Foto

Mulighed for billetindtægter ved arrangementer på offentlig vejareal

Medlemsforslag om at give festivaler mv. mulighed for at opkræve billetindtægter på offentlig vejareal

Høringsfrist:

30. november 2020
Indsendt af:
Søren Baun Jeppesen
Dato: 28. november 2020
Svarnummer:
29
Virksomhed / Organisation :
baunmusic
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg støtter hermed forslaget. Mvh Søren Baun
Læs høringssvar fra Søren Baun Jeppesen
Indsendt af:
Kurt Lønstrup
Dato: 26. november 2020
Svarnummer:
28
By:
København
Postnr.:
2200
Kommunen bør til enhver tid sikre beboere  og alle erhvervsdrivende i et givet område adgang til henholdsvis bopæl og butik, varelevering mv. Afholdelse af arrangementer bør kun foretages hvor dette ikke er til ulempe. Distortion er et eksempel på at både beboere og erhvervsdrivende generes urimeligt når dette afholdes. P pladser sløjfes, veje lukkes, støj, affald og svær fremkommelighed pga. mange mennesker. Hvis man så også indfører entre`forudser jeg endnu større problemer. Så jeg er, som beboer, klart imod opkrævning af entrè
Læs høringssvar fra Kurt Lønstrup
Indsendt af:
Kim Khan
Dato: 26. november 2020
Svarnummer:
27
Virksomhed / Organisation :
Elektrometer Aps
By:
Kongens Lyngby
Postnr.:
2800
Kære Kommune At kunne tage entré på offentlig vej til sommer som følge af Covid-19, er virkelig en god idé. Mange små arrangører får dermed mulighed via forsalg at skabe en troværdigt indtægtsgrundlag at arbejde på. Musikken har virkelig brug for at arrangører tør tage chancen. Pricipielt mener jeg at en permanent ordning måske er at skyde sig selv i benet, da det hurtigt vil betyde et farvel til gratis koncerter i byrummet. Men lige nu og her er det en fremragende idé. Bedste hilsner Kim k
Læs høringssvar fra Kim Khan
Indsendt af:
Kim Witthoff
Dato: 25. november 2020
Svarnummer:
26
By:
København N
Postnr.:
2200
At lade private arrangører afspærre offentlige områder og opkræve betaling for adgang til dem er en uskik, som ikke skal finde sted i Københavns Kommune. Der er ingen, som siger, at man absolut skal holde sin megafest inde midt i centrum af byen.
Læs høringssvar fra Kim Witthoff
Indsendt af:
Cristine Dyhrberg
Dato: 24. november 2020
Svarnummer:
25
By:
København V
Postnr.:
1676
Det er vigtigt at støtte byen amputerede kulturliv i denne svære tid. Kulturerne en stor del af byens DNA og derfor bør der gøre denne undtagelse, så arrangørerne kan få bedre forhold for at arrangere events. Events vi vel og mærke har særligt brug for for at mærke fællesskaber i denne ensomme krisetid
Læs høringssvar fra Cristine Dyhrberg
Indsendt af:
Carsten Lassen
Dato: 24. november 2020
Svarnummer:
24
Virksomhed / Organisation :
Privatperson
By:
Gentofte
Postnr.:
2820
Kære venner, Som mangeårig jazzelsker og tidligere direktør for Copemhagen Jazz Festival vil jeg gerne understøtte et initiativ om at gøre det muligt at tage begrænset entre indtægt til udvalgte projekter ifm. fx Copenhagen Jazz Festival. Jeg er en stor tilhænger af gratis kulturtilbud i det offentlige rum, men erkender også samtidig at kommunens kulturkasser heller ikke er bundløse. Så som et alterntiv - og for at støtte op om de ildsjæle, der forsæger at skabe lokalt liv -  vil jeg gerne støtte forslaget. Især i en coronatid, hvor arrangørerne reelt ikke ved, hvilke vilkå, det kommer til at afvikle koncerter under i de kommende 1-2 år. Jeg foreslår, at vi laver en 3 årig forsøgsordning. Det imødekommer arrangørerne i en svær og usikker tid, og det giver mulighed for at trække det tilbage, hvis det ikke har den ønskede effekt, eller hvis der er utilsigtede gener forbundet med det. Bedste hilsner Carsten Lassen
Læs høringssvar fra Carsten Lassen
Indsendt af:
M.C. Hansen
Dato: 24. november 2020
Svarnummer:
23
Virksomhed / Organisation :
Sentimental Music
By:
København Ø
Postnr.:
2200
Jeg bakker forslaget om at give festivaler mulighed for at opkræve entre på offentlige vejarealer min fulde opbakning. Alle tiltag der kan hjælpe arrangørerne på vej i kølvandet på det seneste års tumult og usikkerhed er værd at overveje og netop dette forslag er åbentlyst fornuftigt og enkelt at gennemføre. Det vil gøre en forskel for arrangørerne og alle dem der arbejder på og omkring de arrangementer de stabler på benene.
