Trianglen Metrostationsplads - lokalplan 474

Lokalplanen skal udgøre det planmæssige grundlag for at etablere en stationsplads.

Høringsfrist:

7. februar 2012
Indsendt af:
Københavns Museum
Dato: 7. februar 2012
Svarnummer:
4
Vedhæftede filer: 1
By:
København V
Postnr.:
1658
Læs høringssvar fra Københavns Museum
Indsendt af:
Østerbro Lokaludvalg
Dato: 7. februar 2012
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 2
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Læs høringssvar fra Østerbro Lokaludvalg
Indsendt af:
ØSTERBRO LOKALRÅDs TRAFIKUDVALG
Dato: 2. februar 2012
Svarnummer:
2
Virksomhed / Organisation :
ØSTERBRO LOKALRÅD
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Høringssvar til (2011-115654) 11. Metrostationsplads Trianglen. Lokalrådets Trafikudvalg har følgende bemærkninger til Metrostation forpladsen: Vi går ud fra at tilgængeligheden til metrostationen bliver god for fodgængere, så det bliver trygt at skifte fra Metro, tog og bus for fodgængerne. Vi går ud fra at tilgængeligheden til metrostationen bliver god for fodgængere, handikappede m.fl. Det er positivt, at der etableres 580 cykelparkeringspladser hvoraf 70 er i cykelkælder. Dog kan vi frygte, at de cykelparkeringspladser, der ikke ligger i umiddelbar nærhed til nedgangen til Metrostationen, ikke vil blive benyttet optimalt, og cykler i stedet bliver efterladt uhensigtsmæssigt på fortove eller fodgængerarealer til gene for bl.a. fodgængere, handikappede og turister. Vi er opmærksomme på, at fortovet er planlagt udvidet på stedet, men erfaringer fra andre steder med mange cykler skræmmer. Afslutningsvis vil vi også henlede opmærksomheden på, at der skal være god og sikker tilgængelighed for fodgængere til og fra busstoppested og Metroforplads. Venlig hilsen Ullaliv Friis, Ulrik Danneskiold-Samsøe ff. Lokalrådets trafikudvalg
Læs høringssvar fra ØSTERBRO LOKALRÅDs TRAFIKUDVALG
Indsendt af:
Torben Dahl-Nielsen
Dato: 30. december 2011
Svarnummer:
1
By:
Østerbro
Postnr.:
2100
Jeg mener, pladsen ved selve Trianglen bør integreres med pladsen, hvorom lokalplanen handler. Således bør der anlægges én samlet plads med fast belægning - de markante og flotte omkransende ejendomme kan bære det. I denne sammengæng bør de bløde trafikanter begunstiges på bekostning af biler. Muligherdene for at indskrænke bilkørsel på de tilstødende veje må selvsagt ses i en større sammenhæng (omkringliggende veje, Betalingsring, Metro til Nordhavn, letbane ...), men for Østerbro som bydel og handelscentrum vil en større og mere markant, samlet plads med bedre mulighed for ophold være at foretrække. Man kunne i tilfælde af en større renovering overveje underjordisk parkering - men sikkert en dyr løsning.
Læs høringssvar fra Torben Dahl-Nielsen