Teglværkshavnen tillæg 8 - lokalplan nr. 310-8

Lokalplantillægget gør det muligt at ændre anvendelsen for en del af en karré i Teglholmen Øst til boliger og serviceerhverv.

Høringsfrist:

22. januar 2016
Indsendt af:
Joan Røge
Dato: 22. januar 2016
Svarnummer:
86
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Kgs. Enghave Lokaludvalg
By:
Kbh
Postnr.:
2450
Læs høringssvar fra Joan Røge
Indsendt af:
Anne Marie Dalgaard
Dato: 21. januar 2016
Svarnummer:
85
By:
København
Postnr.:
2450
Nej tak til tillæg 8 til lokalplan 310 ”Teglværkshavnen” Såvel Teglholmen som Sluseholmen er på vej til at blive særdeles tæt bebyggede områder. Der består en reel fare for, at området bliver en ny, uattraktiv ghetto med over 15.000 beboere på et meget lille areal. Hvis/når det sker, vil boligernes nuværende pris ikke kunne opretholdes, men vi må forvente, at boligernes værdi nedskrives. Dette vil ikke kun være en økonomisk bet for os nuværende beboere, men er også noget bygherrerne bør notere sig. For kommunen vil det betyde færre skatteindtægter, samt risiko for øgede sociale omkostninger. Samtidig er der kun få rekreative kvadratmetre på Teglholmen og Sluseholmen. Indkøbsmuligheder på Teglholmen er p.t. begrænset til den nyligt åbnede Netto. Parkering er en kæmpeudfordring og offentlig transport er ikke et godt alternativ, da området kun betjenes af to busser med 30 minutters drift om aftenen og i weekenden. I øvrigt så snedigt planlagt, at de to busser kører samtidigt. Lokalplan 310s forventning om ” effektiv busbetjening af fokusområdet med tilknytning til de nærliggende stationer” mangler således at blive opfyldt udenfor myldretiden. Det samme gælder for lokalplanens antagelse om, at ”cyklen for mange vil kunne blive et realistisk alternativ til privat bilkørsel”. Denne antagelse har kun begrænset hold i virkeligheden. Byplanlæggernes teoretiske drøm ender som mareridt for os beboere, der har vores liv og hverdag herude på Teglholmen. Vi mangler små, hyggelige butikker som vi kender det fra bro-kvartererne, og vi mangler parkering, da biler er vigtige for, at vi beboere herude kan få vores daglige logistik til at hænge sammen. Derfor: Ikke flere boliger. Giv os fred for mere bygge- og vejarbejde, så småerhverv kan få ro til at etablere sig og skabe noget liv. Og giv os mulighed for at køre i bil til vores job og gøremål og finde en parkering, når vi kommer hjem igen. Anne Marie Dalgaard, Teglholmen
Læs høringssvar fra Anne Marie Dalgaard
Indsendt af:
Helle Dahn
Dato: 5. januar 2016
Svarnummer:
84
By:
København SV
Postnr.:
2450
Ufatteligt at Københavns Kommune stadig ser Brøndby Strand som forbilede. Jeg hører gang på gang byplanlæggertyper, stadsakitekter, lokalpolitikere mm. sige, at man jo har lært af tidligere tiders fejltagelser!? Nuvel, det er større, finere og meget dyrere lejligheder, der bygges her, men beboerne ønsker lige så meget, eller måske endnu mere end folk i Brøndby Strand o. lign menneskeopbevaringsghettoer, at have steder at handle, gå til læge eller nyde et måltid, øl eller kaffe. Så spænd lige cykelhjelmen og stop leflen for griske bygherrer. Københavns Kommune har masser af penge - jo den har, der skal sgu også være mulighed for trivsel og fri leg i bare nogen af de boligområder, der bliver bygget omkring, og udi, vores lille havn. Måske det oven i købet kunne trække turisterne ud af Tivoli og Nyhavn, hvis der var noget at komme efter. Med venlig hilsen Helle Dahn
Læs høringssvar fra Helle Dahn
Indsendt af:
Simon Nørgaard Skaugen
Dato: 5. januar 2016
Svarnummer:
83
By:
København SV
Postnr.:
2450
Når vi i forvejen har massiv mangel på parkeringspladser i området, så virker det direkte dumt at sløjfe planerne om at bygge flere til fordel for lejligheder/beboelse. Jeg ønsker at den oprindelige lokalplan bliver fulgt.
