Høringssvar vedrørende Trafikplan for Indre Nørrebro
Oprettet:
16. december 2018
Svarnummer:
72
Indsendt af
Inger Dræby
Postnr.
2200
By
København N
Høringssvar
Siden den delvise lukning af Nørrebrogade er den gennemkørende trafik i Baggesensgade øget stærkt.
Specielt skæringen mellem Baggesensgade og gågaden (!) Blågårdsgade er farlig, men også T-krydset, hvor Wesselsgade møder Baggesensgade,
og hvor der er megen cykeltrafik, er en risikozone.
Lukning til Nørrebrogade ved Peblinge Dossering, som foreslået i trafikplanen, vil standse den gennemkørende biltrafik, der generelt foregår i
højere hastighed end "lokalbilismen" (der mest handler om at finde en P-plads).
Derfor BAKKER JEG FULDT OM OM TRAFIKPLANEN, selv om den medfører bekvemmelighedstab for mig som bilejer.
Med 30 km fartbegrænsning i enklaven ser jeg ikke, at der bliver væsentlige problemer i Wesselsgade.
Udover renovation og håndværkerkørsel vil man kun køre ind i enklaven, fordi man skal af- eller pålæsse eller parkere.