Foto over lokalplanområdet F. L. Smidth II tillæg 3

Tidsbegrænset parkering i Nordvest (omkring fuglekvarteret og Lygten)

Forslag om at indføre en zone med tidsbegrænset parkering i Nordvest.

Høringsfrist:

10. juli 2018
Indsendt af:
Andersen
Dato: 10. juli 2018
Svarnummer:
51
Virksomhed / Organisation :
Borger
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Tak for muligheden for at afgive mulighed om dette forslag om p-restriktioner i Nordvest. Som privat skatteborger i København støtter jeg alle forslag, der øger de lokale skatteborgeres mulighed for at kunne parkere tæt på egen bolig. Forslaget omhandler desværre ikke i tilstrækkelig grad "hjemkørte" firma-håndværkervogne, der overnatter. De fylder efterhånden urimeligt meget, og forslaget bør derfor udvides til at p-restriktionen udvides til hele døgnet. Desværre for os på den "anden" side af Borups Alle, vil forslaget kun gøre det værre i området omkring Genforeningspladsen og Hvidkildevej, der allerede i dag er hårdt presset af pendlerparkering, håndværkervogne og de aktiviteter omkring Genforeningspladsen, som folk kommer kørende i bil til. Desuden har private veje i området nu også fået indført p-restriktioner, hvilket bidrager til yderligere til det kaos der er. Jeg bemærker en del høringssvar også beskriver disse problemer uden for den påtænkte p-zone. Kommunen må derfor heltænke sine forslag om p-restriktioner. Området vest for Borups Alle bliver nu presset fra alle sider, herunder også Frederiksberg kommune og Vanløse. Hver gang en zone indføres skubbes biler ind i de tilgrænsende områder. Det vil også ske her. Derfor bør kommunen hurtigst muligt indføre lignende p-restriktioner i området eller udvide nærværende forslag til minimum området omfattende vest for Borups alle, syd for Hulgårdsvej og øst for Hillerødsgade, og udvide tidszonen fra 8-19 til minimum 6-24 (og se på hvordan man får besøgende til Genforeningspladsen til at parkere ved Grøndalcenteret, som næppe berøres af 3 timers restriktionen). Jeg støtter derfor forslaget, men kun hvis ovenstående område hurtigst muligt inddrages, ellers vil beboerne der bor omkring Genforeningspladsen blive ladt yderligere i stikken af kommunen, da problemerne er fuldstændig de samme her som i Fuglekvarteret.
Læs høringssvar fra Andersen
Indsendt af:
Andersen
Dato: 10. juli 2018
Svarnummer:
50
Virksomhed / Organisation :
Borger
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Tak for muligheden for at afgive mulighed om dette forslag om p-restriktioner i Nordvest. Som privat skatteborger i København støtter jeg alle forslag, der øger de lokale skatteborgeres mulighed for at kunne parkere tæt på egen bolig. Forslaget omhandler desværre ikke i tilstrækkelig grad "hjemkørte" firma-håndværkervogne, der overnatter. De fylder efterhånden urimeligt meget, og forslaget bør derfor udvides til at p-restriktionen udvides til hele døgnet. Desværre for os på den "anden" side af Borups Alle, vil forslaget kun gøre det værre i området omkring Genforeningspladsen og Hvidkildevej, der allerede i dag er hårdt presset af pendlerparkering, håndværkervogne og de aktiviteter omkring Genforeningspladsen, som folk kommer kørende i bil til. Desuden har private veje i området nu også fået indført p-restriktioner, hvilket bidrager til yderligere til det kaos der er. Jeg bemærker en del høringssvar også beskriver disse problemer uden for den påtænkte p-zone. Kommunen må derfor heltænke sine forslag om p-restriktioner. Området vest for Borups Alle bliver nu presset fra alle sider, herunder også Frederiksberg kommune og Vanløse. Hver gang en zone indføres skubbes biler ind i de tilgrænsende områder. Det vil også ske her. Derfor bør kommunen hurtigst muligt indføre lignende p-restriktioner i området eller udvide nærværende forslag til minimum området omfattende vest for Borups alle, syd for Hulgårdsvej og øst for Hillerødsgade, og udvide tidszonen fra 8-19 til minimum 6-24 (og se på hvordan man får besøgende til Genforeningspladsen til at parkere ved Grøndalcenteret, som næppe berøres af 3 timers restriktionen). Jeg støtter derfor forslaget, men kun hvis ovenstående område hurtigst muligt inddrages, ellers vil beboerne der bor omkring Genforeningspladsen blive ladt yderligere i stikken af kommunen, da problemerne er fuldstændig de samme her som i Fuglekvarteret.
