Kommuneplantillæg for Nuuks Plads

Offentlig høring om forslag til kommuneplantillæg

Høringsfrist:

5. september 2022
Indsendt af:
Jonatan Krause-Jensen
Dato: 5. september 2022
Svarnummer:
10
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg er beboer i området omkring Nuuks Plads, og mener at planen for en 0-norm for parkeringspladser er et virkelig vigtigt skridt på vejen til at forbedre miljøet, mindske trængslen og fremme sundhed. Biler fylder mere og mere i København, samtidig med at cykler er på retræte - en ekstremt uheldig udvikling i hht. især vores kollossale miljøudfordringer (ikke mindst klimaforandringer). Disse uddviklinger undersøttes af politiske beslutninger, som fremmer visse typer af færdsel på bekostning af andre. Samtidig er det nemt at overse de sundheds- og trivselsmæssige forbundet med reduktion af biler i bylivet, i form af mindre støj (og dermed mindre stress), renere luft (i og med at meget få biler er eldrevne), og et mere åbent byrum til at fremme aktiviteter i lokalområdet. Tak!  
Læs høringssvar fra Jonatan Krause-Jensen
Indsendt af:
Alexandra Porrazzo
Dato: 5. september 2022
Svarnummer:
9
By:
København
Postnr.:
2200
Jeg er beboer i området - og er meget glad for at se, at 0-normen for parkeringspladser er bibeholdt. Jeg synes, det er meget vigtigt at udvikle byrummet (også gaderne og parkeringspladserne) til gavn for flere – og ikke bygge nye parkeringspladser, bare fordi det var sådan før i tiden.
Læs høringssvar fra Alexandra Porrazzo
Indsendt af:
Stefanie Høy Brink
Dato: 5. september 2022
Svarnummer:
8
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Københavns Museum
By:
København V
Postnr.:
1555
Se venligst vedhæftede høringssvar. 
Læs høringssvar fra Stefanie Høy Brink
Indsendt af:
Rikke Kornerup
Dato: 4. september 2022
Svarnummer:
7
By:
København N
Postnr.:
2200
Yderligere en tanke: Er det overhovedet lovligt at udsende så mange helt ens høringer i træk over en længere periode? Tager I de tidligere høringssvar i betragtning, eller benytter man den nye høring til, måske på belejlig vis, at annullere de tidligere svar fra beboerne? Folk aner ikke jo ikke, at man skal ind og svare på det samme 3-5 gange.
Læs høringssvar fra Rikke Kornerup
Indsendt af:
Nørrebro Lokaludvalg
Dato: 31. august 2022
Svarnummer:
6
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Nørrebro Lokaludvalg
By:
København N
Postnr.:
2200
Se vedhæftede
Læs høringssvar fra Nørrebro Lokaludvalg
Indsendt af:
Rikke Kornerup
Dato: 29. august 2022
Svarnummer:
5
By:
København N
Postnr.:
2200
Det virker ikke særligt fremsynet at undlade at etablere parkeringskælder i forbindelse med det nye byggeri - om ikke andet så mod betaling. Metroen løser ikke alle trafikale behov uden for byen. Jeg cykler rundt i København, men vi, der bor på Nuuks Plads og har brug for vores bil i de daglige gøremål uden for byen, har længe været nødt til at cirkle rundt i timevis i området, hvis vi kommer hjem efter kl. 15. Sidste gang faldt min benzintæller næsten to hak, mens jeg kørte rundt og ledte efter en plads. Hver aften kan man se biler cirkle rundt på den måde eller blive smidt ulovligt på et hjørne. Nu bliver der så endnu flere, der må køre rundt om bygningerne i aftentimerne. Det er næppe heller godt for klimaet. Det virker simpelthen hovedløst, at man ikke har kunnet komme på en bedre løsning end bare at nedlægge p-pladserne til de allerede trængte beboere uden at etablere nye pladser eller en parkeringskælder. Alternativt kunne man anlægge større, billige parkeringspladser ved en metrostation - så skulle jeg gerne tage metroen ud til min bil. Men den løsning er der jo ikke engang tænkt i. Man nedlægger pladser uden at finde på noget, der fungerer. Alt, man får, er flere biler, der cirkulerer og brænder benzin af eller parkerer ulovligt. Som tingene er nu, er der ikke engang el-ladepladser nok til, at det ville give mening at skifte til elbil, hvis man bor her i området.
Læs høringssvar fra Rikke Kornerup
Indsendt af:
Lise Pedersen
Dato: 29. august 2022
Svarnummer:
4
By:
København N
Postnr.:
2200
Ved de forrige høringer var der en rød tråd i størstedelen af beboernes bemærkning - nemlig at der, at forskellige årsager, også skal være plads til bilen i København. Se virkeligheden i øjnene - mange beboere har brug for en bil i hverdagen for at få hverdagen til at gå op. Flere nye beboere + færre p-pladser er ikke en løsning der vil fungere i praksis, og det kommer til at belaste rigtig mange beboeres hverdag. Tag det nu seriøst, at mange beboere i området gruer form det her projekt, hvis ikke der bliver tænkt p-pladser ind i projektet. I forvejen er der for nyligt blevet sløjfet en god håndfuld pladser i området, og nu skal der sløjfes endnu flere. Stop nu
Læs høringssvar fra Lise Pedersen
Indsendt af:
Jesper Dam
Dato: 24. august 2022
Svarnummer:
3
By:
KBH N
Postnr.:
2200
Fint ikke at anlægge yderligere parkeringspladser. Vi skal ikke bruge mere plads på biler end vi allerede gør. Til gengæld ville yderligere muligheder for cykelparkering være gavnligt da flere af naboejendommende har meget begrænsede muligheder for cykelparkering.
Læs høringssvar fra Jesper Dam
Indsendt af:
Anders Jensen
Dato: 12. august 2022
Svarnummer:
2
Virksomhed / Organisation :
Miljøpunkt Nørrebro
By:
København N
Postnr.:
2200
For ikke at belaste det omkringliggende område med parkering fra beboerne på Nuuks Plads, så bør 0-normen suppleres af en beslutning om, at beboerne på Nuuks Plads adressen ikke har ret til beboerlicens.
Læs høringssvar fra Anders Jensen
Indsendt af:
Kanar Patruss
Dato: 19. juni 2022
Svarnummer:
1
By:
København N
Postnr.:
2200
Som beboer på Laurids Skaus Gade, er jeg imod forslaget om ikke at etablere parkeringskælder ifm. nybyggeri på Florsgade. Der er allerede meget begrænsede parkeringspladser i området - inkl. for os, der kører elbil - og med nye beboere og inddragelse af en del af parkeringen på Florsgade er det nødvendigt, at der følger parkeringspladser med nybyggeriet. Alternativt - hvis formålet med en 0-parkeringsnorm er at KBH bliver en mere klima- og miljøvenlig by - bør man afgrænse en langt større del af de parkeringspladser, der vil være tilbage, til elbiler (evt. med tilhørende ladestandere). 
Læs høringssvar fra Kanar Patruss