Oprettet: 26. september 2022
Svarnummer:
238

Indsendt af

Indre By Lokaludvalg

Virksomhed / organisation

Indre By Lokaludvalg

Postnr.

1599

By

Kbh V.

Høringssvar

Spørgsmål til forvaltning/politi der skal afklares for at planen kan virke

For at Byrums- og trafikplanen for Middelalderbyen skal fungere, skal man sikre sig at forudsætningerne er på plads. Dette betyder:

  • Hvordan vil kommunen regulere antallet af tilladelser og sørge for at der er et blandet erhverv i hele bydelen?
  • Hvordan vil kommunen håndhæve at disse tilladelser overholdes?
  • Når forvaltningen støder på en ulovlig udeservering sker der ofte det, at de rådgiver den ansvarlige til hvordan den kan lovliggøres. Er dette et led i en generel strategi og har forvaltningen et overblik over hvor mange tilladelser, der er plads til?
  • Hvordan vil kommunen se på hhv. hvor meget udeservering og natteliv, der er plads til i Middelalderbyen?
  • Hvor mange ressourcer har politiet til at håndhæve festen i gaden, narkosalg og hobbykørsel i Middelalderbyen?
  • Mange af vores gader er smalle og der er brug for “overskudsplads” til f.eks. hvis en bredere bil kommer forbi.
  • Hvordan vil forvaltningen sikre sig at der er plads, som ikke inddrages af erhverv?
  • For nyligt har man ændret området omkring Nørrebrogade bl.a. ved at fjerne P-pladser og gøre det sværere at være bilist. Denne plan minder om hvad man vil med Middelalderbyen. Hvad har dette gjort ved området og er der som følge af dette projekt kommet ting frem, såsom hvilke butikker der klarer sig godt og om enkelte erhverv bliver tilgodeset?  Disse erfaringer kan bruges strategien for Middelalderbyen.


Med venlig hilsen

Indre By Lokaludvalg v/ Bent Lohmann