Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Poppelgade

Skitseforslag for Poppelgade

Høring af skitseforslaget for et af 10 udvalgte projektområder fra Bylivsgadepuljens første ansøgningsrunde

Høringsfrist:

31. august 2023
Indsendt af:
J. Wilcken
Dato: 31. august 2023
Svarnummer:
48
By:
København N
Postnr.:
2200
Det bør være muligt at plante et par træer uden at nedlægge otte parkeringspladser, som er en mangel i kvarteret, eller skal Poppelgade laves om til en allé? Desuden er der grønt i gårdene, og mod vest. Trekanten, Nørre Allè, Ahornsgade, Poppelgade og Møllegade er en vigtig cirkulationsrute for kvarterets bilister i den evige jagt på parkeringspladser, og bør stadig være åben i begge retninger. Krydset Ahornsgade/Poppelgade bør forblive uden forhindringer for en glidende trafikafvikling, og så kan den kørende trafik stadig øve sig i højre vigepligt.     
Læs høringssvar fra J. Wilcken
Indsendt af:
Larsen
Dato: 31. august 2023
Svarnummer:
47
Virksomhed / Organisation :
Larsen
By:
2200
Postnr.:
2200
Poppelgade ? Hvordan hænger det sammen at TMF Københavns kommune i over 10 år har afvist at trafiksanere Guldbergsgade/Møllegade for omfartskørsel fra den besynderlige bussluse på Nørrebrogade ved Elmegade, - med henvisning til "at der ikke kan findes penge til projektet", når vi nu skal tage stilling til hvordan vi ønsker Poppelgade forskønnet ??? En smal og kort gade, hvor solens stråler ikke når ned, og som kun rummer beboelse. Det er næppe i nogens interesse at gøre det til en opholdszone, ligesom ingen vil gide opholde sig i en mørk og smal gade. De Gamles by er fin og ligger lige for enden af gaden, og den er lige blevet saneret, så lad nu det være fint, og brug pengene på på at føre gennemkørende trafik væk fra Guldbergsgade/Møllegade. Det nemmeste ville være at tillade taxikørsel i busslusen, ligesom man gør i Århus (Så de og vi slipper for omvejen gennem Guldbergsgade/Møllegade med forurening og farlige situationer til følge). Det koster kun et par skilte, og man kunne gøre gaderne til cykelgader med beboer og ærindekørsel tilladt, hvilket også kun vil kræve et par skilte. I forvalter pengene meget mærkeligt i TMF, når I også gennemtrumfer at "forskønne" Hans Tavsensparken, som alle elsker som den er, og nu vil søle penge væk på Poppelgade, som bare er en beboelsesgade, hvor beboerne rent faktisk har ro til at bo i fred og fordragelighed. Det er en ommer ! Brug pengene på at holder gennemkørende trafik ude af kvarteret i stedet. Det vil gavne miljøet og de bløde trafikanter, at vi ikke har biler på afveje gennem kvarteret, fordi nogen synes at det er fedt med en spøgelsestom bussluse på Nørrebrogade, og de ditto tomme butiksvinduer i og omkring busslusen. Tænk det om, og brug pengene der hvor det giver mening. Tak ! 
Læs høringssvar fra Larsen
Indsendt af:
Stefanie Høy Brink
Dato: 31. august 2023
Svarnummer:
46
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Københavns Museum
By:
København V
Postnr.:
1555
Se venligst vedhæftede høringssvar fra Københavns Museum.