Læs høringssvar fra M.C. Hansen
Indsendt af:
Sofie Skovbo Gottlieb
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
22
By:
Frederiksberg
Postnr.:
2000
Til rette vedkommende, Der er 100 gode grunde til hvorfor Jazz & Roots og alle andre lignende arrangementer skal have lov til at tage "entré" i det offentlige rum. Alt hvad der har med Corona at gøre burde sige sig selv. Mange har allerede udpenslet, så jeg vil bare stemme i. På et mere generelt plan: - de ildsjæle, der arrangerer musik og andet kultur i byen har en meget større vigtighed og vægtighed end de får credit for. Det er nærmest umuligt at udregne værdien af at vores by summer med kultur. At kunsten kommer ud og bliver synlig for alle, høj og lav, ung og gammel, tilkommer og indfødt, rig og fattig. Meget kan man stadig nyde selvom man ikke betaler "entré" og det at kunsten kommer til folk og ikke omvendt er meget vigtigt for inklusion. - kunst bør altid anerkendes og honoreres for det det er; et stykke arbejde. Mureren arbejder heller ikke gratis. - det er rigeligt svært at søge og få nok fondsmidler til at afholde arr. helt eller næsten uden billetindtægter. Ildsjælene bruger utallige timer, endsige måneder, på denne kamp hvert år, udover al den tid de bruder på at få alt det praktiske til at køre med opo-up arrangementer. I mellemtiden forgyldes (nogle) spillesteder, nærmest uden indsats. Fordelingen af offentlige midler er altså gennemsyret af kammerateri og politik og forfordeler mange af de utrættelige ildsjæle.  - hvor mange spillesteder har en meget snæver målgruppe. Har udendørs-arrangementerne en helt anden mangoldig publikumsskare. Det i sig selv har en stor værdi. Jeg håber, i den grad I vil åbne sindet og se lyset i denne mulighed. Mange hilsner musikelsker, sangerinde, ildsjæl og mangfoldighedskonsulent Sofie Gottlieb
Læs høringssvar fra Sofie Skovbo Gottlieb
Indsendt af:
Peter Gibbons
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
21
Virksomhed / Organisation :
KiloGram Nørregade
By:
København V
Postnr.:
1165
Jeg støtter virkelig dette forslag, der, om ikke andet som så på forsøgsbasis, kan give de berørte små og større festivaler i København, en tiltrængt vitaminindsprøjtning. Og jeg tror der vil være stor forståelse fra publikummer i København om at alle smider lidt i kassen efter en hård økonomisk tid med Covid19.
Læs høringssvar fra Peter Gibbons
Indsendt af:
Helle Solvang
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
20
By:
Kbh.
Postnr.:
2200
Støtter ubetinget vores arrangører, så musikken kan spille sommeren 21 
Læs høringssvar fra Helle Solvang
Indsendt af:
Søren Frost
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
19
By:
Kbh Ø
Postnr.:
2100
Jeg synes det kun er rimeligt folk betaler for at komme til koncert - alle steder.
Læs høringssvar fra Søren Frost
Indsendt af:
Kåre Videbæk Christensen
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
18
By:
Allerød
Postnr.:
3450
I en udfordret tid pga Covid 19 giver det sig selv at der må tænkes nyt på rigtig mange områder. Konkret her tales om muligheden for at tage en mindre/symbolsk entré til koncerter/festivaler i Københavns Byrum. Koncerter som ellers ikke har en chance for at overleve under de nuværende restriktioner og samtidig fastholde deres høje musikalske standard. Man kan ikke forvente at arrangører løber den store økomoniske risiko det er at hyre  artister på anstændige vilkår når de nuværende restriktioner gør det umuligt at forudsige hvad konditionerne er. JA TAK til mindre/symbolsk entré og dermed samtidig JA TAK til musik under kontrolerede adstandsforhold og ikke mindst JA TAK til den musik vi elsker og som er stærk savnet.
