive ret megen mere trafik i Wesselsgade end der er i dag. Den gennemkørende lette og tunge trafik fra Nørrebrogade forsvinder i fremtiden fra kvarteret. Det vil kun være de 200 til 300 biler som holder i kvarterets gader, som vil køre frem og tilbage, - heraf en stor del kun nogle gange om ugen. Wesselsgade kommer altså ikke til at bære større trafikbyrder end sine nabogader. Tværtimod vil Wesselsgade også i fremtiden være mindre befærdet end Korsgade, Baggesensgade og Stengade. Politikerne på Københavns rådhus bør gennemføre Indre Nørrebros trafikplan som anbefalet af de fleste af Indre Nørrebros beboere, - med de anbefalinger som politiet og Københavns Beredskab har givet om en åben Wesselsgade med bump, hastighedsbegrænsning og vejindsnævring...