Læs høringssvar fra Stefanie Høy Brink
Indsendt af:
Thomas Hildebrandt
Dato: 30. august 2023
Svarnummer:
45
Virksomhed / Organisation :
Ejerforeningen Poppelgade 8-16 Møllegade 22-24
By:
København N
Postnr.:
2200
 Ejerforeningen Poppelgade 8-16 Møllegade 22-24 's  bestyrelse går jeg  ikke ind for forslaget som det er nu . Der er for mange ulemper. Vi kan selvfølgelig  godt lide grønne områder , men især bænke med ophold foran lave stuelejligheder er et problem. Vi foretrækker mere cykelparkering frem for grønne bede og bænke evt. bil-skråparkering for folk med beboerlicens / evt. kun for beboere i Poppelgade-ønsketænkning... Pga manglende bilparkeringspladser i området  kører biler i forvejen rundt i lange tider og leder , og skaber mere trafik i området - så ikke så smart at fjerne 12 pladser mere.   Det ville ligeledes være smart at lave skråparkering i Møllegade. Foreningens byggesagkyndige har meddelt at vores nyrenoverede bygning ikke har godt af beplantning op af facaden. Det skader både vores dræn og kloakker og facaden og vinduer.  Det er ejerforeningen der ejer bygningen ikke kommunen , og vi godkender ikke beplantning af vores facade. Beplantning kan også tage lys og gaden er smal og det runger meget. De fleste lejligheder, både nede og oppe har soveværelse mod gade og køkkenalrum mod gården.  Der er indelukket luft i smal gård mellem bygningen og Det fri Gymnasium  , så man kan kun lufte rigtig ud ud mod gaden. Sommernætter med sammenkomster i en rungende gade går ud over nattesøvnen.   Det fri gymnasium holder jævnligt fester om aftenen/natten og  Poppelgade vil med bænke  om dagen blive til en ekstra skolegård . Efter gymnasiefester og gadefester er der altid graffitiproblemer  og ekstra skrald på gaden ...et ekstra samlingssted/bænke giver mere skrald der oftest ligger hele weekenden , da der ikke af kommunen bliver ryddet op før mandag.  Området har haft mange problemer med Romaer og støjende adfærd om natten og narkosalg. Det bliver ikke bedre med bænke... Der en overhængende risiko for at området i høj grad vil blive frekventeret af substistensløse og personer med misbrugsproblemer , til stor gene for de lejligheder hvis vinduer er i gadehøjde.  Poppelgade er så smal, at det ikke er muligt at etablere en passende sikkerhedsafstand mellem de påtænkte bænke / bede og beboerne i stueetagen. Disse ejere kommer dermed til at opleve en betydelig krænkelse af privatlivets fred. Også pga indkig fra påtænkte bænke. Det er derfor en alvorlig værdiforringelse og reduceret salgsmulighed og værdi for primært ejerne af stuelejlighederne og 1.sal. Hvis projektet vedtages og gennemføres, kan det føre til en retssag om ulempeerstatning grundet de gener, det kan medføre for beboerne i stueetagen. Vi henviser i den sammenhæng til ejendomsrettens ukrænkelighed jfr grundlovens paragraf 73.  Mvh  EF Poppelgade 8-16,Møllegade 22-24 .   v / Thomas Hildebrandt  
Læs høringssvar fra Thomas Hildebrandt
Indsendt af:
Emil Ellesøe Ditzel og Dorthe Schmidt Schou
Dato: 30. august 2023
Svarnummer:
44
Vedhæftede filer: 1
By:
København N
Postnr.:
2200
Hej Kommunen, Sikke et herligt projekt. Det er vi meget store tilhængere af, og vi ville være meget villige til selv at hjælpe med vedligehold og hvad det ellers måtte kræve.  Vi er overbeviste om at projektet her vil leve op til sin intention om at skabe mere byliv. Det er tydeligt at folk gerne opholder sig på gaden, når vejret er til det. Folk sidder på trappestenene eller læner sig op af muren, selvom det ikke umiddelbart er designet til det. En forklaring er måske, at både baggårdene og lejlighederne i gaden er ret små og mørke og derfor søger folk andre steder hen. (I hvert fald i vores ejerforening, som fylder næsten hele den ene side af gaden).  Selv bor vi på hjørnet af Møllegade og Poppelgade på den side af gaden, hvor der i skitseforslaget er chaussesten. Man kunne med fordel lægge et lavt bed (eller anden form for lav chikane) helt ude på hjørnet i stedet for chaussesten, hvis det ikke skal blive til en defacto parkeringsplads. Det er det netop i dag, hvor mange biler holder der i kortere eller længere tid, selvom det er ulovligt. Rent trafiksikkerhedsmæssigt dækker det for udsynet til modkørende, når man skal dreje. Vi vedhæfter markering af det omtalte område. Mange tak for at overveje vores gade. Vi håber meget, at det bliver til noget.   
Læs høringssvar fra Emil Ellesøe Ditzel og Dorthe Schmidt Schou
Indsendt af:
HOFOR A/S
Dato: 30. august 2023
Svarnummer:
43
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
HOFOR A/S
By:
København S
Postnr.:
2300
Vedhæftet er HOFORs kommentering af Skitseforslag for Poppelgade.
