Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 14. december 2018
Svarnummer:
43

Indsendt af

Bodil Elbrønd

Postnr.

2200

By

København

Høringssvar

Formålet med trafikplanen var reduceret trafik og kørsel i kvarteret. Effektuering af planen, vil resultere i en daglig stigning i antallet af køretøjer. Hertil kommer at distancen, der køres per køretøj øges for at komme ud af kvarteret igen. Hvis man ganger vejenes længde med kommunens trafiktal, får man at antallet af kørte kilometer i kvarteret øges med ca. 20%, en klar stigning i miljøbelastningen. Kommunens påstand om at trafikken reduceres 25-30% som jo var præmissen for at vedtage planen, er altså ukorrekt og trafikplanen vil medføre forringelser målt i trafiktal, forurening og støj. For Wesselsgades vedkommende var ideen, at modkørende biler skulle holde tilbage for hinanden i forbindelse med passage. Gadens vidde tillader kun passage af ét køretøj ad gangen. Det er overflødigt at beskrive, hvad denne ordning vil betyde for luft- og støjforurening. En stor gene for beboerne, men så sandelig også med konsekvenser for de mange børn, som benytter legepladsen ud til Wesselsgade. Med venlig hilsen Bodil Elbrønd