Oprettet: 3. maj 2017

Leif Ascanius Sol

Formand Andelsforeningen geislersgade 20-22

københavn

Jeg vil på vegne af mig selv dele en skæpsis som jeg har talt med flere beboere i Andelsforeningen geislersgade 20 og 22 og på det kraftigste protestere mod en ændring af lokalplanen. Vi vil have de butikker / Cafeer som vi er blevet lovet. Vi kan ikke se nogen grund til at økonomi igen skal bestemme byudviklingen. Alle i kvarteret er før blevet snydt godt og grundigt af københavns kommune da de i sin tid ryddede grunden i huj og hast for så at lade den stå tom i en 6-12 år. Vi bor i et kvarter, og en gade hvor der i den grad er brug for butikker eller cafeer for at skabe liv der hvor der nu er et ret øde område som har givet muligheder for kriminel aktivitet. Der har været flere episoder med skyderier og der bliver smadret gadelygter for at mørklægge geislersgade-- Bøhmensgade. Det har været så galt at der var fri visitationszone for politiet. I må som politikere være opmærksomme på at de kvartersløft som blev igangsat med torv og bibliotek samt idrætshal længere nede af holmbladsgade ikke må stanses nu. Det var og er højst nødvendigt. Vi har før haft " døde " erhverv i gaden og det gav en død gade. med hærværk grafitti. Det er en meget delikat balance der er i kvarteret som det er nu. Der er bandeaktivitet og det kan hurtigt tilte til den gale side. Bl.a. er det derfor vigtig for os at der kommer en anden slags liv i gaden med butikker og cafeer eller lign. Noget der gør at folk møder hinanden. På den lange bane tror jeg også at det kan betale sig for bygherre, da et muligt alternativ er at de nye bygninger der er ret eksklusive og ganske nydelige arkitektonisk mister attraktionen på at blive udsat for grafitti hærværk og voldsomme optrin i Gaden, hvilket vi er vandt til, så sent som i sidste måned hvor der var kraftigt skyderi, men det er ikke sikkert at ny indflyttere er det. Byggeriet er i forvejen i "Bad Standing" som det hedder i rocker sproget Den står der i stedet for cafe sommerlyst og byggeriet har været en lang proces med skader i gaden til følge. Så altså : vi vil have butikker og caféer som lokalplanen har lovet, og ikke tromles af penge argumenter igen igen. Bygherre har i øvrigt hele tiden vidst hvad betingelserne var. mvh. Leif Ascanius Sol Formand Andelsboligforeningen Geislersgade 20-22