Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Parkeringszone Bispebjerg

Høring om udvidelse af tidsbegrænset parkeringszone Bispebjerg

Høringsfrist:

17. juni 2024
Indsendt af:
Hallur Helmsdal
Dato: 17. juni 2024
Svarnummer:
33
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg er generelt positivt stemt for at indføre tidsbegrænsning for området, men som beboer op ad det udvidede område og med få andre parkeringsmuligheder, vil det være en stærkt forværring af at bo i området. Dertil er de eneste ladestandere i området, placeret indenfor denne zone og det ville nok tvinge mig at skifte til en diesel bil da opladning så ikke bliver mulig over natten.
Læs høringssvar fra Hallur Helmsdal
Indsendt af:
Søren Maix
Dato: 17. juni 2024
Svarnummer:
32
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Tilslutter mig forslaget - dog en mulighed for også at parkere erhversbil uden firmaadresse i området.     
Læs høringssvar fra Søren Maix
Indsendt af:
Caroline
Dato: 17. juni 2024
Svarnummer:
31
By:
København NV
Postnr.:
2400
Bakker op om forslaget. Der skal evt tænkes på at tage Bispebjergvej med…
Læs høringssvar fra Caroline
Indsendt af:
Julie
Dato: 16. juni 2024
Svarnummer:
30
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg støtter op om en ny parkeringzone da det til tider kan være meget besværligt at finde parkering for os beboere. Efter kl 16-17 et det næsten umuligt. Især når sakuratræerne blomstre kan det mærkes helt ovre ved Grundvigskirken. 
Læs høringssvar fra Julie
Indsendt af:
Andreas B. Jørgensen
Dato: 16. juni 2024
Svarnummer:
29
By:
København NV
Postnr.:
2400
Generelt er det helt okay at der indføres nogle ekstra p-regler for at folk som bor uden for Bispebjerg ikke parkerer der hele dagen, men syntes at os der bor lige på den anden side af Tuborgvej burde have lov til at kunne parkere derovre med en beboer licens. Hvis man ser på reglerne i resten af kommunen kan man jo altid med sin licens parkere på gaderne omkring hvor man bor. Så mener at man enten bør udvide zonen til at hælde hele Bispebjerg Bakke eller i det mindste gøre så folk der bor I Bispebjerg Bakke kan få beboerlicens dertil.  dernæst er der sat en masse ladestandere op, og meningen er jo at de skal bruges, så her skal man nok lige tænke en ekstra gang over p-reglerne ved dem. 
Læs høringssvar fra Andreas B. Jørgensen
Indsendt af:
Mia Jørgensen
Dato: 14. juni 2024
Svarnummer:
28
By:
København NV
Postnr.:
2400
Udvidelse af den tidsbegrænsede parkeringszone til også at omfatte Grundtvigskirken og de omkringliggende veje, er jeg som udgangspunkt ikke imod. Denne udvidelse vil dog medføre at beboere på Charlotte Muncks Vej, vil komme i klemme på samme måde som beboere rundt om Grundsvigskirken, hvis ikke den tidsbegrænsede parkeringszone udvides.  Beboere på Charlotte Muncks vej er ligeledes udfordret på parkering, særligt hvis det ikke er muligt for beboere at holde i området omkring Grundtvigskirken, hvilket vitterligt også er det område som Charlotte Muncks vej tilhører blot adskilt af Tuborgvej.  Bispebjerg har Hospital har for et par år tilbage besluttet at p-huset på deres grund kun er til ansatte og gæster, dette på trods af at p-huset er gabende tomt fra kl. 16-08 om morgenen. Hvis området omkring Grundtvigskirken også lukkes af for beboere på Charlotte Muncks vej, så har beboerne på Charlotte Muncks vej ikke nogen steder at parkere. Størstedelen af Charlotte Muncks Vej er en offentlig vej, hvor det ikke er muligt at parkere, da renovationsbiler og lign. ellers ikke kan komme forbi. Hvis beboere hverken kan holde på Charlotte Muncks Vej, i området omkring Grundtvigskirken eller i p-huset ved Bispebjerg hospital, kan beboerne ikke parkere nogen steder.  Jeg vil derfor gerne sende en kraftig opfordring til, at den tidsbegrænsede parkeringszone omkring Grundtvigskirken udvides til også at inkludere Charlotte Muncks Vej, da denne vej er mindst lige så præget af udfordringer med udefrakommende, der kommer og parkerer og de meget få parkeringspladser. Medtages denne vej ikke i zonen vil der ikke være nogen parkeringspladser for beboere til Charlotte Muncks vej at parkere på.  