Læs høringssvar fra Simon Nørgaard Skaugen
Indsendt af:
Carita Skaugen
Dato: 5. januar 2016
Svarnummer:
82
By:
København SV
Postnr.:
2450
Vi mener at der i forvejen er massive problemer med manglende parkeringspladser i området - at sløjfe endnu flere pladser vil bare gøre problemet endnu større. Et forhold på 1:100 er ønskeligt.
Læs høringssvar fra Carita Skaugen
Indsendt af:
Niels Randløv
Dato: 19. december 2015
Svarnummer:
81
By:
København SV
Postnr.:
2450
Nej tak til mere beboelse, og dermed flere biler. Der er allerede blevet dispenseret med flere biler end forholdstallet anbefaler. Ja tak til P-hus(e), forretninger og bedre infrastruktur. Der er fortsat kun to udkørsler fra hhv. Sluseholmen og Teglholmen. Når de igangværende byggerier på Teglholmen færdiggøres i nær fremtid, kollapser trafikken helt. Området er allerede så belastet, at det er forekommet, at bilkøen mod Sjællandsbroen hhv. bilkøen mod Scandiagade har nået hinanden ved skolen.
Læs høringssvar fra Niels Randløv
Indsendt af:
Maja Buhl
Dato: 2. december 2015
Svarnummer:
80
By:
København SV
Postnr.:
2450
Parkeringsnormen på Teglholmen er jo sat til 1:100, men så blev der i 2014 givet dispensation til en norm på 1:150 for for byggefelt I, da bygherre ikke ønskede at betale for at bygge p-hus i byggefelt B. Jeg har derfor meget svært ved at se argumentet for, at der nu skal gives dispensation til nabogrunden på byggefelt B for en parkeringsnorm på 1:200. Argumentet er åbenbart, at der i 2023/2024 kommer metro i nærheden, men det er der jo en del år til. Desuden er der jo en klar tendens til, at flere familier anskaffer sig bil(er), og en parkeringsnorm på 1:200 gør det jo rigtig svært for disse at finde parkering. Generelt set er der et problem på Sluseholmen og Teglholmen med parkering. Mange beboere betaler for en parkeringsplads, men disse er jo udsolgt mange stedet. Når man får gæster, så kæmper de altid med at finde en parkeringsplads, og da den offentlige transport til området i aftentimerne er baseret på to busser, der kører hver halve time, så vil de fleste tage bilen. En mulig løsning på dette kan jo være at lave aftale med fx SKAT og andre virksomheder om muligheden for betalingsparkering på deres p-pladser om aftenen og i weekenden. På denne måde kan parkeringspladser udnyttes bedre. Grundet de nuværende parkeringsudfordringer på Teglholmen og Sluseholmen, der kun kan forventes at blive værre, så kan jeg ikke støtte op om denne ønskede ændring til lokalplanen. Jeg mener, at der er brug for en parkeringsnorm på de eksisterende 1:100.
Læs høringssvar fra Maja Buhl
Indsendt af:
Armando Asunción Salmeán
Dato: 1. december 2015
Svarnummer:
79
By:
København
Postnr.:
2450
Dear responsible, sorry that I write in English but my Danish is not as good, I hope it is OK. I have read the changes proposed for the project and I am actually very disappointed. I think we live in a very big residential area, isolated from the rest of the city by the canal, the highway, the big road and the DSB area. Therefore any reduction in shops here will increase this feeling of isolation. On the other hand a well served area with small businesses, shops, restaurants and cafés will impact positively in this area, which can turn very attractive to inhabitants and potential visitors. Finally, in my opinion it is needed a critical minimum of businesses to attract other businesses to the area. If we drop this minimum, the area will never be attractive enough. In summary I am completely against this change of the project. Thanking you in advance Best regards Armando
Læs høringssvar fra Armando Asunción Salmeán
Indsendt af:
Christian Rau
Dato: 29. november 2015
Svarnummer:
78
By:
København
Postnr.:
2450
Butikker og småerhverv er der brug for. Men det ene behøver vel ikke udelukke det andet? Så en sund kombination af småbutikker, boliger, og parkering, som jeg mindes i forvejen har været illustreret for præcis den matrikel.
Læs høringssvar fra Christian Rau
Indsendt af:
Jenny Paepcke
Dato: 28. november 2015
Svarnummer:
77
By:
København SV
Postnr.:
2450
Der er store problemer med at finde p-pladser på Teglholmen. Vi har behov for plads til kulturliv, butikker og cafeer. Lad os få meget mere af det. Er ikke tilhænger af prioritering af flere boliger fremfor ovenstående.
