Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Organisering af Fremtidens Fritidstilbud
Oprettet:
25. april 2015
Svarnummer:
185
Indsendt af
Camilla Buhr
Postnr.
2300
By
København S
Høringssvar
Det er positivt, at forvaltningens nye løsningsmodel for fritidstilbudsstrukturen ved Skolen ved Sundet fastholder klubpladserne på Marengovejens fritidshjem/klub! Man kan dog med fordel også fastholde fritidshjempladserne på Marengovej som del af den samlede fritidsinstitution og således undgå at bruge økonomiske midler på undersøgelse af mulighederne for at bygge på de fredede arealer ved skoler.
Det har tidligere vist sig endog særdeles vanskeligt at udbygge og forbedre arealer og bygninger ved skolen, hvilket bl.a.har resulteret i, at skolen, som den eneste folkeskole i Københavns Kommune, ikke har en madordning! I stedet for at bruge tid og penge på undersøgelser og etablering af nyt byggeri på de meget små udendørs arealer på skolen, bør man fastholde Marengovej som fritidshjem såvel som fritidscenter og ikke lægge beslag på de arealer, der vil kunne anvendes til forbedring og udbygning af skolen, der pt. har svært ved at rumme de mange elever, der søger til skolen.
Det vil være ærgerligt at se et nyt fritidshjembyggeri komme til på bekostning af skolens muligheder for at implementere skolereformens mål om bevægelse, flere skoletimer og madordning!
Ved at fastholde Marengovejens fritidshjemspladser vil man, stadig indenfor rammerne af en samlet fritidshjemsstruktur, kunne opretholde de fordele, der ligger i, at Marengovej:
-har en høj kvalitet i de pædagogiske tilbud
-har en fantastisk måde at tage i mod og inkludere børnene i aktiviteter på
-giver børnene mulighed for at bevæge sig på vej mod fritidshjemmet og komme væk fra de slidte rammer på skolen
-giver børnene mulighed for at finde ro og plads i en mindre institution, hvor alle kender alle.
Venlig hilsen
Camilla Buhr