Hertil ønskes at alle el-ladepladserne på Jacob Lindbergs Vej og Peter Rørdams Vej undtages for den tidsbegrænsede parkeringszone. Kommunen har netop opsat 28 ladestandere, og kan beboere på Charlotte Muncks vej ikke tilgå disse, er der ikke nogen steder for beboerne at få ladet deres el-bil. Dertil findes der pt ikke 28+ elbiler i området omkring Grundtvigskirken, hvorfor mange af disse står tomme.  Med kommunens grønne agenda er det rigtig ærgerligt at begrænse af udviklingen med flere elbiler i byen, hvis kommunen begrænser brugen af ladestandere for de omkringboende beboere. Særligt når kommunen vælger at samle alle ladestandere i området på 2 sammenhængende veje, og ikke spreder dem ud ligeligt fordelt på alle veje i kommunen. At lade en elbil op på de nuværende ladestandere tager mere end 3 timer, hvorfor at parkere elbilen i tidsbegrænsningen ikke er tilstrækkeligt, og det er meget uhensigtsmæssigt, hvis den så skal flyttes efter 3 timer, men der ikke er noget sted at flytte den hen fordi alle områder er lukket af.     
Læs høringssvar fra Mia Jørgensen
Indsendt af:
Henrik Stefansen
Dato: 14. juni 2024
Svarnummer:
27
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg er som udgangspunkt ikke imod denne udvidelse af den tidsbegrænset zone, men der skal tilføjes nogle detaljer før den giver mening. Elbilpladserne på Jacob Lindbergs Vej og Peter Rørdams Vej bør undtages fra denne tidsbegrænsning, eller der bør gives mulighed for elbilejere i nærheden at få beboerlicens. Langt størstedelen af elbilerne der bruger pladserne, kommer fra de områder der støder op til det område, der potentielt tages med i udvidelse af den tidsbegrænsede zone, og det gør pladserne ubrugelige hvis de ikke undtages. Derudover er der lavet 4 ubegrænset elbils pladser, der i øvrigt altid bliver brugt af benzin og dieselbiler, der bliver komplet ubrugelige hvis man kun må holde der i 3 timer. Det bør gøres muligt for beboerne på Charlotte Muncks Vej, der ligeledes primært er offentlig vej, der ikke har nogle parkeringspladser og derfor er nødsaget til at bruge pladser i den nye zone, at få beboerlicens i den nye zone. Det ville også være dejligt for hele området hvis man kunne få lov at parkere i det tomme P-hus på Bispebjerg Hospital om natten.
Læs høringssvar fra Henrik Stefansen
Indsendt af:
Ingrid Andersen
Dato: 13. juni 2024
Svarnummer:
26
By:
København NV
Postnr.:
2400
Mange af os beboere på Bispebjerg Bakke (Slangen på Bispebjerg) synes, at forslaget om en udvidet tidsbegrænset parkeringszone nord for Tuborgvej er et godt forslag, som vi ikke har indvendinger imod. Men vi er nødt til at påpege at indførelsen af forslaget sandsynligvis vil have store konsekvenser for Bispebjerg Bakke. Vi har nu i flere år oplevet den massive parkering, der er på den sidste del af vores vej, dvs. fra hospitalets gamle Hovedindgang og til hospitalets gamle Østport. Siden den tidsbegrænsede parkeringszone syd for Tomsgårdsvej/vest for Tagensvej blev indført, er flere køretøjer nemlig begyndt at langtidsparkere på denne del af Bispebjerg Bakke. Især små lastbiler, store varevogne og senest også mobilhomes, som alle fylder for meget på den skråparkering, som der er mest af på Bispebjerg Bakke, og til stor gene for den øvrige trafik, fodgængere såvel som køretøjer, som dermed får taget en del af deres fortov/kørebane, så der potentielt er farlige situationer trafiksikkerhedsmæssigt. I dagtimerne på hverdage er det mest hospitalets personale og patienter til hospitalet, der parkerer på Bispebjerg Bakke. Der er fuldstændig fyldt op. Også med biler, som parkerer ulovligt. Så med den forøgede mængde af langtidsparkerede køretøjer, er Bispebjerg Bakke parkeringsmæssigt virkelig blevet overbelastet. Flere og flere parkerer da også ulovligt og sætter dermed også trafiksikkerheden på spil. Med indførelsen af den tidsbegrænsede parkeringszone nord for Hulgårdsvej/Tomsgårdsvej og den i høringen udvidede parkeringszone nord for Tuborgvej, kan vi godt være ret bekymrede for, hvordan parkeringspresset så vil blive på Bispebjerg Bakke efter september 2024. Bispebjerg Bakke vil da være næsten den eneste vej i hele nabolaget, fuldstændig omkranset af 3-timers parkeringszoner, og hvor langtidsparkering vil være tilladt.  (De to øvrige veje er Charlotte Munks Vej og Tagensvej mellem Bispebjerg St. og Tuborgvej). Det må derfor være oplagt, at inddrage Bispebjerg Bakke i den tidsbegrænsede parkeringszone, der indføres i september 2024.