Læs høringssvar fra HOFOR A/S
Indsendt af:
Pernille Lemvig-Fog
Dato: 30. august 2023
Svarnummer:
42
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg ville glæde mig over at få projektet gennemført. Som det er nu, roder gaden alt for meget med cykler som der ikke altid er plads til i gårdmiljøerne. Flere og bedre cykelpladser ville være vidunderligt - suppleret med jævnlig kommunal cykelrydning så gaden ikke bliver opmagasineringsplads for "lig". Flere planter, selvfølgelig vilde - og af en type der trives i halvskygge. Jeg er glad for at bo i en fremsynet kommune der prioriterer cykeltransport og vilde planter - det er fremtiden. 
Læs høringssvar fra Pernille Lemvig-Fog
Indsendt af:
Kasper Beck Hemmingsen
Dato: 29. august 2023
Svarnummer:
41
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg er i mod forslaget i sin nuværende form, da det er min klare overbevisning at der skal laves en samlet plan for Poppelgade og Ahornsgade som hænger uløseligt trafikalt sammen. Enhver mindskning af trafik i Poppelgade vil tilføre mere trafik i Ahornsgade, hvis ikke der findes en samlet løsning. Enhver der kender og færdes i gaderne bør kunne se dette.  Drop denne plan og lave en samlet plan der kommer alle tilgode i begge gader. 
Læs høringssvar fra Kasper Beck Hemmingsen
Indsendt af:
Merete Milo
Dato: 29. august 2023
Svarnummer:
40
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg bor lige ved Poppelgade og mere grønt miljø er mere end meget velkomment, så jeg bakker helt op om en sådan forskønnelse af gaden. Jeg har kun det eneste opmærksomhedspunkt, at anvendelse af brosten bør minimeres til det absolut nødvendige. Vi er (heldigvis) mange, der cykler, og det er ikke rart at cykle på og ikke godt for cyklen. Men jeg håber virkelig, at Poppelgade får en sådant grønt løft, det er alletiders idé. 
Læs høringssvar fra Merete Milo
Indsendt af:
Henning Johnsen
Dato: 28. august 2023
Svarnummer:
39
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg skriver for at udtrykke min dybe begejstring og positive holdning til den del af planen som handler om om at gøre Poppelgade på Nørrebro grønnere. Det er en fantastisk idé, der vil have en bred vifte af fordele for både lokalsamfundet og miljøet. 1. Først og fremmest vil en grønnere Poppelgade skabe et mere attraktivt og indbydende miljø for beboere, besøgende og handlende i området. Grønne områder har en dokumenteret positiv effekt på menneskers trivsel og velvære. De tilbyder et sted for afslapning, rekreation og socialt samvær. Ved at skabe grønne oaser langs gaden vil man skabe et behageligt og indbydende rum, hvor folk kan nyde naturen midt i byen. 2. Derudover vil flere grønne områder bidrage til at forbedre luftkvaliteten i området. Planter og træer fungerer som naturlige luftrensere ved at absorbere skadelige stoffer og producere ilt. Ved at øge mængden af grønt vil man bidrage til at reducere luftforureningens negative indvirkning på sundheden og skabe et sundere og mere behageligt miljø for alle. 3. En grønnere Poppelgade vil også have en positiv indvirkning på biodiversiteten i området. Ved at tilbyde levesteder og føde til forskellige dyr og insekter vil man bidrage til at bevare og fremme den lokale fauna og flora. Dette er afgørende for at opretholde et økosystem i balance og sikre en bæredygtig fremtid for vores by. Endelig vil det at gøre Poppelgade grønnere være et vigtigt skridt mod at gøre byen mere klimavenlig.
Læs høringssvar fra Henning Johnsen
Indsendt af:
Kristine Algreen-Petersen
Dato: 22. august 2023
Svarnummer:
38
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg bakker fuldt ud op om foreslaget.  vi mangler nemlig nogle flere grønne oaser i denne del af Nørrebro, som kan gøre bydelen mere familie og børnevenlig. 
Læs høringssvar fra Kristine Algreen-Petersen
Indsendt af:
Louise Kloster
Dato: 22. august 2023
Svarnummer:
37
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
Området omkring Sankt Hans Torv har udviklet sig i en super flot retning og Poppelgade har desværre ikke set samme fine forandring med mere tidssvarende beplantning. Hele området ville få et super løft til glæde for børn og voksne. 
