Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 2. juli 2022
Svarnummer:
85

Indsendt af

Kurt Jespersen, Erik Juel og Eva Juel Hammerich

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Kladde til høringssvar vedr. parkering omkring Amager Strand

Vi støtter forslaget at indføre tidsbegrænsede parkeringszoner ved Amager Strand, dette vil reducere pendlertrafikparkering og andre langtidsparkerede biler i området, men det må ikke være på bekostning af os andels- og kolonihaveejere, der i årevis har parkeret i de kommende parkeringszoner uden parkeringsudfordringer. Vi har haft vores have siden 1959, så vi har vundet hævd. Ud af de i alt 108 andelshaveejere i HF Strandbo er det godt halvdelen, der bor i kolonihaverne hele sæsonen, der har bil. De omkringliggende veje bruges til parkering, og der er fortsat adskillige parkeringspladser.

Forslag

 

Gæstelicenser burde ændres til gæstekort uden tidsbegrænsning eller antalsbegrænsning.

 

Forlæng til 6 timers parkering i tidsrummet 08.00 - 17.00, det vil ikke være attraktivt for pendlere eller andre langtidsparkeringer. Det vil til gengæld reducere det trafikkaos, der vil opstå, når samtlige strandgæster skal op og flytte biler. Det er nemt at forestille sig, at ulykkesraten går i vejret.

De kolonihaver, der findes i de kommende parkeringszoner, er placeret i villaområder, hvor der ikke er samme mangel på parkeringspladser, som der sandsynligvis er i områder med mange erhverv og flere etagebyggerier.

Andelshaverne skal have mulighed for at få parkeringslicens til parkering af deres egne biler, fordi:

  1. Andelshaverne betaler ejendomsskat og grundskyld til Københavns Kommune. Dermed er andelshaverne sidestillede med andre grundejere.
  2. AH Strandbo er placeret ved henholdsvis Signelilvej, Tovelillevej, Amager Strandvej samt ved Engvej, antallet af bilejere er så begrænset, at det ikke er til gene for de andre beboeres parkeringsmuligheder. 
  3. Afslutningsvis vil vi sammenfatte, at forslaget er godt og nødvendigt, og at andelshaverne kan erhverve parkeringslicens uden det vil gå ud over andre lokale beboeres parkeringsmuligheder.

Med venlig hilsen

Kurt Jespersen

Erik Juel

Eva Juel Hammerich