Høringssvar vedrørende Krimsvej tillæg 2 - lokalplan 425-2

Oprettet: 16. oktober 2016
Svarnummer:
48

Indsendt af

Tina Lundh-Larsen

Postnr.

2300

By

Kbh

Høringssvar

Som kommende beboer i Strandgården vil jeg hermed gøre indsigelse mod de foreslåede ændringsforslag i tillæg nr. 2 til lokalplan nr. 425. Når man køber en lejlighed via et projekt, så siger det sig selv, at man ikke kan se de faktuelle forhold, da byggeriet og området endnu ikke er konkret. Derfor er det meget vigtigt, at man kan have tillid til de lokalplaner, der er i kraft og giver rammerne for, hvorledes det givne område planlægges. Naturligvis kan det være nødvendigt, at der sker ændringer undervejs i et udviklingsforløb. Dette skulle dog helst ske til fordel for de nuværende og kommende beboere, og ikke udelukkende af kommercielle hensyn til potentielle bygherrer og Københavns Kommune. Med dette indlæg skal jeg hermed på det kraftigste protestere mod, at: - der bygges yderligere i højden (byggefelt A+B) udover hvad der allerede er givet tilladelse til i lokalplan 425, og med deraf forventelige skyggegener for de omkringliggende bebyggelser - bygge areal A ikke udvides udover hvad der allerede er givet tilladelse i lokalplan 425 med deraf forventelige gener for de omkringliggende bebyggelser i form af kort afstand til naboer, og med en betragtelig reduktion af de grønne områder - Det planlagte byrum nord for Strandtårnet, der i helhedsplanen er anført som en principiel zone for sport og leg, vil blive kraftigt indskrænket af det ekspansive byggeri. Den planlagte bygning vil forme en hestesko, hvor arealet i midten vil ændre karakter fra offentligt til halvprivat rum for nybyggeriets beboere. Det står naturligvis i skarp kontrast til de erklærede principper om at etablere åbne grønne byrum. - Det udvidede byggeri vil have som konsekvens, at en række værdifulde træer skal fældes, som ellers i henhold til lokalplan nr. 425 (tegning nr. 7) er anført som bevaringsværdige i sammenhæng med ønsket om at skabe en grøn profil for området som helhed. - antallet af parkeringspladser reduceres fra 1 plads per 100 m2 etageareal til 1 parkeringsplans per 150 m2 etageareal. De der færdes i området ved, at allerede med den nuværende bebyggelsesprocent og med gæster til Strand Parken holder bilerne kofanger til kofanger på Amager Strandvej og sidevejene, og på strandvejen kan to lastbiler ikke krydse hinanden uden stort besvær. Så givet, at der kommer yderligere beboere til området samt erhverv gør, at der ikke skal reduceres i antallet af parkeringspladser. Hvis der skal ændres noget, bør der snarere ses på muligheden af, hvorledes antallet af parkeringspladser kan øges. Gæster til beboerne i området kan have behov for biltransport - mængden af tung erhvervstrafik i de smalle tværveje øges til gene for beboerne Jeg håber, at Københavns Kommune vil prioritere, at Krims området bliver et dejligt sted at bo for borgerne med grønne områder, fællespladser, spændende arkitektur og bæredygtighed, og at Kommunen forholde sig positivt til de mange indsigelser fra nuværende og kommende beboere, således at tilliden til kommunen fra den enkelte borger kan genoprettes / bevares. Med venlig hilsen, Tina Lundh-Larsen