Læs høringssvar fra Kåre Videbæk Christensen
Indsendt af:
Rebekka Søndergaard Mortensen
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
17
By:
København S
Postnr.:
2300
Et billetsalg vil kunne sikre festivalers opverlevelse 
Læs høringssvar fra Rebekka Søndergaard Mortensen
Indsendt af:
Tue lund-Christensen
Dato: 23. november 2020
Svarnummer:
16
Virksomhed / Organisation :
Jazz på Balders Plads
By:
kbh n
Postnr.:
2200
Jeg er en af de koncertarrangører der er berørt af forslaget. Jeg har i 10 år arrangeret Jazz på Balders Plads - et arrangement der indtil nu har overlevet ved hjælp af frivilligt salg af festivalarmbånd og indtægter fra barsalg. Med andre ord har det været gratis hvis man som publikum kun ønskede at høre musikken og medbringe sine egne drikkevarer -  dette er en model der bidrager til mange ekstraudgifter i forhold til oprydning og i nogle tilfælde konflikter mellem pantsamlere der slås om 'retten' til at samle pant fra dem der har valgt at tage deres egne drikkevarer med. Det siger sig selv at arrangementer som vores ikke kan leve af gratister der ikke bidrager til økonomien.  Man må antage at alle der dukker op til arrangementet synes godt om musikken og stemningen. Det er ihvertfald hvad vi kan fornemme på publikum og naboer - at der er godt stemning og glæde ved at kunne opleve grammyvindende internationale artister til et symbolsk beløb. Vi er ikke sat i verden for at sende profit videre til en kapitalfond i luxenburg el lign - vi er en non profit forening der er sat i verden for at levere så god musik så billigt for publikum som muligt.  Det giver værdi til københavn og beriger os alle. Det er en overvejelse værd at skelne mellem projekter og anlægge en rimelighedsbetragtning. dette forslag berører ikke naboerne der alle får tilbudt gratis adgang alle dage - det skal være nemt at komme til og fra sin lejlighed uden problemer vi beder om lov til at sælge armbånd i 2021 af følgende grunde: generelt bedre sikkerhed mulighed for at overholde corona restriktioner mulighed for at kunne lukke pladsen til det aftalte tidspunkt med københavns kommune undgå spontane efterfester til gene for naboerne bedre og mere klar kommunikation omkring arrangementet Vi går et festival år i møde med stor usikkerhed - kan vi booke artister på samme niveau som vi plejer? har vi et indtægtsgrundlag der kan betaler denne satsning? kan vi regne med de samme sponsorater? forslaget er et bud på hvordan vi mere trygt kan gå 2021 festivalen i møde - også hvis vi kun må være 500 publikummer ad gangen - Forslaget er en mulighed der giver arrangører mulighed for at tjene deres egne penge uden at ligge offentlige kasser til last - det er der sund fornuft i. Jeg siger ja tak til forslaget - det håber jeg også at mange andre vil gøre    
Læs høringssvar fra Tue lund-Christensen
Indsendt af:
Lene Olsen
Dato: 22. november 2020
Svarnummer:
15
By:
København S
Postnr.:
2300
JA!
Læs høringssvar fra Lene Olsen
Indsendt af:
Mikkel Anker
Dato: 21. november 2020
Svarnummer:
14
Virksomhed / Organisation :
Allroundsound
By:
Roskilde
Postnr.:
4000
Skal kulturen blomstre igen til sommer under ordnede og coronasikre forhold vil det kræve at man har ko trol over hvor mange publikummer der kommer ind og ud på et givent areal. sommerens koncerter afholdes i stor stil på udendørs offentlige arealer og det vil derfor være nødvendigt at kunne kræve en beskeden entre.