Læs høringssvar fra Ingrid Andersen
Indsendt af:
Hans karlebo
Dato: 13. juni 2024
Svarnummer:
25
By:
København
Postnr.:
2400
Jeg har stadig ikke fået af vide om Bispebjergvej er med i parkerings projektet på bjerget og kirken for ellers vil det blive endnu sværere for os beboere at finde parkeringsplads 
Læs høringssvar fra Hans karlebo
Indsendt af:
Bispeparkens Bestyrelse
Dato: 11. juni 2024
Svarnummer:
24
Virksomhed / Organisation :
Bispeparken (fsb afdeling 1-22)
By:
København NV
Postnr.:
2400
Bispeparken, som er den største almene boligafdeling i Bispebjerg bydel, udgør en stor del af den nye parkeringszone. Bispeparkens Bestyrelse støtter forslaget om ny parkeringszone for Bispebjerg, fordi parkeringszonen giver bedre parkeringsmuligheder for beboere og gæster. Bispeparken forsøgte forgæves at komme med i den forrige vedtagelse om parkeringszone i Bispebjerg, og derfor er vi glade for, at vi nu kan blive en del af en parkeringszone.
Læs høringssvar fra Bispeparkens Bestyrelse
Indsendt af:
Aboud
Dato: 10. juni 2024
Svarnummer:
23
By:
KØBENHAVN
Postnr.:
2400
Der virkelig meget pres på parkering på området, jeg overvejer konstant at smutte hjem fra arbejde tidligere bare på grund af parkering. 
Læs høringssvar fra Aboud
Indsendt af:
Amir
Dato: 10. juni 2024
Svarnummer:
22
By:
København NV
Postnr.:
2400
Ja tak, det nærmest umuligt at finde parkering når man kommer hjem fra arbejde. Bruger rigtig meget tid på det hver dag!
Læs høringssvar fra Amir
Indsendt af:
Tage Hensel
Dato: 5. juni 2024
Svarnummer:
21
By:
København NV
Postnr.:
2400
Høringssvar til det udsendte oplæg - Høring om udvidet tidsbegrænset  Parkerings Zone Bispebjerg, der er udsendt den 27. maj 2024 Kan man i afsnittet   Hvor og hvornår gælder tidsbegrænsningen? læse følgende,  "Den kommende udvidede tidsbegrænsnings zone vil gælde kommunale veje og Private fællesveje i området nord for Tuborgvej. Øst for Frederiksborgvej og syd for Bispebjergvej. Jeg håber ikke,  at det betyder at Bispebjergvej ikke bliver en del af Parkerings zonen. Det vil være fuldstænding forkert og kaos skabende, at lade begge sider af Bispebjergvej være uden for Parkerings zone grænsen.  Især på det sidste stykke, fra Peter Rørdams vej frem mod Fredrikborgvej.  Beoerne på selve Bispebjergvej må ofte benytte p-pladser på det område, som er skraveret på det kort, der er vedhæftet som bilag til  høringen. Dette område er den samme bebyggelse (der omkranser Grundvigskirken) nemlig "AB - Paa Bjerget).  Beboerne på Bispebjergvej vil jo ikke kunne få licens til, at parkerer på de parkerings arealer, hvor der etapleres tids zone parkering. Dvs de arealer som ligger på området omkring Grundtvigs kirke. Mens andelsforeningens beboer der kan opnå licens også vil kunne optage p-pladser uden for zonen.  Hele Bispebjergvej og forøvrigt også de private fællesveje der ligger nord for Tuborgvej  - Henriksvej, Jeppes Alle, Oldfuxvej, Pernillevej og Magdelonevej, er alle er stærkt belastet af øget trafik og daglig offentlig parkering bl.a. af personalet på Bispebjerg Hospital.  Dette område var forøvrigt medtaget på det forslag fra 2021, som omhandlede fase1. af Parkerings zone udvidelsen på Bispebjerg.  