Læs høringssvar fra Jenny Paepcke
Indsendt af:
Torben Kristensen
Dato: 27. november 2015
Svarnummer:
76
By:
Kbh SV
Postnr.:
2450
Et klart NEJ TAK til flere boliger. Denne bydel skal ikke gå hen og blive endnu en steril, Ørestadslignende soveby uden liv og mangfoldighed. Der er i den grad brug for små serviceerhverv og mere parkering. Det er efterhånden svært at modtage gæster p.g.a. manglende parkering i området. Derfor: JA TAK til serviceerhverv og parkering!
Læs høringssvar fra Torben Kristensen
Indsendt af:
Pernille Frederiksen
Dato: 27. november 2015
Svarnummer:
75
By:
København SV
Postnr.:
2450
Vi har i den grad behov for flere parkeringspladser på Teglholmen! Der er allerede alt for få pladser og med udsigt til endnu flere beboer og dermed flere biler, bliver det snart umuligt at finde en parkeringsplads i området. Så ja tak til et parkeringshus (underjordisk eller overjordisk) og erhverv.
Læs høringssvar fra Pernille Frederiksen
Indsendt af:
Jakob Helnæs
Dato: 26. november 2015
Svarnummer:
74
By:
Kbh SV
Postnr.:
2450
Nej tak. Vi mangler virkeligt både p-pladser OG småerhverv. Dejligt med nye naboer, men dem er der jo allerede rigtig mange planer for.
Læs høringssvar fra Jakob Helnæs
Indsendt af:
Nicolaj TOustrup
Dato: 26. november 2015
Svarnummer:
73
By:
København SV
Postnr.:
2450
jeg ønsker flere butikker og parkeringshus det kan være over såvel som under jorden
Læs høringssvar fra Nicolaj TOustrup
Indsendt af:
Jesper Mortensen
Dato: 26. november 2015
Svarnummer:
72
By:
København SV
Postnr.:
2450
Hvis Teglholmen skal blive det nye lækre bykvarter der snakkes om, er det vigtigt, at der bygges tilstrækkeligt med erhvervslokaler, jeg er derfor meget imod forslaget
Læs høringssvar fra Jesper Mortensen
Indsendt af:
Daniel Christensen
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
71
By:
København
Postnr.:
2450
Der er helt enormt meget bolig som skyder i vejret i vores område. Alle disse boliger mangler virkeligt nogle flere rekreative områder, og muligheder for at at tage ud og spise eller få lidt kultur. Desuden er det altid en kamp at få en P-plads. Så forslag om flere boliger i stedet for parkering eller andet erhverv har ikke min opbakning, vh daniel.
Læs høringssvar fra Daniel Christensen
Indsendt af:
Mia Jacobsen
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
70
By:
København sv
Postnr.:
2450
Protest. Vores bydel teglholmen og sluseholmen er fyldt med boligblokke. Dog er her i weekend og aftentimerne meget øde. Vi har brug for småerhverv til at skabe liv. Dertil er her i forvejen meget få p-pladser og vores gæster kører rundt lang tid for at finde en plads og må ofte gå langt fra bilen.
Læs høringssvar fra Mia Jacobsen
Indsendt af:
Victoria Johansen
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
69
By:
København sv
Postnr.:
2450
Med alle de fantastiske boligerer der bliver bygget herude, er det mig en gåde så lidt parkeringsmuligheder her er. Det kan ikke være rigtig at størstedelen herude ikke kan finde en plads ej heller få besøg, da gæster ingen parkering kan få. Der skal flere butikker og mange flere p muligheder herude, så skal det nok blive endnu mere eftertragtet. /Victoria
Læs høringssvar fra Victoria Johansen
Indsendt af:
Jan Knudsen
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
68
By:
København SV
Postnr.:
2450
Jeg er imod jeres foreslåede ændring af lokalplanen, idet vi har brug for flere parkeringspladser, men sandelig også mere erhverv i området - ikke mindst serviceerhverv.
Læs høringssvar fra Jan Knudsen
Indsendt af:
Anne Hammerich Graversen
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
67
By:
København SV
Postnr.:
2450
Jeg modsætter mig hermed lokalplansforslaget "Teglværkshavnen tillæg 8", da jeg mener, at der et stort behov for såvel småerhverv som parkeringspladser til området. Det er afgørende for Teglholmen/Sluseholmen, at der tænkes i udvikling af nærmiljøet og det liv, som leves. Der kommer i forvejen mange nye boliger til - og det er skønt - men der mangler i høj grad et lokalt byliv, som ikke blot er transport til og fra arbejde. Kvarteret skal ikke være en pendlerforstad til københavn uden selvstændigt liv.