Læs høringssvar fra Mikkel Anker
Indsendt af:
Anne Boukris
Dato: 21. november 2020
Svarnummer:
13
Virksomhed / Organisation :
Social Cities 2030
By:
københavn
Postnr.:
2200
Københavns Kommune er en by med mange udendørs arrangementer. Byen er godt indrettet til denne type events og aktiviteter. Dels fordi infrastrukturen er formidabel dels fordi borgerne og, under normale omstændigheder, turisterne elsker de lyse aftener og behovet for at komme ud er STORT efter en lang mørk efterårs- og vinterperiode. Jeg er selv kultur- og eventarrangør siden 2000. Bla startede jeg cafeen Røde Roses Kaffebar på Ydre Nørrebro i 2011 sammen med min familie. Cafeen ligger afsides og har ikke støtte rent kommercielt fra omkringliggende butikker. Vi fandt ud af at cafeen havde brug for det vi var bedst til nemlig at skabe kvalitets musikoplevelser og stærke sociale oplevelser. Vi skabte festivalen Roots and Jazz, som i år ville have fejret sit 10. festivalår. Vi har i flere år adspurgt Teknik og Miljøforvaltningen og Kultur- og Fritidsforvaltningen om tilladelse til at tage entre af flere alvorlige årsager: 1. Når ting er gratis har arrangøren ikke blot fornøjelsen af at finde budget til at skabe kvalitetsoplevelser, men også ansvaret for at ALT fungerer: toiletter, affaldsoprydning, god ro og orden, det gode naboskab og fx i denne tid at integrere en for en festival umulig præmis COVID19! Intet er gratis og når jeg læser andre høringssvar i denne tråd, så er jeg dybt chokeret over den generelle uvidenhed om hvordan kunst og kultur rent faktisk opstår. Det er ikke noget kommunen sørger for. Det kommer ikke af sig selv. 2.Entre gør det muligt for arrangørerne at søge fonde og puljer, som tænker traditionelt. 90% af al støtte gives til traditionelle venues, matrikler, og lukkede rum. Man må forstå, at vi ikke er profitterende kommercielle aktører som en industri, en minkavler eller en medicinalvirksomhed. Vi er kulturskabere. Og vi kan naturligvis ikke skabe uden fundament. 3.Covid19 er ikke blot en destruktiv præmis. Håndteringen af retningslinier for fælles rum og rum for mange mennesker er uklar. Der er blot sat restriktioner op men ingen løsninger. Så har man lukket minkavlen, så er man i hvert fald også i gang med at kvæle kulturlivet som i et hårdt intenst kvælertag. skal vi som arrangører vende tilbage så skal vi have muligheden for at tage entre. I vores tilfælde er der tale om at en daglig passage til 3-4 professionelle internationale koncerter koster 50 kr. Vi har program i 10 dage = 30-40 koncerter.   4. Netop fordi kultur i DK er super subsidieret og netop fordi støtten oftest gives til de meget genkendelige indendørs formater, så har vi brug for at ændre vilkårene for os som udendørs arrangører. 5.udgifterne er blot vokset de sidste 5 år, hvor bla forventninger, som er rimelige og nødvendige, til bæredygtigt salg og adfærd, virkelig udfordrer budgettet. Jeg anmoder om, at vi alle praktiserer øvelsen ' at gå over broen' og forsøger at se tingene med 'den andens øjne' - vi har i 10 år brugt mange mange timer og penge på at imødekomme borgeres forventninger til tidspunkter, lyd og indretning af festivalen. Vi er blevet udvalgt som bedste eksempel på når lyd udenfør kan blive en fin oplevelse uden at ødelægge naboernes søvn. Vi er med andre en festival med høj moral, etikken på plads og med stor vilje til at skabe de bedste oplevelser til glæde for fællesskabet og kunsten.
Læs høringssvar fra Anne Boukris
Indsendt af:
Johan Bylling Lang
Dato: 20. november 2020
Svarnummer:
12
Virksomhed / Organisation :
JBL Music
By:
Søborg
Postnr.:
2860
Det vil gøre en kæmpe forskel for mulighederne for undertegnede som eventmager i KBH, at have muligheden for at lave betalingskoncerter på byens udendørs pladser. Rent økonomisk er det en stor udfordring at koncerter på indtil dags dato har været gratis og indtjening kun kan ske på bar og mad indtægter samt at en del tilskudsgivere ikke støtter arrangementer. Det er ligeledes ikke muligt for de involverede bands at søge transportstøtte uden entré indtægter. Hele corona situationen med stramme krav til arrangørene har skabt et større behov for at rykke udenddørs og den efterspørgsel bør følges op af mulighed for at tage entré på de åbne pladser.