Læs høringssvar fra Andersen
Indsendt af:
Alex Heick
Dato: 10. juli 2018
Svarnummer:
49
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Bispebjerg Lokaludvalg
By:
København NV
Postnr.:
2400
Bispebjerg Lokaludvalgs høringssvar, - se vedhæftet fil
Læs høringssvar fra Alex Heick
Indsendt af:
Alex Heick
Dato: 10. juli 2018
Svarnummer:
48
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Bispebjerg Lokaludvalg
By:
København NV
Postnr.:
2400
Bispebjerg Lokaludvalgs høringssvar, - se vedhæftet fil
Læs høringssvar fra Alex Heick
Indsendt af:
Henrik Mathiasen
Dato: 10. juli 2018
Svarnummer:
47
Virksomhed / Organisation :
Beboerrepræsentation. Rødegård BR, Hvidkildevej 18A-34, Genforeningspladsen 17-29
By:
Kbh. NV
Postnr.:
2400
Til Københavns Kommune. Høringssvar om p-licens i Nordvest/Fuglekvarteret. Som beboerrepræsentation på Hvidkildevej og Genforeningspladsen vil vil gerne give udtryk for bekymring for at der kommer et større parkeringspres på Hvidkildevej og Genforeningspladsen, når der indføres p-licens i Fuglekvarteret, på den ande side af Borups Allé. Efter Frederiksberg kommune indførte p-restriktioner i kvarteret omkring Fuglebakkens station, oplever vi i dagtimer og weekender, at mange parkerer på Hvidkildevej og Genforeningspladsen for at undgå p-restriktioner. Udover den øgede trafik, giver det også større pres for beboerne for at finde en p-plads på Hvidkildevej og Genforeningspladsen. Vi oplever allerede et stort pres på Genforeningspladsen og de omkringliggende veje om sommeren fra brugerne af tennisbanerne og fodboldbanen på Genforeningspladsen. Og om vinteren når skøjtebanen er åben er der endnu større pres. Brugerne anvender desværre ikke parkeringspladserne på Grøndalscentret området. Kommunen har allerede givet tilladelse til p-restriktioner på flere private veje i området. Oveni kommer nu den ny p-zone, der vil gøre det endnu mere besværligt for de lokale beboere at finde en p-plads i eget lokalområde. Vi vil derfor følge situationen med henblik på, at kommunen laver tiltag der mindsker generne for de lokale beboere. Det kunne være at indføre samme p-regler på Hvidkildevej og Genforeningspladsen som i Fuglekvarteret. Venlig hilsen
Læs høringssvar fra Henrik Mathiasen
Indsendt af:
I. Mogensen
Dato: 9. juli 2018
Svarnummer:
46
By:
København NV
Postnr.:
2400
Dejligt med tidsbegrænset parkering, i fuglekvarteret så vi får pendlerne væk. Men det er nødvendigt at udvide til, at tidsbegræsningen gælder hele døgnet. Der vil stadig være mange som vil parkere her for at tage offentligt transport ind til centrum. Og væk med firmabilerne som også optager mange parkeringspladser. Kom nu med en fornuftig løsning for os som bor.
