Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 5. november 2024
Svarnummer:
80

Indsendt af

Jes Clauson-Kaas

Virksomhed / organisation

Privat

Postnr.

2700

By

Bronshoj

Høringssvar

Jeg vil gerne tilføje følgende til det rigtig gode høringssvar som Vejforeningen for Havrevej, Hvedevej og Holcks Plads fremsender på medlemmernes vegne:

  1. Jeg tror bestemt at beboerne på Brønshøj Kirkevej oplever store problemer med trafikken, selv efter at både højresving og venstresving fra Frederikssundsvej er blevet forbudt. Brønshøj Kirkevej har jo både Sognecenter og Fix fodboldklub, så selvom det er områdets bredeste vej, så kan fremkommeligheden være udfordret. Derfor råber beboerne op og vil gerne have trafikken reduceret. De får folk valgt ind i Lokalrådet og nu må de trafikansvarlige reagere. Løsningen nu er at føre trafikken over på de mindre sideveje og så kan de så råbe op, og sende ”aben” videre til de næste veje. Det virker ikke som om forslagene i punkt 5 og 6 er helt færdig gennemtænkt.
  2. Jeg cykler hver dag til Holcks Plads og krydser Frederikssundsvej dér. Bilerne er ikke det store problem, de stopper pænt for cyklister der vil krydse. Racercykler, elcykler og Mate-cykler kommer derimod med meget høj fart fra torvet og med stigende højre-drejende trafik stiger sandsynligheden for alvorlige kollisioner mellem bil og cykel.
  3. Vores vejforening har mange småbørns familier, hvilket betyder mange små børn på cykel, der lærer at cykle til skole. Igen, øget trafikmængde giver øget sandsynlighed for alvorlige kollisioner (i dette tilfælde med en meget svag trafikant).
  4. Det er en ubehagelig tanke at ”forsøget” skal vurderes ud fra uheld, måske endda fatale. Man kan sætte sig på en café på hjørnet af Holcks Plads i myldretiden og observere ”nær ved” uheld mellem cyklister og højre svingende biler. Man vil kunne forstå at her findes der ikke nogen god løsning.