Læs høringssvar fra Johan Bylling Lang
Indsendt af:
Marianne
Dato: 20. november 2020
Svarnummer:
11
By:
København V
Postnr.:
1720
Jeg er imod, at der kan opkræves billetindtægter for et område af, eller en bydel, eller for flere/alle bydele af København, eftersom:  1) Billetindtægter vil kræve, at et eller flere områder kan afspærres, så færdsel ind og ud af afspærrede områder hindres eller umuliggøres. 2) Når folk har betalt for adgang, giver det - typisk observeret - et mentalt card blanche for, at man som betalende gæst kan svine og hærge i det område, man har betalt for entre til.  3) Betalende gæster bliver typisk længere, når man har betalt for indgang til i en attraktion/event, end hvis man frit kan gå til og fra med øget slid, urinering, affald og larm til følge i det berørte område 3) Beboere har sværere ved at få adgang til/fra beboelse; der vil være færre tilgængelige adgangsveje til/fra boligen, da en kontrol er nødvendig.  4) Beboere med bil har sværere ved at få adgang til/fra parkering i nærheden af, hvor man har en parkeringstilladelse - kun adgang via kontrollerede adgangsveje.  5) Som bilejer kan man udelukkes fra at parkere i det område, man har betalt for, hvis hele det område er afspærret for en lukket fest. F.eks. Ve-bro afspærres for betalt fest. Hvor kan man så parkere bilen og stadig være dækket af parkeringstilladelsen?  Med venlig hilsen
Læs høringssvar fra Marianne
Indsendt af:
Rasmus Underbjerg Pinnerup
Dato: 20. november 2020
Svarnummer:
10
By:
København NV
Postnr.:
2400
Det ville være en helt forkert vej at gå. Private projektmagere skal ikke nægte folk adgang til det offentlige rum for at kradse profit hjem til dem selv. Der er behov for mindre kommercialisering af vores fælles offentlige rum, ikke mere. Ufordringer ifm. covid-19 må løses på anden vis, ikke ved at indskrænke vores fælles adgang til det offentlige rum.
Læs høringssvar fra Rasmus Underbjerg Pinnerup
Indsendt af:
Mai Seidelin
Dato: 20. november 2020
Svarnummer:
9
Virksomhed / Organisation :
JAZZiVÆRK
By:
Brønshøj
Postnr.:
2700
Her rammer I plet. Det er et kæmpe problem at der ikke kan tages entré på offentlige pladser i KBH. Københavns Musikudvalg uddeler gerne penge til kultur i bydelene, men kravet er at der skal tages entré. Det står jo i direkte modsætning til, at man ikke må for samme instans KK. Jeg mener også det vil højne kvaliteten af de arrangementer der kommer ud på pladserne. Vi er mange der ønsker os musik på Balders Plads fx, men det er jo ikke bæredygtigt at der ikke må tages entré. Det samme gør sig gældende for fx Brønshøj Sommer Jazz. Hvis KK fastholder at der ikke må tages entré må man i stedet kigge på reglerne i Kultur og fritid og beslutte at støtten ikke skal være betinget af entréindtægter.
Læs høringssvar fra Mai Seidelin
Indsendt af:
Iben
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
8
By:
København N
Postnr.:
2200
Der skal absolut ikke gives tilladelse til flere arrangementer med entrebetaling i det offentlige rum. Det er direkte ekskluderende for borgere uden økonomisk mulighed for deltagelse og kommer ikke offentligheden til gode.  Dertil kommer, at flere og flere borgere, der bor i byen, er voldsomt generet af støj fra fester og arrangementer i gaderne og der er flere gange lovet indgriben overfor det støjende natteliv - endnu komplet uden resultater. Kræves der oven i købet betaling for deltagelse, er det direkte respektløst overfor de borgere, der ufrivilligt skal forsøge at leve i larmen.   
Læs høringssvar fra Iben
Indsendt af:
David Hansen
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
7
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg ønsker ikke at der bliver skabt mulighed for billetindtægter i forbindelse med private arrangementer på offentlig vej.  Det er ikke en ret at virksomheder skal overleve og eksisterer efter kriser. Det er tværtimod en ret at gå frit på de vej og park arealer vi alle deler og vedligeholder som by og stat. Hvis virksomheden ikke formår at bestå under de rammer der er i landet for erhverv, så er det nok ikke en relevant virksomhed længere. Hvis virksomheden bliver relevant på et senere tidspunkt vil den genopstå. 
