Høringssvar vedrørende Ny Strandboulevarden

Oprettet: 27. maj 2012
Svarnummer:
10

Indsendt af

Niels-Jørgen Diemer

Postnr.

2100

By

København Ø

Høringssvar

Vedr. strækningen Strandboulevarden 8-20. Cykler på fortovet. Her er der specielle udfordringer som nødvendigvis må løses, ikke på en måde der ser fin ud på tegninger, men på en måde der forholder sig til den virkelige verden. På en strækning af ca. 140 m. er der parkeret ca. 200 cykler i cykelstativerne, der er monteret på ejendommens mur, og de optager ca. 1,6 m. af fortovet. Der er med de nuværende forhold en meget intens trafik af cykler på fortovet, både i retning mod nord og mod syd, idet det åbenbart er for besværligt at få sin cykel ud på vejarealet, selv når man skal mod nord, og at komme helt over på den anden side af gaden, når man skal mod syd er helt uoverkommeligt. Ovenstående er ikke gætterier, men iagttagelser gennem 14 år. Ved plan A er der vel håb om at dem der skal mod nord anvender cykelstien, mens dem der skal mod syd stadig vil bruge fortovet. Ved plan B vil cykeltrafikken på fortovet blive den samme, eller i bedste fald vil cyklisterne sætte sig op på cyklen og cykle gennem det grønne område ud til cykelstierne. Derfor må plan A med, de af hensyn til ovenstående, nødvendige justeringer foretrækkes. Parkering på Strandboulevarden. Ejendommene Strandboulevarden 8-20, Classensgade 70-72 og Østbanegade 33-47 er med i gårdrenoveringsprojektet "Grønne gårde", og Københavns Kommune holder møde for beboerne i slutningen af juni 2012. Et af kravene er at alle parkeringspladser i gården sløjfes, og det betyder at der bliver behov for 22 flere parkeringspladser på gaden. I projektet er der angivet at der bliver 22% flere parkeringspladser. Hvordan kan det hænge sammen med at man nedlægger parkering på midterarealer? Man vil etable længdeparkering langs kørebaner, ja men er de der ikke i forvejen?