Nørregade tillæg 1 - lokalplan 344-1

Lokalplanen blev bekendtgjort den 6. maj 2015

Høringsfrist:

2. februar 2015
Indsendt af:
Peter Chr. Neergaard
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
5
By:
Kbh. K
Postnr.:
1171
Vedr. lokalplanforslag Nørregade tillæg 1 til lokalplan 344. Som nabo til Hotel Skt. Petri siden dets etablering gør vi opmærksom på, at bestemmelser vedr. støjniveau på max. 63 db ikke overholdes trods utallige opfordringer, og støjen kan vare til ca. kl. 04 morgen både hverdage som helligdage. Indragelse af butikslokaler til hotelfunktioner kan indebære selskaber med musik/støj til sent på natten. Lokalplanforslaget bør tage højde for ovennævnte. M.v.h. Peter Neergaard.
Læs høringssvar fra Peter Chr. Neergaard
Indsendt af:
J. McKenzie
Dato: 1. februar 2015
Svarnummer:
4
By:
København K
Postnr.:
1171
Vedr. Lokalplanforslag Nørregade tillæg 1 og dets indhold. Som mange års nabo til Skt Petri Hotel og mht lokalplantillæggets indhold, som har en bemærkning vedr. bestemmelser om støjniveauer, vil jeg gøre opmærksom på, at Skt Petri ofte ikke overholder støjbelastningen på 63 dB. I lokalplantillægget skrives der "at butiksarealet på 1. sal kan ændres til hotelværelser, og at der kan etableres hotelfunktioner"... Nu ved jeg, at disse såkaldte hotelfunktioner kan være fest, hvor musikken spilles meget højt indtil dagens tidlig timer. Disse fester kan også forekommer på en hverdag, det har jeg oplevet, når musikken spillede til kl 3-4 om natten, og som folkeskolelærer, skulle jeg står op kl. 6.! Der er sket mange henvendelser fra naboerne til Skt Petri uden at hensyn er blevet taget af hotellet. Vi byder forslaget velkommen, med det forbehold, at de gældende lovgivningen omkring støj bliver overholdt. Det har vi dog tidligere oplevet ikke er sket. Mvh J. McKenzie
Læs høringssvar fra J. McKenzie
Indsendt af:
Anders Kristensen
Dato: 31. januar 2015
Svarnummer:
3
Virksomhed / Organisation :
Cyklistforbundet, Københavns afdeling
By:
København K.
Postnr.:
1362
Cyklistforbundets Københavnsafdeling foreslår, at Nørregade efter renovationsarbejdet ikke bare går ”back to normal”. Men at man benytter lejligheden til at turde tage chancen og prøve noget meget mere grønt, visionært, klima- og cyklistvenligt i denne vigtige nord-sydgående cykeltrafikakse: Etablering af Nørregade som cykelgade, og hvis der igen skal køre Movia-busser, så en cykel- og busgade, hvor den øvrige kørende trafik skal indrette sig efter førstenævne og kun må bestå af erhvervskørsel med ærinde i gaden og nærområder i sidegaderne. Gerne med bilensretning mod nord mod Nørreport. Hvorfor ikke benytte lejligheden, nu da bilisterne længe har vænnet sig af med at køre i Nørregade og fundet andre veje grundet det omfattende vejarbejde. Vi finder, at Nørregade som cykelgade eller cykel- og busgade kunne være et flot flagskib, der signalerer nye og miljø- og klimavenlige tiltag i København og Indre By, hvad angår trafikpolitik. Og bestemt også give Nørre Kvarter et kvalitetsløft, som et bedre sted at bo og færdes. Vi har som sådan ingen holdning til planerne om udvidelse af hotelkapaciteten, men er bekymrede for om den vil stå i vejen for helt nye visionære ideer for Nørregade med meget mindre biltrafik og mere klima-bæredygtig trafik.
Læs høringssvar fra Anders Kristensen
Indsendt af:
Indre By Lokaludvalg
Dato: 27. januar 2015
Svarnummer:
2
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Indre By Lokaludvalg
By:
København K
Postnr.:
1466
Teknik- og Miljøforvaltningen har sendt forslag til tillæg til lokalplan "Nørregade" i offentlig høring via Bliv hørt-portalen med svarfrist den 2. februar 2015. Borgerdialog Lokaludvalget har ikke haft borgerdialog om sagen, men har annonceret i et lokalt medie og på sin hjemmeside, at man kan kommentere sagen på bliv hørt-portalen. Lokaludvalgets holdning Med forslag til tillæg til lokalplan "Nørregade" vil Hotel Skt. Petri få yderligere 21 værelser. Det har lokaludvalget ikke bemærkninger til, men den ekstra kapacitet vil medføre yderligere turistbustrafik til hotellet. I forvejen er Krystalgade mellem Nørregade og Fiolstræde belastet af turistbusser og taxaer. Lokaludvalget foreslår derfor, at turistbusser og taxaer får anvist standsningspladser i Nørregade ved Krystalgade og at de får standsnings- og parkeringsforbud i Krystalgade mellem Nørregade og Fiolstræde. Derudover foreslår lokaludvalget, at der etableres forbud mod buskørsel i Landemærket og Krystalgade. Det er et generelt problem, at kommunen har ønsker om publikumsorienterede serviceerhverv på 1. sal. Denne sag og forholdene i Industriens Hus viser, at 1. sals-butikker ikke kan løbe rundt. Lokaludvalget beder derfor om, at man fravælger denne form for løsninger i fremtiden, når man vil/skal have løst problemer med manglende kvadratmeter til erhverv. I stedet skal Kommunen gøre det nemmere at indrette butikker og udadvendte kreative erhverv i Indre Bys stueetager, som kan sikre forretningsmiljøet og bylivet i bydelens gader. Indre By Lokaludvalg besluttede dette høringssvar i sit møde den 15. januar 2015. Med venlig hilsen Bent Lohmann, formand
Læs høringssvar fra Indre By Lokaludvalg
Indsendt af:
Søren Nylin
Dato: 8. december 2014
Svarnummer:
1
By:
København V
Postnr.:
1702
Som cykellist benytter jeg dagligt Krystalgade til transport på tværs af byen, og det er i den anledning at jeg, til trods for at jeg ikke bor i området, fremkommer med kommentar til ændringsforslaget til lokalplanen. Den nuværende trafiksituation i Krystalgade ved hotellet er allerede presset, også i de perioder hvor der ikke pågår anlægsarbejder, det kan derfor give anledning til bekymring når hotellet ønsker at udvide kapaciteten med yderlige værelse og konferencefaciliteter. Det nuværende kaos med turistbusser der afsætter passager og taxaer som forsøger at vende midt på gade forberedes næppe ved en udvidelse af hotellets kapacitet. Det bør derfor nøje overvejes om en godkendelse skal kædes sammen med en trafikale gennemgang af området. Mvh, Søren Nylin
Læs høringssvar fra Søren Nylin