Høringssvar vedrørende Lergravsvej - Supplerende høring

Oprettet: 9. marts 2014
Svarnummer:
4

Indsendt af

Mariana Nielsen

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Jeg har haft lejlighed til at nærstudere forslaget om ændring af lokalplanforslag ”Lergravsvej” og kan desværre konstatere der kun er små og ret ubetydelige ændringer i forhold til det tidligere fremsendte forslag: det tværliggende byggeri er fastholdt og vil fortsat virke som en mur mod den øvrige bebyggelse og lukke området af; det højere etageantal (flere helt op til 7 etager) kan ikke undgå at fremstå som store klodser og skygge for de etaper der allerede er bygget og beboet – og beboerne vil blive snydt for den lys og luft Skanska solgte lejlighederne på. Og højhuset på 42 meter kan heller ikke undgå dels at beskæmme området og dels bibringe uheldige vindforhold i området, som det er tilfældet omkring højhuset på 21 etager ved siden af Metrostationen. Der er blevet mere stormfuldt de senere år, og især omkring højhusene kan det mærkes på ubehagelig vis. Jeg er således imod forhøjelsen af byggeprocenten fra 90 til 140. Der er i forvejen trængsel på vejene heromkring og i offentlig transport (metro) og det vil indebære meget højere byggeri. Jeg er imod de foreslåede bygningshøjder og -placeringer, da de vil skygge for vores bebyggelse og frembringe en mur-effekt. Endelig er jeg imod opførelsen af P-huset ved siden af daginstitutionen F/S Rosa. Det er sjældent man ikke kan få en parkeringsplads her i området, og det ville således udgøre en overflødig offentlig udgift at bygge P-huset. For slet ikke at tale om, at det ikke styrker den kollektive trafik, som angiveligt skulle have høj prioritet for BR. På Borgerrepræsentationens hjemmeside skriver man bl.a.: "København er et demokrati. Det er de mennesker, der bor her, som former byen. Vil du deltage, kan du være med". Jeg håber at borgerrepræsentationen vil gøre alvor af de ord og tage hensyn til lokalbefolkningen ved at stemme mod forslaget og insistere på at gå tilbage til parallelt byggeri i samme højde som de første 5 etaper, som oprindeligt planlagt.