Læs høringssvar fra Anne Hammerich Graversen
Indsendt af:
Lasse Hønge Flarup
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
66
By:
København SV
Postnr.:
2450
Der er et stor behov for såvel småerhverv som parkeringspladser til området. Det er afgørende for Teglholmen/Sluseholmen, at der tænkes i udvikling af nærmiljøet og det liv, som leves. Der kommer i forvejen mange nye boliger til - og det er skønt - men der mangler i høj grad et byliv, som ikke blot er transport til og fra arbejde. Kvarteret skal ikke være en pendlerforstad til københavn uden selvstændigt liv.
Læs høringssvar fra Lasse Hønge Flarup
Indsendt af:
Stine Kirkeskov Grue
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
65
By:
København SV
Postnr.:
2450
Nej tak til "Forslag til tillæg nr. 8 til lokalplan nr. 310 ”Teglværkshavnen”
Læs høringssvar fra Stine Kirkeskov Grue
Indsendt af:
Vibeke Christensen
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
64
By:
København SV
Postnr.:
2450
Jeg er meget imod ændringen i lokalplanen, hvor bygherre fritages for at bygge p-hus med småserviceerhverv i stueetagen og i stedet udelukkende kan bygge boliger. Der er i stor mangel på parkering på Sluse- og Teglholmen. Når vi bliver flere beboere herude med relativt set færre p-pladser, vil problemet blive forværret. Endvidere mangler området i stor grad småerhverv. Hvis man ønsker en levende bydel, må der også gives plads til småbutikker mv. Jeg havde set meget frem til den videre bebyggelse af Tegl- og Sluseholmen, så vi netop kunne få mere liv herude. Hvis ikke det bygges til andet end boliger, får vi en bydel, hvor folk udelukkende er indenfor i deres lejligheder. Den slags er der nok af rundt i Københavns nybyggede områder. Håber meget i tager højde for de nyværende beboeres holdninger (da det er os, der som glade københavnere skal bo i området) og at høringssvaret kommer med i jeres overvejelser om evt. ændring af oprindelig plan.
Læs høringssvar fra Vibeke Christensen
Indsendt af:
Claus Skjødt
Dato: 25. november 2015
Svarnummer:
63
By:
Kbh SV
Postnr.:
2450
Der skal ikke gives flere dispensationer i området. Parkering er allerede et problem i på både teglholm og sluseholm. Det er er brug for er parkerings pladser/huse, Suppleret med parkeringsforbud på de smalle veje, eksempelvis er traffik til fra TV2 news et stort kaos morgen og aften. Så parkering, parkering ellers sander det til for at bruge en tisligere statsministers ord.
Læs høringssvar fra Claus Skjødt
Indsendt af:
Irina Li
Dato: 24. november 2015
Svarnummer:
62
By:
København SV
Postnr.:
2450
flere butikker og arbejdspladser, TAK
Læs høringssvar fra Irina Li
Indsendt af:
Marat Abdullaev
Dato: 24. november 2015
Svarnummer:
61
By:
København SV
Postnr.:
2450
Der bliver bygget så mange lejligheder og når det bliver så tæt bliver området ikke attraktivt. Vi har brug for flere grønne arealer, p-pladser og butikker.
Læs høringssvar fra Marat Abdullaev
Indsendt af:
Helle Kofod
Dato: 24. november 2015
Svarnummer:
60
By:
København SV
Postnr.:
2450
Der må helt klart satses på flere parkeringspladser og butikker!
Læs høringssvar fra Helle Kofod
Indsendt af:
Heine Pedersen
Dato: 24. november 2015
Svarnummer:
59
By:
København SV
Postnr.:
2450
Med alt det der bliver bygget på sluseholmen og Tegleholmen har vi hård brug på parkerings muligheder, ellers dør området for hvem gider på sigt og flytte til et sted hvor man ikke kan havde bil.
Læs høringssvar fra Heine Pedersen
Indsendt af:
Morten Jakobsen
Dato: 24. november 2015
Svarnummer:
58
By:
København sv
Postnr.:
2450
Vi mangler flere gratis parkeringspladser og butikker samt små kontorer
Læs høringssvar fra Morten Jakobsen
Indsendt af:
Mette Mølgaard
Dato: 24. november 2015
Svarnummer:
57
By:
København
Postnr.:
2450
Den oprindelige plan bør helt klar overholdes. Mulige p-pladser bør på ingen måde afløses af mere boligbyggeri. Her er i forvejen voldsom mangel på p-pladser, ikke kun til beboerne selv, men det er også et kæmpe problem at vi ikke kan invitere gæster i bil, for der er aldrig p-pladser at finde!
Læs høringssvar fra Mette Mølgaard

Sider