Læs høringssvar fra Louise Kloster
Indsendt af:
Steen Holm Olesen
Dato: 19. august 2023
Svarnummer:
36
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg synes, at skitseforslaget ser rigtigt godt ud. Det er meget tydeligt, hvor stor et løft for kvarteret, selv en sparsom begrønning gør. Her tænker jeg specielt på Günthers Passage og Nørre Alle 15A-D. Samtidig er det vigtigt, at bevare gennemkørsel i Poppelgade, for biler og cykler,  i begge retninger, stadig i et enkelt spor. For min skyld, kunne man godt begrænse bilparkering endnu mere, til fordel for mere grønt.  Håber at det projekterede forslag gøres til virkelighed.
Læs høringssvar fra Steen Holm Olesen
Indsendt af:
Anne
Dato: 17. august 2023
Svarnummer:
35
By:
København N
Postnr.:
2200
Super fint udspil til de grønne beplantninger og træer. Jeg tror ikke mere cykelparkering vil mindske folks behov for at parkere cykler på fortovet tæt på deres opgang. Der er store gårdmiljøer tilhørende bygningerne på poppelgade, hvor folk sagtens kunne finde plads til deres cykler, hvis de ville. Jeg kan også, som andre har påpeget, være meget nervøs for brosten i enderne af gaden, ift. den larm det helt sikkert vil give - især når man bor lige ud til i gadehøjde eller høj stue, som flere gør på Poppelgade. Poppelgade er jo først og fremmest en beboelsesgade, og ikke en handelsgade, hvorfor jeg heller ikke ser behovet for plads til ophold i gaden, som der ligges op til. Det vil kun give unødig larm og rod. Der er allerede masser af plads til ophold i det grønne område for enden af Poppelgade ved Møllegade og de Gamles by.
Læs høringssvar fra Anne
Indsendt af:
Simon
Dato: 16. august 2023
Svarnummer:
34
By:
København N
Postnr.:
2200
Rigtig dejligt at der ser ud til at komme en opløftning af poppelgade. Særligt facadebeplantning er en rigtig god ide, da det ikke tager plads på samme måde som andet grønt. Jeg kan være bekymret for at fjerne så mange p-pladser, da det generelt kan være svært at finde pladser i området. Jeg har ikke selv bil, men oplever det ofte med gæster. Derudover kan der heller ikke komme for mange cykelstativer, da der generelt altid er mange cykler. Derfor skulle man måske skrue lidt ned for noget af det grønne på selve vejen og en af bænkene og få endnu flere p-pladser til enten biler eller cykler. Til sidst, men ikke mindst, så synes jeg, det er rigtig ærgerligt med brosten i enderne af gaden. Det er en god ide med holdepladserne, men det larmer ofte, når biler kører på brosten og det er heller ikke altid så rart at cykle på. 
Læs høringssvar fra Simon
Indsendt af:
Mette
Dato: 16. august 2023
Svarnummer:
33
By:
København n
Postnr.:
2200
Rigtig god idé, med at gøre poppelgade grøn. Måske flere af de små gader i området kan indrages.
Læs høringssvar fra Mette
Indsendt af:
Line
Dato: 15. august 2023
Svarnummer:
32
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg støtter forslaget og håber på gennemførsel! Det vil være et stort løft for området og for selve Poppelgade, som vi færdes i dagligt. Gerne endnu mere grønt, gerne træer. Gerne opholdsmuligheder. Hvis løsningen også kan gøre færdslen i det "trearmede"-kryds ved Ahornsgade mere sikker/overskuelig for cyklende børn, vil det være skønt.
Læs høringssvar fra Line
Indsendt af:
Paolo Bettoni
Dato: 14. august 2023
Svarnummer:
31
By:
Copenhagen
Postnr.:
2200
I would like Poppelgade to become greener and with less cars parked everywhere! Nice project
Læs høringssvar fra Paolo Bettoni
Indsendt af:
Rosa
Dato: 14. august 2023
Svarnummer:
30
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg synes det er en rigtig god ide med grønne byrum. Vi benytter dagligt Poppelgade på cykel/gående og tænker det ville være en klar forbedring, men grønne opholdsmuligheder og flere og bedre cykelparkeringspladser. For nuværende er gaden ret kaotisk med mage biler parkeret tæt og cykler der flyder på fortorvet. Kunne det være en ide at lukke Poppelgade for gennemkørende trafik? 