Læs høringssvar fra I. Mogensen
Indsendt af:
Hanne Ellegaard
Dato: 8. juli 2018
Svarnummer:
45
By:
København NV
Postnr.:
2400
Endelig et forslag om tidsbegrænset parkering i København NV, og specielt i fuglekvarteret. Jeg bakker 100 % op om forslaget. Men med tidsbegrænsning i dagtimerne er det kun pendlerne man "rammer". Hvorfor ikke gøre tidsbegrænsningen gældende hele døgnet, da det vi også har udfordringen om aftenen. Med en tidbegrænsning i dagtimerne frem til klokken 19, afhjælper det IKKE problemet for som bor her, da der kommer flere og flere biler, og mange har firmabilen med hjem. Jeg tror, skal man gøre noget for os beboere som hjælper så er det, tidsbegrænsning døgnet rundt og kun en parkeringslicens på bolig, er der flere end en bil pr. bolig, må man betale sig fra det. Håber der kommer et god og holdbart resultat ud af høringen, da det en total håbløs og uholdbar situation som vi beboer må leve med.
Læs høringssvar fra Hanne Ellegaard
Indsendt af:
Philip Douglass
Dato: 6. juli 2018
Svarnummer:
44
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Forslaget om tidsbegrænsede parkering i NV er en første skridt mod en bedre parkeringspolitik. I dag er der langt mere efterspørgsel efter parkering end udbud, samtidig med at parkering fylder uforholdsvis meget af bydelens offentlige rum. Forslaget den kan blive endnu bedre hvis: 1. Tidsbegrænsning er 30 minutter i parkeringspladser på de travle handelsgader, Lygten og Frederiksborgvej. Dette vil understøtte omsætning i detailhandel i de pågældende gader. En lignende ordningen ses allerede i NV på Frederikssundsvej. 2. Parkeringsbegrænsninger gælder i et eller andet omfang også beboer. Det nuværende forslag vil ikke afhjælpe den overbelægning der sker om aftenen/natten. 3. Bilister kan tilkøbe ekstra parkeringstid. Det mest rationelle udnyttelse af pladserne opnås når der sættes en pris der afbalancere udbud og efterspørgsel således at belægning er altid mellem ca. 80-90 %. Jeg synes det er ærligt at forslaget risikere at være en underskudsforretning for kommunen fordi, beboer skal ikke engang betale for administrationsudgifter ifm. udstedelse af beboerlicenser. Alle borger bør betaler for at udnytte begrænsede værdifulde offentlige rum til opbevaring af private køretøj. En brøkdel af provenuet fra betalingsparkering vil kunne finansierer en helhedsrenovering af vores nedslidte offentlige rum, fx ordentlige fortorve, skybrudshåndtering, 30 km/t fartgrænser, og træbeplantning. Således kan NV blive en rigtige attraktiv bydel, på lige fod med resten af København.
Læs høringssvar fra Philip Douglass
Indsendt af:
Vivi
Dato: 29. juni 2018
Svarnummer:
43
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg synes det er en rigtig god ide med tidsbegrænset parkeringszone. Jeg vil dog ønske, at grænsen for zonen med tidsbegrænset parkering rykkes, så den dækker til Hillerødgade., således at hele Mågevej, Genforeningspladsen og Hvidkildevej (fra Hulgårdsvej til Borups Alle/Hillerødgade) kommer til at indgå i p-zonen. Hvis zonen ikke rykkes, kan jeg frygte, at det vil blive endnu sværere, både dag og aften, for os beboere der bor i dette område, at finde en parkeringsplads.
Læs høringssvar fra Vivi
Indsendt af:
Signe Nielsen
Dato: 29. juni 2018
Svarnummer:
42
By:
Kbh nv
Postnr.:
2400
Belægningsprocenten viser med al tydelighed at bilerne er rykket ud til den gratis parkering. Der er rigtig mange håndværkerbiler i mit område, og de vi nok ikke forsvinde med det forslag, da de blot skal parkere efter 16 for at holde natten over. Men måske kan de pladser pendlerbilerne frigør være tilstrækkeligt til at beboerne også finderen plads.
