Oprettet: 21. juni 2021
Svarnummer:
6

Indsendt af

Peter Danelund

Postnr.

2200

By

København

Høringssvar

Det er ganske utroligt!

Ved forrige høring var der ca. 50 indsigelser mod de forringede parkeringsvilkår for de eksisterende beboere i området.
Hvordan er disse indsigelser blevet håndteret? Er de blevet forelagt udvalget for Teknik og Miljø?

Eller har forvaltningen valgt at ignorere indsigelserne og tie dem ihjel? Er vi i virkeligheden som borgere i området bare en del af en skueproces? Og princippet om inddragelse af borgerne i beslutningsprocessen bare noget man siger fra det politiske flertals side, men ikke mener?

I det nys reviderede høringsdokument er indsigelserne fra 8. februar ikke blevet adresseret. Der er dog blevet strøet nogle få parkeringspladser ud i en p-kælder, på basis af et meget højt antal boligkvadratmetre som kriterium for etablering af en p-plads. Helt utilstrækkeligt.

Der står intet om, hvem der får adgang til til disse p-pladser, og på hvilke vilkår, når nu man planlægger at fjerne 12 pladser i gadeplan/Florsgade.

Vil p-kælderen være forbeholdt beboere og forretningsdrivende i nybyggeriet? Svar udbedes.
Ved Rantzausgade-projektet er der dog i det mindste planlagt erststatnings p-pladser for de pladser, der nedlægges i Rantzausgade.
I dette lokalplanforslag fjerner man 12 p-pladser uden i det mindste at anvise erstatnings p-pladser. Hvorfor? Ja, selvfølgelig fordi man ikke kan. Og bilbrugerne er også låst inde i Spydspidsen. De kan jo ikke bare køre over kommunegrænsen og parkere på Frederiksberg.

De eneste der har forsøgt at slå en bremse i for den hysteriske vendetta mod bilbrugere i Københavns Kommune, er Det Konservative Folkeparti. Jævnfør dette forslag om ikke begrænse antallet af p pladser yderligere. https://www.kk.dk/sites/default/files/edoc/Attachments/28111984-40883212-1.pdf
Det blev selvfølgelig nedstemt  https://www.kk.dk/node/14108/07062021/edoc-agenda/639b4618-529d-46ce-8506-a9c7dce80c86/b7d0608d-6922-4888-a490-b24181bcaf31 i Teknik- og Miljøudvalget den 7. juni af alle andre partier end Det Konservative Folkeparti og Venstre.

Det er fortsat en skandale, at man ved et sådant indgreb forringer transportmulighederne for gode skatteborgere i området, som bidrager pænt til den fælles kommunale økonomi. Mennesker som har brug for bil i det daglige for at komme på arbejde til højtlønnede jobs uden for kommunen, hente børn, køre til sommerhus/kolonihavehus o.s.v. Og nej, det gør man altså ikke bare i en Christiania cykel...

Kort sagt: Dette lokalplanforslag vil ødelægge mennesker tilværelse og gøre deres dagligdag yderst besværlig.
Og ja, når man så hører Teknik- og Miljøborgmesteren, så er det også lige præcis det der er meningen. Lad os da endelig gøre livet svært for nogle af de borgere der faktisk bidrager pænt til kommunekassen, så der er råd til cykelstier og grønne pladser. Hvilket der selvfølgelig også skal være. Alting kan bare ikke klares med en cykel, og ingen i området kunne formentlig finde på at bruge bilen, når de skal ind til centrum.

Men det skal ikke være meningen med en kommunal planlægning, at man bare spolerer andre menneskers tilværelse, og derfor gør vi indsigelse endnu en gang mod dette  lokalplanforslag, og forlanger en fornyet behandling og en mere balanceret tilgang til behovet for p-pladser.
Der kunne nemlig sagtens være plads – fortsat - til de eksisterende 12 p-pladser i Florsgade, uden at det ville gå nævneværdigt ud over forpladsen foran nybyggeriet.