Høringssvar vedrørende Prinsesse Christines Vej - lokalplan 587

Oprettet: 27. oktober 2019
Svarnummer:
31

Indsendt af

Mads Bangsbostrand

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Jeg vil gerne gøre indsigelse imod dele af projektet på Prinsesse Christines Vej - forslaget om at bygge op i 6 etager vil komme til at skæmme bybilledet. Langt de fleste bygninger i området er fra omkring 1920-30 og op i 5. sals højde, inkl. loft. En 6. etage på bygningen ved Prinsesse Christines Vej 4-18 vil komme til at se forfærdelig grim ud. Det er i forvejen ikke den kønneste bygning; den bliver nok ikke kønnere af at bygge en kasse mere ovenpå. Derudover vil det være en dårlig idé at bygge et parkeringshus/areal bagom bebyggelsen. Der er i forvejen al for meget trafik ned igennem Peder Lykkes Vej, og hvis den trafikmængde bliver øget, er der en seriøs risiko for at der kommer til at ske personskader på cyklister og børn der går i skole (Sankt Annæ Skole). Der kan godt lægges mere energi i at fremvise hvordan en overbygning vil se ud på Prinsesse Christines Vej 4-18. Altaner ud mod vej vil også bryde med bybilledet. Der vil ikke være rene linjer, folks rod kommer til at fylde på altanerne og det vil give området et rodet udseende. Hvis man endelig vil give altaner, bør de placeres ind mod gården og væk fra vejen. Alle andre karré bygninger har altaner ind mod gården. Derfor står jeg uforstående overfor at man nu vil bygge altaner ud mod vejen. Det vil alligevel larme en del fra Amagerbrogade, så de altaner kommer til at blive ubrugelige. Slutteligt kan det siges at det ikke er Københavns Kommune eller bygherre der kommer til at skulle kigge på en potentiel øjenbæ hver evig eneste dag. Det bliver beboerne i området og særligt dem der bor lige overfor Prinsesse Christines Vej 4-18 og på hjørnet af Prinsesse Christines Vej/Amagerbrogade. Til parkeringsanlægget er der kun et at sige, det kan blive potentielt farligt. I dag kører der ikke biler ud fra gårdanlægget bag om Prinsesse Christines Vej 4-18 og det er lidt af en udfordring at navigere som cyklist og fodgænger i det område. Der er ganske enkelt for mange biler der skal igennem Peder Lykkes Vej og over Peder Lykkes Vej fra Prinsesse Christines Vej på villaområde-siden og til den anden side. En eksta tilførsel af X antal biler der skal fra en parkeringskælder og ud på Peder Lykkes Vej, er at tilføre en større risiko for cyklister og fodgængere. Det vil kun være et spørgsmål om tid før at det går galt, når der er mange bilister der kører hensynsløst og overtræder fartbegrænsningerne igen og igen ned igennem Peder Lykkes vej.