Læs høringssvar fra Rosa
Indsendt af:
Anton Brodersen
Dato: 13. august 2023
Svarnummer:
29
By:
Kbh N
Postnr.:
2200
Stort tilhænger af projektet, mere grønt vil øge livsstilen for borgene på gaden og i kvarteret, og er ligeledes godt for biodiveristeten i byen. 
Læs høringssvar fra Anton Brodersen
Indsendt af:
Patrick Petersson
Dato: 10. august 2023
Svarnummer:
28
By:
København N
Postnr.:
2200
Selvom jeg anerkender initiativets hensigt, vil jeg gerne fremhæve, at der allerede findes en betydelig mængde grønne områder i vores nærområde. Min hovedbekymring vedrører den potentielle fjernelse af parkeringspladser. Hvis der ligeligt skal tages højde for alle beboeres og besøgende transportbehov, er det afgørende at opretholde de tilgængelige parkeringsmuligheder. Samtidig bemærkes, at cykler kan parkeres overalt, og der på trods af det har allerede er afsat flere parkeringspladser til cykler. Der er intet sagligt grundlag for yderligere hensyntagen til cyklisterne.
Læs høringssvar fra Patrick Petersson
Indsendt af:
Marianne Frydendahl
Dato: 10. august 2023
Svarnummer:
27
By:
København
Postnr.:
2200
Virkelig godt forslag som vil gøre en forskel for beboerne 
Læs høringssvar fra Marianne Frydendahl
Indsendt af:
Søren
Dato: 9. august 2023
Svarnummer:
26
By:
København n
Postnr.:
2200
Jeg mener at der ikke burde laves steder man kan sidde da det kun ville tiltrække unge fra det frie Gymnasium og skabe larm og skrald i området. I stedet burde der blive lavet mange flere cykelparkeringer i stedet for bil parkeringer, da der er meget trængt i forvejen.
Læs høringssvar fra Søren
Indsendt af:
Sune Lund Bunke
Dato: 9. august 2023
Svarnummer:
25
By:
København N
Postnr.:
2200
Stor tilhænger af at få noget vild natur ind i gadebilledet her i kvarteret.
Læs høringssvar fra Sune Lund Bunke
Indsendt af:
Sander LUCKOW
Dato: 8. august 2023
Svarnummer:
24
By:
KØBENHAVN N
Postnr.:
2200
Stor tilhænger af tiltaget med at få mere grønt i Poppelgade. 
Læs høringssvar fra Sander LUCKOW
Indsendt af:
Stine
Dato: 7. august 2023
Svarnummer:
23
By:
kbh n
Postnr.:
2200
Skønt og spændende, særligt det grønne og ordnede cykelforhold. Håber, at det bliver udført/udtænkt med respekt for områdets kendetegn, og dermed ikke kommer til at ligne en pæn og trimmet gade på Frederiksberg fx.
Læs høringssvar fra Stine
Indsendt af:
Eva Møland Tørsleff
Dato: 7. august 2023
Svarnummer:
22
By:
Frederiksberg
Postnr.:
2000
Jeg ejer en ejerlejlighed i Poppelgade og er for projektet, der er super fint ift. begrøning og etablering cykelparkeringspladser. Reduktion af bilparkeringspladser vil qua antallet af biler på Nørrebro være en udfordring, om end en nødvendighed for at fjerne cykler fra facader og fortov samt etablering af buske. Man kunne dog overveje etablering af elladestandere til bilparkering, nu hvor man er i gang.
Læs høringssvar fra Eva Møland Tørsleff
Indsendt af:
Morten Ditlevsen
Dato: 6. august 2023
Svarnummer:
21
By:
København N
Postnr.:
2200
Meget fint forslag
Læs høringssvar fra Morten Ditlevsen
Indsendt af:
Anna Rusmann
Dato: 6. august 2023
Svarnummer:
20
By:
København N
Postnr.:
2200
Stor tilhænger af projektet! Især facadebeplantningen, der vil give noget grønt at kigge ud på fra lejlighederne - og kigge op på fra gadeplan. Der er virkelig brug for at blive ryddet op i cykler i gaden, så super med flere cykelstativer og bede langs facader, så cyklerne ikke parkeres dér.  Gerne vilde blomster i bedene!
Læs høringssvar fra Anna Rusmann
Indsendt af:
Henrik
Dato: 6. august 2023
Svarnummer:
19
By:
Nørrebro
Postnr.:
2200
Spændende projekt. Dejligt med flere grønne arealer
Læs høringssvar fra Henrik

Sider