Høringssvar vedrørende Lergravsvej - Supplerende høring

Oprettet: 23. marts 2014
Svarnummer:
49

Indsendt af

Ulla M. Maltesen

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Jeg er nødt til at gøre indsigelse mod det nye projekt for Lergravsvej da det vil give uacceptabelt store gener i og omkring vor bolig. Det er alt for langt fra de betingelser Skanska har stillet os i udsigt og har skrevet under på at ville opfylde. I det nye forslag lægges der vægt på lys til alle og på komfort. Det er præcis hvad man vil tage fra os. Det fremgår at man vil udnytte at grunden er stationsnær. Den samme begrundelse kan man læse i lokalplan 346 som Øresund Strandpark er omfattet af. Bygningshøjden langs Amagerbanans trace bør reduceres væsentligt da de høje bygninger giver store skyggeproblemer på altaner, terrasser, grønne områder og inde i gavllejlighederne. Vi har købt en vestvendt gavllejlighed for at få sol. Højden på tårnet ved Strandlodsvej bør reduceres. Det vil tage aftensolen. Kvicly - tårnet - 37m - tager aftensolen fra nordaltanen. De ændrede byggeplaner er også årsag til at vi vil blive støjplagede i vor bolig. Skanska har skriftligt forlangt at beboerne holder alle udluftningskanaler åbne for at holde den rette luftfugtighed. Når kanalerne er åbne trænger alle lyde ind. Vi får knallertkørsel tættere på boligen end planlagt - cykelstien var planlagt til 12 meters bredde mod nu kun 6 m. Bilkørsel og bilparkering i Amagerbanens trace bør undgås. Hvis bilerne skal køre ind fra Øresundsvej vil det give store trafikale problemer på Øresundsvej, der er problemer nok i forvejen og det vil give urimelige støjgener i vor bolig bl.a. smækkende bildøre. Erhvervsbebyggelse ved Amagerbanens Trace bør undgås, det giver unødig støj midt i et boligområde. Skanskas nye byggeri er i strid med de servitutter der er tinglyst på matr. 1041. Jeg er bekendt med at Kommunen med Planloven § 18 kan ophæve servitutter, men så SKAL det fremgå af lokalplanforslaget. DET GØR DET IKKE. Kommunen ønsker at trække mange mennesker til området og vil derfor bygge højt. Det gjorde man i 1960`erne for senere at finde ud af at det ikke var godt for børnefamilier. Man vil have mange passagere til Metroen, den er propfyldt i forvejen, det er lufthavnslinien. Det forlyder at den skal køre med kortere intervaller, dette vil betyde at der kommer mere støj fra kurven i metrograven. Den bliver sendt lige op til de omkringliggende boliger. I øvrigt skal det nævnes at tårnet ved Metrost. Øresund fløjter når det blæser, hvilket vi også kan høre i boligen. Med venlig hilsen Ulla Maltesen