Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro

Oprettet: 16. december 2018
Svarnummer:
72

Indsendt af

Inger Dræby

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Siden den delvise lukning af Nørrebrogade er den gennemkørende trafik i Baggesensgade øget stærkt. Specielt skæringen mellem Baggesensgade og gågaden (!) Blågårdsgade er farlig, men også T-krydset, hvor Wesselsgade møder Baggesensgade, og hvor der er megen cykeltrafik, er en risikozone. Lukning til Nørrebrogade ved Peblinge Dossering, som foreslået i trafikplanen, vil standse den gennemkørende biltrafik, der generelt foregår i højere hastighed end "lokalbilismen" (der mest handler om at finde en P-plads). Derfor BAKKER JEG FULDT OM OM TRAFIKPLANEN, selv om den medfører bekvemmelighedstab for mig som bilejer. Med 30 km fartbegrænsning i enklaven ser jeg ikke, at der bliver væsentlige problemer i Wesselsgade. Udover renovation og håndværkerkørsel vil man kun køre ind i enklaven, fordi man skal af- eller pålæsse eller parkere.