Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Forudgående høring om VVM af IKEA varehus ved Kalvebod Brygge

IKEA ønsker at opføre et nyt varehus på Kalvebod Brygge. I perioden 17. september – 15. oktober 2015 har alle mulighed for at komme med idéer, synspunkter og forslag til Københavns Kommune til brug for udarbejdelse af en VVM-redegørelsen for IKEA varehus ved Kalvebod Brygge.

Høringsfrist:

15. oktober 2015
Indsendt af:
Vesterbro Lokaludvalg
Dato: 15. oktober 2015
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
By:
København V
Postnr.:
1658
Vesterbro Lokaludvalg har ved afgivelse af høringssvar til lokalplan Kalvebod Brygge Vest – tillæg I - besvaret forhold omkr. IKEA, som vurderes at være glædende her også.
Læs høringssvar fra Vesterbro Lokaludvalg
Indsendt af:
Tårnby kommune
Dato: 12. oktober 2015
Svarnummer:
2
Virksomhed / Organisation :
Plan, Byg og Miljø
By:
Kastrup
Postnr.:
2770
Tårnby Kommune foreslår, at det i VVM redegørelsen undersøges nærmere, hvordan etableringen af et IKEA varehus på Kalvebod Brygge, påvirker detailhandelsstrukturen i de omkringliggende kommuner.
Læs høringssvar fra Tårnby kommune
Indsendt af:
Morten Stryhn
Dato: 24. september 2015
Svarnummer:
1
By:
København SV
Postnr.:
2450
Lad mig allerførst slå fast at jeg er tilhænger af et tredie IKEA-varehus i hovedstadsregionen, da begge varehuse allerede er overbelagt og der er så mange mennesker at man nemt får stress af at være i varehusene! Herudover synes jeg placering er rigtig god med indfaldsvejen og den fremtidige metrostation v/Fisketorvet på den ene side og Dybbølsbro S-togsstation på den anden side. I VVM-undersøgelsen mener jeg det bør undersøges om hvor meget Dybbølsbro kan håndtere af trafik (biler, cykler, fodgængere) - allerede i dag er broen overfyldt og det er kaotisk at færdes på den. Den bør være bredere for alle tre trafikanttyper.
Læs høringssvar fra Morten Stryhn