Oprettet: 10. december 2016
Svarnummer:
39

Indsendt af

Louise Rønne

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Jeg oplever uden tvivl løsning 4 som den bedste for alle parter på nær måske Movia. Jeg forholder mig dog en anelse skeptisk overfor, at 10% skulle vælge en anden busrute, blot fordi busholdepladsen rykkes til næste gade. Løsning 4 giver de mindste udgifter for staten samt den absolut mest trygge Rantzausgade for alle typer trafikanter af de 4 muligheder. Da løsning 1 og 2 begge indeholder en bus, der svinger ud MIDT på Rantzausgade på alle dagens tidspunkter, ser jeg det slet ikke som trafiksikre løsninger. Hverken for de 14.000 cyklister, der dagligt bruger gaden, for bringe- og henteforældrene til børnene i institutioner eller for lokale fodgængere. Det lyder utroligt farligt! Med løsning 4 får man fjernet bussen i den ene retning på hele Rantzausgade, så et af de farligste elementer pt. undgås: Når busser i hver sin retning skal passere hinanden på Rantzausgade, samtidig med de skal tage højde for de mange bløde trafikanter, lastbiler med varer og privatbiler. Løsning 4 giver altså den mest sikre gade trafikalt, som er et af hovedformålene med at omdanne Rantzausgade, samtidig med den er den mindst omkostningsrige løsning. ´ Selv hvis Movias beregninger er rigtige, og Movia dermed taber en del penge på flytningen af busstoppestederne, så vil jeg vove at påstå, at en trafikal velfungerende Rantzausgade og dertil hørende færre trafikofre bør vægte tungere end Movias regnskab. For alle.