Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 3. november 2024
Svarnummer:
45

Indsendt af

Tanja Breth Clausen

Postnr.

2700

By

Brønshøj

Høringssvar

Som beboer på Præstegårds Allé finder jeg projektforslag 5 om lukning for indkørsel til Brønshøj Kirkevej fra torvet, som meget bekymrende. 

 

Jeg kan læse mig til at kommunens egne trafiktællinger fra juni 2024 (som ikke indgår i høringsmaterialet) viser, at der er en øget og betydelig risiko for, at projektforslag 5 vil medføre en voldsom forøgelse af trafikken over Holcks Plads og de tilstødende villaveje.

 

At lede trafikken over Holcks Plads og de øvrige villaveje med parkerede biler, dårlige oversigtsforhold, flere sving og konfliktpunkter mellem fodgængere, cyklister og bilister kan ikke være løsningen på eventuelle problematikker omkring Brønshøj Torv/ Brønshøj Kirkevej.

 

Udover ovennævnte forhold, er vejene omkring Holcks Plads skolevej for mange børn, ligesom området har en høj koncentration af kommunale institutioner, hvilket understreger at vejene slet ikke er egnet til den forventeligt øgede trafik, som projektforslag 5 vil medføre.

 

Derimod er det foreslåede helleanlæg i projektforslag 6 positivt. Man kan dog undre sig over at den forøgede sikring af skolevej, som anlægget udgør, ikke skal gælde ind i kvarteret bag Frederikssundsvej?

 

På selve Frederikssundsvej vil projektforslag 5 medføre risiko for, at omkring 719 flere biler end i dag vil skulle højresvinge over supercykelstien C97 ved Holcks Plads, hvor der ikke er lysregulering, og hvor vejen går ned af bakke og buer, hvilket betyder, at cyklisterne kommer hurtigt og ses sent af bilisterne. Det er svært at forstå, hvorfor det skulle være bedre at flytte trafikken til dette højresving end ved indkørslen til Brønshøj Kirkevej ved torvet, som går lige over Frederikssundsvej i et lysreguleret kryds.

 

Det er samtidigt bekymrende, at forvaltningen forslår en forsøgsordning uden at fastlægge og forpligte sig på kriterier for, hvad der skal til for at afgøre succes eller fiasko.