Høringssvar vedrørende Juletræsstader

Tim Juul

Juul´s Træer

Skørping

Der er ca. 15 stader der bliver ledige hvert år i Københavns kommune og som folk stiller sig i kø for. Hvis vores kære spejdere eller andre foreninger ønsker at sælge juletræer, så værsgo at ligge i kø og få så mange stader de ønsker! Hvorfor denne drastiske ændring som fjerner levebrødet for mange ? Mit indlæg kunne slutte her ! Men hvorfor skal der være overhovedet være en tidsgrænse på 3 år inden stadet ryger i frit udbud? LIGE som « butikken er bygget op «  så skal den overlades til andre. Hvor er forståelsen for at give iværksættere acceptable forhold ? Jeg bruger megen energi på at have et flot stade og give mine kunde en god oplevelse så de kommer igen år efter år. Hvem vil investerer i værktøj og juleudsmykning hvis det kun er for 3 sæsoner ? Slut med at folk kan få træet nettet, så det er nemmere at transportere hjem. Jeg tør kun gisne om resultatet af denne ændring : Københavns kommune yder denne service at borgerne kan købe deres træ inde i byen. Jeg tror ikke foreninger har samme engagement som private til at servicere kunderne ved bl.a. at sælge i hverdagene og finde flere juletræer kort før jul hvis der er tegn på udsolgt. Hvorfor tage den risiko, hvis pengene til hytteturen allerede er i kassen ? Jeg tror, at folk i stigende grad vil søge mod forstadernes byggemarkeder for at købe et juletræ. Derfor : kvaliteten af staderne vil falde og Københavnerne betaler prisen.