I materialet fra første fase, bilag 2. er et kort, hvor man kan man se at hele området er markeret stiplet, og dengang var tænkt til tidsparkerings zone.     Selve oprettelsen af en 3 timer tidsparkerings zone er meget velkommen og vil sikkert kunne løse lidt af det øgede pres, der særligt de sidste år er kommet på p-pladser i den omtalte område.  Hvis begge sider af Bispebjergvej ikke er tænk med i tidsparkerings zonen, i forslaget - så bør gennem tænkes endnu engang.   Da den kendte problematik, om at udefra fremmed parkering, blot flytter sig et skridt længer ud i nabo områderne. Bispebjergvej , har i forvejen i flere år måtte bære en parkerings restriktion i dagtimerne, nemlig Bus-parkering eller retter sagt "Turistbus parkering", Det er et forbud på en del af Bispebjergvej fra nr. 63 og frem til indkørslen til kirkegræsset, at parkering er på 30 min mellem kl. 9-17, hvilket også har givet udfordringer for beboerne med hensyn til daglig og søndags parkering.   Økonomisk vil det kun være et kort tids spørgsmål inden, man bliver nød til igen at tage problemet op igen. Giv området incl. Bispebjergvej ens regler, at administrer, det vil være billigst og det eneste rigtige at indføre i denne 2. fase.  
Læs høringssvar fra Tage Hensel
Indsendt af:
Birgit Kofoed
Dato: 5. juni 2024
Svarnummer:
20
By:
København NV
Postnr.:
2400
Hvis jeg læser kortet korrekt, skiller den nye parkeringszone på midten af Bispebjergvej, hvilket bliver et stort problem, da det lader beboere på nordsiden, samt villavejene på samme side, i stikken. Der vil i så fald blive et rent kaos på disse veje. Enten bør forslaget droppes, eller zonen bør udvides, så det gælder hele Bispebjergvej (og om muligt villavejene). Alle i dette område er belastet af parkerede biler, som er, enten personale eller besøgende til Hospitalet. Det mest optimale, ville være om der blev etableret parkeringsmuligheder for Bispebjerg Hospitals personale i forbindelse med byggeriet.
Læs høringssvar fra Birgit Kofoed
Indsendt af:
Hanne Rønning
Dato: 5. juni 2024
Svarnummer:
19
By:
Nv
Postnr.:
2400
Indførelsen af parkeringszoner vil være en god  ide da vi har store parkeringsproblemer. Her er nogle argumenter for, hvorfor parkeringszoner kan være fordelagtige:     Reduktion af uvedkommende biler: Mange biler, som parkerer i boligområder, tilhører ikke beboerne. Det kan være erhvervsbiler eller turister, som overnatter i området. Vi oplever biler parkeres og området forlades på cykel. Personalet fra Bispebjerg hospital, benytter også området og ikke deres parkeringshus. En parkeringszone kan begrænse adgangen til parkering  for dem som ikke bor i området, hvilket vil frigøre plads til dem, der bor der.     Bispebjergvej bør også være en del af parkeringszone 
Læs høringssvar fra Hanne Rønning
Indsendt af:
Oliver
Dato: 4. juni 2024
Svarnummer:
18
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg synes det lyder som en fin ide med tidsbegrænset parkering, hvis beboer licensen er gratis. Der skal dog være en mulighed for at give gæster en form for gæste licens, da man kan have overnattende gæster som f.eks. kommer ved 15 tiden. Dermed ville det måske også være en ide at frigive nogle af p-pladserne i parkeringshuset ved Bispebjerg hospital (evt. til dem beboerlicens).
