Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Bro ved Vester Voldgade - supplerende høring

Lokalplanen blev bekendtgjort den 15. juni 2016

Høringsfrist:

1. marts 2016
Indsendt af:
Islands Brygges Lokalråd
Dato: 29. februar 2016
Svarnummer:
5
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Islands Brygges Lokalråd
By:
København S
Postnr.:
2300
Islands Brygges Lokalråd er generelt meget positiv over for den kommende bro ved Vester Voldgade, ”Lille Langebro”. Vi forventer, at den vil opfylde behovet for et rekreativt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro for de svage trafikanter. Her tænker vi for gående ikke kun på gangbesværede og folk med handicap, men også på mindre børn på vej til og fra skole. Skolen på Islands Brygge har ikke tilstrækkelig kapacitet til at opfylde Islands Brygges behov. Vi forventer derfor, at forældre vil blive tiltrukket af skolemu-ligheder i den indre by, hvis der etableres en tryg skolevej. Ændring af §6 – ombytte gang- og cykeltrafik på broen Vi er enig i, at den foreslåede ændring af §6 med hensyn til at flytte cykeltra-fik fra den sydlige del af broen til nordlige del vil give en bedre landing på den østlige side (Langebrogade). Men udenfor lokalplansområdet forudser vi væ-sentlige trafikale problemer i forbindelse med at krydse Langebrogade. Der er behov for, at cyklister og gående trygt kan krydse Langebrogade ud for landingen ved den nye bro og ud for gaden Ved Langebro i forbindelse med passage af Amager Boulevard ved Klaksvigsgade. Ud for landingen ved broen vises muligheden for at krydse midt i et sving på Langebrogade, hvor der er meget lav overskuelighed. I dette sving er der kraftig biltrafik til og fra arbejde. Det vil derfor være nødvendigt med ha-stighedsdæmpende løsninger. Ud for Ved Langebro er der i dag et meget bredt og uoverskueligt kryds med tæt trafik til og fra Islands Brygge, Langebrogade og Ved Langebro. Der vil være behov for at forbedre overskueligheden i krydset og gøre det mere trygt at komme over vejen. Heldigvis er der megen plads i krydset til forskel-lige løsninger til at dæmpe bilernes hastighed, at forhindre biler kan overhale i krydset og at etablere venteplads midt i krydset for cyklister og gående. Ændring af §8 –værn på broen mellem gående og cykler Vi er ikke enige i, at der er fundet en så sikker løsning med trafikafviklingen på selve broen, at det vil være tilstrækkeligt med en markering i belægnin-gen. Vi mener, at det er nødvendig med et fysisk værn på selve broen til be-skyttelse af de gående. I særdeleshed i forbindelse med de hurtigt kørende cykler og de svage gående trafikanter. På informationsmødet den 13. januar 2016 blev der yderligere nævnt, at bro-en forventes brugt til ophold / sightseeing for turister. I den forbindelse er der også behov for, at turisterne tydeligt kan se, at en del af broen er en cykel-bane, så de ikke bliver kørt ned. Vi vil gerne arbejde sammen med Københavns Kommune og Lokaludvalgene om at finde den bedste løsning til at komme til og fra broen, således at alle trygt vil kunne anvende den nye bro. Venlig hilsen Islands Brygges Lokalråd Jan Oster Formand
Læs høringssvar fra Islands Brygges Lokalråd
Indsendt af:
Christianshavns Lokaludvalg
Dato: 26. februar 2016
Svarnummer:
4
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Christianshavns Lokaludvalg
By:
København K
Postnr.:
1466
Via Bliv hørt-portalen har Teknik- og Miljøforvaltningen den 16. februar 2016 udsendt en supplerende høring til lokalplanforslaget om 'Bro ved Vester Voldgade' med svarfrist den 1. marts 2016. Den supplerende høring indeholder ændringer af det projekt, der lå til grund for det tidligere offentliggjorte lokalplanforslag. Der er tale om følgende ændringer: 1. Afvikling af cykeltrafik sker i broens nordlige halvdel og fodgængertrafik i den sydlige halvdel af broen. Ændringen forventes at kunne mindske antallet af konfliktzoner mellem cyklende og gående på christianshavner-siden. 2. Kravet om, at cyklister og fodgængere på broen skal adskilles med et værn på mindst 80 cm, ændres til, at cykel- og fodgængertrafik skal adskilles med en markering i belægningen. Christianshavns Lokaludvalg er enig i de foreslåede ændringer. Med venlig hilsen Poul Cohrt, formand
Læs høringssvar fra Christianshavns Lokaludvalg
Indsendt af:
Sofie Jensen
Dato: 26. februar 2016
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Amager Vest Lokaludvalg
By:
København s
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra Sofie Jensen
Indsendt af:
michala eken
Dato: 18. februar 2016
Svarnummer:
2
Virksomhed / Organisation :
arkitekt maa
By:
københavn S
Postnr.:
2300
Som beboer på Islands Brygge cykler jeg jævnligt mod Christianshavn - i den senere tid krydser jeg ofte Langebrogade for at køre over Cirkelbroen. Jeg oplever, at når man skal krydse Langebrogade netop dér hvor I skitserer at cyklerne skal have adgang til broen, så har man som cyklist et rigtigt dårligt udsyn til den biltrafik som kommer fra højre ad Langebrogade mod Islands Brygge/Langebro - ofte i ret høj fart. Jeg foreslår at man tager nøje højde for dette i planlægningen af hvordan cykler skal krydse vejen på dette sted for at undgå ulykker.
Læs høringssvar fra michala eken
Indsendt af:
Helen Majew
Dato: 16. februar 2016
Svarnummer:
1
By:
København
Postnr.:
2300 S
Jeg savner politikernes stillingtagen til alternativ cykelrute, der vil bringe cyklisterne fra broen ned ad gaden Ved Langebro, hvor de vil krydse over til Klaksviggade, hvor de kan fortsætte videre ud på Amager. Det vil være synd og skam og upraktisk at fælde kirsebærtræer i gaden Islands Brygge, hvor cyklisterne skal krydse den befærdede gade for at blive sluset ned ad en smal gade og videre ud på Amager. Venlig hilsen Helen Majew
Læs høringssvar fra Helen Majew