Høringssvar vedrørende Organisering af Fremtidens Fritidstilbud

Oprettet: 21. april 2015

Prami Larsen

København S

Organisering af Fremtidens Fritidstilbud indstiller at Thomas P. Hejle skal overgå fra selvejende til kommunalt ejet institution. Skildringer i pressen om mislykket integration og kriminalitetsstatistikken blandt unge i København viser tydeligt, at enhver besparelse eller organisationsændring, der skader medarbejdernes engagement vil skade unges mulighed for at vokse op i en tillidsfuld og konstruktivt engagerende by. At Thomas P. Hejle har kunnet forny sig igennem 60 år, er et klart bevis på, at en enhver indblanding kan ødelægge den helt særlige ånd, der hviler over medarbejdernes følsomhed og fornemmelse for de unge, der går ind ad døren. Det kan synes af lidt med en organisatorisk forandring, men for medarbejderne kan det betyde alverden til skade for de unge og deres udfoldelsesmuligheder. Med så uambitiøs en klub-politik, som Københavns kommune eksekverer, vil en amputation af Thomas P. Hejles frihed skade mere end der er råd til.