Læs høringssvar fra Oliver
Indsendt af:
Sayed Habibullah
Dato: 4. juni 2024
Svarnummer:
17
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Jeg mener tidsbegrænsning mellem 8-22 på hverdage, vil afhjælpe den parkerings udfordring vi pt. har som beboere på Bispebjerg.  Men tre timers parkering i hverdagene kan blive for lidt for dem, der deltager i en kirkelig handling i Grundtvigs Kirke og efterfølgende samles på Cafe Bjerget. Hvis licensen er free for beboere som bor på Tagensvej er jeg enige med ,men hvis den koster penge er jeg ikke enig med fordi vi betale aligvel meget dyret for husleje med all inklusiv med for små lejligheder her i området . Jeg ser også en udfordring for dem, der arbejder på Bispebjerg og ankommer i privatbile med venlig hilsen  Sayed Habibullah 
Læs høringssvar fra Sayed Habibullah
Indsendt af:
Martin
Dato: 4. juni 2024
Svarnummer:
16
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg bor midt i kaoset og hilser parkeringslicens velkommen sålænge den forbliver gratis for dem der bor i området. Dog eksisterer der nogle konkrete problemer der skal tages hånd om, og som en licens ikke løser. På Frederiksborgvej, ud for Bispebjerg Kirkegård, er der reserveret en masse parkeringspladser til busser. Det er ENORMT frustrerende at alle de busser skal holde der. Vi MANGLER pladser, og det sidste vi har brug for er flere erhvervskøretøjer. Jeg forslår at disse pladser flyttes ind på Bispebjerg Kirkegård, rundt om den store røde bygningen lige indenfor hovedindgangen. Der er masser af frie pladser derinde. Busserne kører om morgenen omkring kl. 7-8, og det passer perfekt til når kirkegården lukker op. Kan dette ikke lade sig gøre, må pladserne blot fjernes og så må busserne holde på adresserne hvor busvirksomheden hører til! Derudover eksisterer der et problem som der ikke er blevet taget hånd om. Efter at kirkegårdens blomstrene kirsebærtræer er blevet til en turistattraktion, vælter det ind med flere hundrede turister i denne periode, og ALLE parkeringspladser omkring Bispebjerg Kirkegård bliver brugt til disse mange besøgende. Når man kommer hjem fra arbejde er det helt umuligt at finde en ledig plads. I denne periode skal der oprettes parkeringspladser INDE på kirkegården, hvis de så gerne vil have alle disse mennesker ind, så må de også håndtere trafikken der følger med. Kan dette ikke lade sig gøre, så luk området af for billister der ikke bor i området i denne periode. Det er blevet helt sindsygt. På Frederiksborgvej, ud for Bispebjerg Kirkegård, var der som bekendt, for nogle år tilbage, bustrafik på vejen, og der var busstoppesteder på vejen. Da disse busstoppesteder blev fjernet, fik vi omkring 10 ekstra parkeringspladser. Efter vi var begyndt at bruge disse, hjalp det rigtig meget. Men så var der en eller anden der syntes, at parkeringsskiltet der viser, hvorfra man må parkere, skulle rykkes så langt ned af vejen som overhovedet muligt, så samtlige af disse pladser forsvandt. Der kan nu ikke holde nogen, og pladsen er helt ubenyttet som værende "parkering forbudt" på den strækning. Vi ved alle samme godt at Københavns Kommune tjener mange millioner på parkeringsbøder, men det gør ikke noget hvis man ikke presser citronen mere end man behøver! Vi skal alle sammen være her, og en ting er at give bøder fordi folk holder på fortorvet, men en anden ting er at man målrettet går efter at gøre forholdende så svære, at folk bliver tvunget til at parkere ulovligt - så man kan indkræve flere penge. Kommunen skal huske at den er til for beboerne, IKKE omvendt!  
Læs høringssvar fra Martin
Indsendt af:
Josefine
Dato: 3. juni 2024
Svarnummer:
15
By:
København nv
Postnr.:
2400
Hvis beboerlicensen ikke bliver alt for dyrt, så synes jeg det er en rigtig fornuftig ide. Jeg tror dog ikke at det vil løse det helt store problem i sidste ende med at der mangel på parkeringspladser til os beboere der ikke lige har råd til en sprit ny el-bil. Kunne det tages med i overvejelserne at beboerne i området kan holde i det store tomme parkeringshus der er tilknyttet Bispebjerg hospitalt. Og så er der også noget med at Lidl's parkeringskælder ofte står helt tom. Synes det er lidt absurd at køre rundt og lede så længe efter en plads når man kommer hjem fra arbejde om aften og man kan se at der er massere ledige pladser i de omkringliggende parkeringshuse. 