Læs høringssvar fra David Hansen
Indsendt af:
Heidi Hardgrove
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
6
By:
København N
Postnr.:
2200
Det er helt vigtigt at finde nye gode løsninger, så kulturen kan fortsætte, hvis der fortsætter med at være restriktioner grundet COVID-19. Derfor kan man også godt benytte sig af et tællesystem, der gør, at der kun er plads til X antal personer på et givent område i en bestmet periode - til f.eks. en koncert eller en enkelt forestilling. Et først-til-mølle koncept evt. med bestilling af en billet til 0kr er ok. Det er ikke okay at opkræve penge for adgang til en kulturelle aktivitetter på  offentlig plads, med mindre det er et ganske lille administrationsgebyr, der sikrer at folk møder op og hvor overskuddet går til enten et velgørende formål eller ned i den kommunale kasse til byfornyelsesprojekt i det område.  
Læs høringssvar fra Heidi Hardgrove
Indsendt af:
Esben Barlas
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
5
By:
København Ø
Postnr.:
2100
De bidrager jo ikke med noget, i deres jagt på at profitere på vores fælles byrum? Hvorfor i alverden skal de lukrere på et rum som vi i fællesskab har finansieret over skatten, men som vi så pludselig skal betale for igen? Erhvervslivet er sikkert begejstrede for ideen, for de får chancen for at tjene penge på en masse tilrejsende og lokale, men for mig er det svært at se hvad f. eks. gadefester som Distortion bidrager med - de skaber ikke et særligt trygt rum for nogen andre en festgæsterne, deres shows og gimmicks efterlader ingen permanent værdi eller vartegn for vores bydele og de er til gene for almindelige arbejdende københavnere, da de gør gaderne ufremkommelige og hæmmer den offentlige trafik. Og med COVID-19 og alle de omskiftelige retningslinjer, kommer festivalerne enten til at være for færre gæster, eller på et endnu større geografisk område. Men København er nu engang borgernes og det er ikke i borgernes interesse at få inddraget vores fælles byrum, for i sidste ende har vi allerede betalt for det - så det bliver et rungende nej herfra.
Læs høringssvar fra Esben Barlas
Indsendt af:
Sophie
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
4
By:
København
Postnr.:
2200
Jeg synes ikke man kan tage billetindtægter for aragementer på offentligt vejarea! Det er meget ekskluderende for de beboer der bor i området!   
Læs høringssvar fra Sophie
Indsendt af:
Rikke
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
3
By:
København N
Postnr.:
2200
Jeg synes godt det kan give mening at tage betaling for fester på offentlige veje som en form for genopretning her efter corona. Men det er vigtigt, at det ikke bliver standarden fremover, når kulturlivet er kommet tilbage på fode.    Derudover er det vigtigt at sikre, at beboere kan komme til og fra deres bopæl - dels uden at skulle betale - og dels uden for meget besvær. Jeg synes generelt det ville være god stil at give gratis adgang til dem der bor inden for eks. 200 meter (eller i lydgeneafstand) af det afspærrede område. 
Læs høringssvar fra Rikke
Indsendt af:
Kirsten V Andersen
Dato: 19. november 2020
Svarnummer:
2
By:
København K
Postnr.:
1424
Offentlige arealer er offentlige og skal kunne bruges af alle. De skal ikke gøres til genstand for privates brug eller forretning. Vi ser det allerede meget i forb. med cafeer, som sætter borde og stole på fortovene m.v., og det betaler vi også for via fælleskassen / skatten. Det skal bestemt ikke udvides. Det ville være dejligt, hvis den praksis blev indskrænket.
Læs høringssvar fra Kirsten V Andersen
Indsendt af:
Lone Hansen
Dato: 18. november 2020
Svarnummer:
1
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg synes det er en rigtig dårlig idé, at der kan tages entré på offentligt ejede arealer. Dette bør ikke kunne ske, da man derfor risikerer udnyttelse i form af spekulation for at tjene penge. Et offentligt areal er til for alle - og der skal ikke kunne tages entré. Det er ikke okay at ekskludere og profitere på et areal som er betalt af os alle, og som alle betaler for vedligeholdelse af.   Jeg bekymrer mig for de langsigtede konsekvenser, såfremt man tillader dette. Allerede har nogle festivaller jo profiteret meget lukrativt på almindelige menneskers lidelse, som man ser det under Distortion. Nogle tjener mange penge, mens andre lider. Det er okay at man selv kan vælge til om man vil støtte et arrangement, som man netop kan ved at købe eks. et gadearmbånd.  Det er simpelthen IKKE okay hvis virksomheder kan tjene kassen på offentlige arealer - ej heller foreninger. For hvor går grænsen?    Og hvilke foreninger skal så have lov? NEJ. 
Læs høringssvar fra Lone Hansen