Læs høringssvar fra Signe Nielsen
Indsendt af:
Marlene Eriksen
Dato: 28. juni 2018
Svarnummer:
41
By:
København NV
Postnr.:
2400
Min oplevelse er, at jeg stort set altid kan finde en parkeringsplads i nærheden af min lejlighed i Fuglekvarteret. Der er mange biler, men der er som regel også plads til dem. (Kun få gange - når der er et stort event i KBH - har det været umuligt at finde en plads.) HVIS der indføres parkeringszone er det rigtig vigtigt, at det bliver en hjælp for beboerne - og ikke en gene. Det skal derfor være fleksibelt. F.eks. muligt at få en flekslicens, hvis man nogle gange har bil med hjem. Og det er meget vigtigt med mulighed for gæstelicens. Der flytter mange unge, studerende og unge familier fra resten af landet til NV. (Her er det stadig muligt at komme ind på det københavnske boligmarked.) Det skal ikke være besværligt for dem (mig selv inklusiv) at få familiebesøg. Det er også vigtigt, at det ikke blive en økonomisk byrde for beboerne. Gratis beboerlicens lyder derfor som en god idé.
Læs høringssvar fra Marlene Eriksen
Indsendt af:
Jan Novaa
Dato: 28. juni 2018
Svarnummer:
40
By:
Kbh.NV.
Postnr.:
2400
Jeg bakker 100 % op om forslaget. Det er efterhånden blevet fuldstændig umuligt at finde en parkeringsplads. Derudover ville jeg ønske at man kunne udvide P Zonen for betaling til at gælde for hele døgnet...
Læs høringssvar fra Jan Novaa
Indsendt af:
Emre Gezgin
Dato: 28. juni 2018
Svarnummer:
39
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Det er en rigtig god ide at få indført en zone med tidsbegrænsning. Det vil hjælpe meget på parkeringsproblemerne der er i NV. Og gratis beboerlicenser er bare prikken over i'et med hensyn til servicemindet parkeringspolitik! Det er nød til at blive indført.
Læs høringssvar fra Emre Gezgin
Indsendt af:
Kent Hansen
Dato: 28. juni 2018
Svarnummer:
38
By:
københavn
Postnr.:
2200
Jeg tilslutter mig fuldt ud en parkeringszone. Når jeg kommer hjem fra arbejde kører jeg ofte rundt 15-20 minutter for at komme af med bilen.I dagtimerne ser man pendlere smide deres biler,så os beboere ikke har en chance for parkering. Det kan kun gå for langsomt med at få etableret parkeringszoner. Venlig hilsen Kent Hansen
Læs høringssvar fra Kent Hansen
Indsendt af:
Mette Arvesen
Dato: 27. juni 2018
Svarnummer:
37
By:
Kbh nv
Postnr.:
2400
Det er en god ide med tidsubegrænset parkering, da vi mangler p- pladser hvor vi bor.
Læs høringssvar fra Mette Arvesen
Indsendt af:
Bo Thomsen
Dato: 27. juni 2018
Svarnummer:
36
By:
København NV
Postnr.:
2400
Generelt er jeg super positivt stillet overfor ideen omkring indførelsen af tidsbegrænsningen, fordi problemet med at finde en P-plads i Fuglekvarteret over den seneste årrække er blevet så markant. Når jeg selv benytter mig af bil og skal finde en parkeringsplads efter 19 i området holder jeg tit 6-800 meter væk fra min lejlighed. Et problem jeg dog ser med de foreslåede regler er manglen på gæsteparkering eller mulighed for at kunne betale for at holde inden for zonen i mere end 3 timer. Hvis regler som disse skal indføres må kommunen gå i dialog med private aktører om evt opførrelse af P-hus i området. Helst gerne underjordisk. Evt ved Genforeningspladsen, under Gandhiparken eller lignende. Fordi mulighederne for P-pladser i området er generelt ekstremt begrænset. I Fuglekvarteret er der klart flere registrerede biler end tilgængelige p-pladser.