Læs høringssvar fra Josefine
Indsendt af:
Gitte Aagaard
Dato: 3. juni 2024
Svarnummer:
14
By:
København NV
Postnr.:
2400
Det er en rigtig fin og god parkeringszone, som I har fået sat sammen. Tidsrummet, parkeringslicens til beboere, gæsteparkering til beboere er ligeledes ok. Det har været ventet i meget lang tid. Jeg vil dog mene, at Bispebjergvej helt sikkert bør tages med i parkeringszonen. På Bispebjergvej parkerer mange, som intet tilhørsforhold har til området, bl.a firmabiler, ansatte på Bispebjerg Hospital, langtidsparkering så de sparer P-afgift.   
Læs høringssvar fra Gitte Aagaard
Indsendt af:
Aleksandr
Dato: 3. juni 2024
Svarnummer:
13
By:
Bispeparken
Postnr.:
2400
Hvis beboerlicensen er gratis, så er jeg helt enig. Hvis beboerlicens ikke er gratis, så er jeg uenig. Det er vigtigt, at det ikke bliver som i Mimersgade, hvor et beboerlicens er dyrt, og der stadig ikke ledig parkeringspladser ))  Gæstekort til tre dage, skal være forsigtig her, spekulation er mulig. 
Læs høringssvar fra Aleksandr
Indsendt af:
Allan
Dato: 2. juni 2024
Svarnummer:
12
By:
København NV
Postnr.:
2400
Rigtig fornuftigt med begrænset parkering. Især området omkring Gravervænget, Skoleholdervej, Tuborgvej lider af firmabiler, som parkerer deres bil fra fredag kl 14 og ikke rykker den igen før mandag.    I bør genoverveje ubegrænset gæstetilladelser, som løber i tre dage. Det kan udnyttes uden de store vanskeligheder og kontrol, og vil fungerer som en modsatrettet effekt i forhold til det I forsøger på. 
Læs høringssvar fra Allan
Indsendt af:
MIkkel Wieth
Dato: 31. maj 2024
Svarnummer:
11
Vedhæftede filer: 3
By:
København NV
Postnr.:
2400
Først og fremmest er det kærkomment at se at den oprindelige plan nu er udvidet til at inddrage området omkring C.J. Brandts vej, Jacob Lindbergs Vej og Tagensvej. Tak. Når det er sagt vil jeg meget gerne opfordre til at gentænke muligheden for et ubegrænset antal gæstekort med varighed på 3 dage. Det gør jeg da jeg ser en rigtig stor mulighed for at dette kan misbruges. Jeg ser en mulighed for at nogen som bor i området kan misbruge gæstetilladelsen til at have yderligere firmabiler holdende eller pendlende bekendtskaber. Det største problem i området er de utallige varevogne, firmabiler og flyttebiler som oftest fylder flere pladser og spærre fortove. Jeg vil derfor klart opfordre til at man gentænker det med ubegrænsede gæstetilladelser. Dertil vil jeg opfordre til at man også overvejer at gøre licensen til en betalingslicens og ikke gratis da dette kunne hjælpe til at nogen måske genovervejer om det er nødvendigt at have en bil holdende på gaden når man skal betale. Jeg vil også opfordre til at man sikre at licensen også betyder at man vil kunne bruge ladepladserne på Peter Rørdamsvej og Jacob Lindbergs vej i mere end tre timer i dagstimerne, da der på nuværende er 3 timers parkering mellem 8-19. Dette synes jeg man skal sikre at de som har licens kan længere tid så længe man har en beboerlicens.
Læs høringssvar fra MIkkel Wieth
Indsendt af:
Natascha Abel
Dato: 30. maj 2024
Svarnummer:
10
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg er meget interesseret i at få licensen for beboerne og Max 3 timer for ikke beboere indført. Da det er mega ærgerligt at skulle køre rundt for at finde plads til sin bil. Det bør være dem som bor her, som har første ret til parkeringspladserne og med alle de pladser der er lavet om til el, så er der færre og færre at tage af. 
