Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro
Oprettet:
16. december 2018
Svarnummer:
68
Indsendt af
Anette Hoppe Grønlund
Virksomhed / organisation
Formand, Andelsforeningen Ørnen
Postnr.
2200
By
København N
Høringssvar
Opbakning til trafikplanen
Hermed en opbakning til planen, som sådan set allerede har været i høring og er blevet drøftet mange gange på adskillige møder.
Jeg kan læse, at der er mange stemmer, fra Wesselsgade, der rejser bekymringer vedrørende åbningen af Wesselsagde. Jeg kan sagtens forstå bekymringen om trafik i forhold til bløde trafikanter i Wesselsgade - dem har vi sørme også i Baggesensgade, hvor der også bor mange børn. Sagen er bare den, at man ikke kan sammenligne trafiktal, hvor der er ind- og udkørsel til Nørrebrogade via Peblinge Dossering med den situation, som vi får, når der med planen lukkes af for gennemkørende trafik. Det, er den helt store fordel ved planen - tak for det. Og helt afgørende at dette fastholdes. Med planen vil dette blive begrænset til lokal trafik med ærinder i området. Her vil det være en stor ulempe, hvis AL trafikken ind til Wesselgade og Peblinge Dossering skal igennem Baggesensgade. Baggesensgade er lige så smal som Wesselsgade (der er bare ikke parkering i begge sider) og krydset ved Blågårdsgade er fyldt med bløde trafikanter i gågaden. Jeg ser og hører mange, der kører alt for stærkt gennem Baggesensgade - et held, at der ikke er sket flere alvorlige uheld i krydset Baggesensgade/Blågårdsgade. Jeg mener derfor, at en fordeling af trafikken mellem Baggesensagde og Wesselsgade, som i den oprindeligt vedtagne plan, er rimelig og at det er en fordel for alle (også dem i den nordøstlige ende af Wesselsgade), at vi beboere med åbningen af Wesselgade kan komme rundt i kvarteret.
Venlig hilsen
Anette Hoppe Grønlund
Formand Andelsforeningen Ørnen, Baggesensgade 6