Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Ved Amagerbanen Syd - supplerende høring
Oprettet:
3. december 2016
Svarnummer:
5
Indsendt af
Niklas
Postnr.
2300
By
København S
Høringssvar
Jeg kan se, at de to punktet som mange har skrevet om sidst, bygningshøjden og parkeringen ikke er blevet ændret.
Det kunne være man skulle tag og gå en tur ude ved "ved amagerbanen" og se parkeringsproblemet nu uden at der overhovedet er i nærheden af at være færdig bygget i området.
Igen tilskynder jeg til at kommunen ikke diktere at københavnere skal have delebiler eller slet ingen biler. Såfremt man ønsker folk skal blive boende i byen, må man tage højde for alle trafikanter, og at børnefamilier gerne vil have egen bil, og måske arbejder udenfor byen. Jeg anbefaler derfor klart at antal parkeringspladser pr. Kvm sættes op, og at vejen langs amagerbanen ikke reserveret til dele bliver mv.
Man skulle næsten tro at kommunen kun var til for grundejerne og virksomhederne, eftersom at der ikke er blevet ændret en ting som borgerne har gjort opmærksom på.
Ud fra forløbet kunne man lige så godt droppe de her høringer, eftersom at budskabet på møderne også var at de højeste bygninger skulle være mod "ved amagerbanen" og så nedtrapning mod amagerstrandvej, så der var en naturlig overgang til kolonihaverne.
Derudover syntes jeg ligeledes det er sjovt, at man vælger at sænke højden på en bygning mod nord, hvor der ikke bor nogle mennesker omkring istedet for, at gøre det mod syd, hvor borgerne faktisk ville blive glade for det, og føle at kommunen faktisk lyttede til befolkningen. Igen virker det som, at man kun holder disse borgermødet og høringer for at simulere at man lytter til borgerne.