Læs høringssvar fra Natascha Abel
Indsendt af:
Martin
Dato: 30. maj 2024
Svarnummer:
9
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg synes det lyder fornuftigt med en maks parkeringstid på 3 timer for folk der ikke bor i nærheden. Er også træt af at komme hjem fra arbejde og alle pladser er taget pga folk, som ikke bor i nærheden, bare stiller bilen der..  I må meget gerne give et heads up (i god tid) så vi beboere har en chance for at få parkerings licensen udstedet inden det bliver officielt.
Læs høringssvar fra Martin
Indsendt af:
Helle Folkersen
Dato: 30. maj 2024
Svarnummer:
8
By:
København NV
Postnr.:
2400
Det er godt at nedbring antallet af parkerede biler i dette område. Men det vil være en god ide også at inkludere Bispebjergvej i denne ordning, da mange parkerer her om morgenen mandag til fredag. Det er allerede svært for skolebørn på vej til Holbergskolen at krydse denne vej.
Læs høringssvar fra Helle Folkersen
Indsendt af:
Christina Vedel
Dato: 29. maj 2024
Svarnummer:
7
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg mener det er på høje tid der indføres zoneparkering i det foreslået område, således der er mulighed for parkering til beboerne i området. Der parkerer ofte personer, som intet tilhørsforhold har til området - de stiller den ene bil og kører afsted i en anden, området anvendes til ‘gratis’ parkering og langtidsparkeringszone. Endvidere er der dagligt  parkeret et hav af arbejdsbiler/kassevogne i området. Det kan også konstateres, at der endvidere er stor belastning på området grundet Bispebjerg Hospital - der parkeres dagligt på vejene i området i stedet for parkeringshuset tilhørende Hospitalet.    Ser frem til indførelse af det stillede forslag. 
Læs høringssvar fra Christina Vedel
Indsendt af:
Kim Schou Jensen
Dato: 29. maj 2024
Svarnummer:
6
Vedhæftede filer: 1
By:
København NV
Postnr.:
2400
Håber at det også vil komme til at gælde Bispebjerg Bakke (se vedhæftet), som ligger på bagside af hospitalet, hvor vi dagligt oplever at det er svært at komme igennem vejen da der bliver langtidsparkeret fra tidlig morgen til sen aften, og trafikken er voldsom og til fare for gående og cyklende.
Læs høringssvar fra Kim Schou Jensen
Indsendt af:
Gitte Blom Christensen
Dato: 29. maj 2024
Svarnummer:
5
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Jeg mener tidsbegrænsning mellem 8-22 på hverdage, vil afhjælpe den parkerings udfordring vi pt. har som beboere på Bispebjerg.  Men tre timers parkering i hverdagene kan blive for lidt for dem, der deltager i en kirkelig handling i Grundtvigs Kirke og efterfølgende samles på Cafe Bjerget.  Jeg ser også en udfordring for dem, der arbejder på Bispebjerg og ankommer i privatbiler.  Mvh. Gitte Blom Christensen 
Læs høringssvar fra Gitte Blom Christensen
Indsendt af:
Mathilda Brückner
Dato: 29. maj 2024
Svarnummer:
4
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Som beboer ønsker vi at begrænse antallet af biler mest muligt i området omkring Grundtvigs Kirken. Her er potentiale til at skabe et åndehul, hvor børn og andre beboere har mulighed for at kunne trække vejret og bevæge sig mere frit. Især området omkring kirken foran er samlingssted for fejringer med borgere i alle aldre og de mindre veje ville virkelig gavne både af mere luft og lys, samt mindre støj og forurening. Med tanke på, at vi i fremtiden kommer til at opleve et klima med større udsving, mere tørke og højere temperature håber vi at kommunen tænker dette ind i udviklingen af bymiljøet. Vi savner mere grønt og flere træer, som også har potentiale til at nedkøle det offentlige rum, i og omkring fortovene, haverne og når vi ønsker at åbne vores vinduer. Vi håber også rigtig meget der bliver prioriteret større biodiversitet, flere blomster og frugttræer, som kan komme alle arter til gode. 
Læs høringssvar fra Mathilda Brückner

Sider