Læs høringssvar fra Bo Thomsen
Indsendt af:
Eva Lassen
Dato: 26. juni 2018
Svarnummer:
35
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg har egentlig ikke stærke meninger om det aktuelle forslag. Jeg bor uden for den zone hvor tidsbegrænset parkering foreslås, så min bekymring går alene på om problemet bare skubbes længere væk, dvs. ind i det område hvor jeg bor. Når jeg alligevel skriver et høringssvar er det fordi jeg gerne vil opfordre til en meget mere dybtgående løsning af parkeringsproblemerne i nærheden af København. Når den nye metro city ring står færdig vil disse problemer hobe sig op om hver af de metrostationer, som giver en oplagt mulighed for at sætte bilen fra sig og tage metroen ind til København. Jeg har selv tidligere boet tæt på Flintholm station, som har en latterligt lille P-plads i forhold til at det er en station, som ligger fornuftigt tæt på byen og bruges af mange som kommer i bil og har brug for at parkere. De blev så parkeret på de fredelige villaveje i nærheden. Nu har man kastet jeg ved ikke hvor mange milliarder efter at bygge metro city ringen, og erfaringerne fra den eksisterende metro viser, at vi borgere rigtig gerne vil benytte metroen. Hvorfor så ikke også kaste nogle penge efter at oprette strategisk placerede parkeringmuligheder under jorden eller i parkeringshuse, så man på en ordnet måde tager hånd om de pendlere og andre bilister, som altså har brug for at tage bilen et stykke af vejen, men gerne vil benytte metroen til at komme helt ind til byen. Jeg kunne godt ønske mig en gennemgribende planlægning af parkeringen i og omkring København, så man ikke bare bliver ved med at skubbe problemet over på dem, som tilfældigvis bor i de områder, som lige akkurat ligger uden for parkeringsrestriktionerne eller hvor det er attraktivt at stille bilen for at tage metroen.
Læs høringssvar fra Eva Lassen
Indsendt af:
Peter Vorbeck
Dato: 26. juni 2018
Svarnummer:
34
By:
København NV
Postnr.:
2400
Det er en god ide at indføre parkerings zone, hvor der er 3 timers parkering mellem 7-19. Specielt oplever jeg problemer mellem 8.30 og 16.30. Jeg ser ofte folk der parkerer i den omtalte zone for så at cykle eller gå til en allerede eksisterende parkerings-zone. Eller håndværkere der sætters deres firmavogn og så skifter parkeringspladsen mellem deres private bil og deres firma bil. I år 2019 nedlægges der en del parkeringspladser ( al skråparkeringen ) på Vibevej. Det er godt at der tages tiltag der tilgodeser områdets beboere. Der vil stadig være parkerings problemer når områdets moskeer holder muslimske højtider/festdage. Ved disse lejeligheder parkeres der ofte farligt/ ulovligt
Læs høringssvar fra Peter Vorbeck
Indsendt af:
Anne
Dato: 26. juni 2018
Svarnummer:
33
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg er meget glad for at bo i et område uden parkeringszone. Det skaber meget fleksibilitet og det er dejlig nemt at have besøgende. Derudover mener jeg, at det sender et mere symbolsk signal om, at der er åbenhed og plads til alle i NV. Men jeg kan også se, at der er rift om pladserne, og det skyldes de andre parkeringszoner - særligt den gule for NV’s tilfælde. Så den gule zone bør genovervejes!
Læs høringssvar fra Anne
Indsendt af:
Morten Storgaard
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
32
By:
København NV
Postnr.:
2400
God idé med en regulering af parkeringssituationen i Fuglekvarteret, der kun er blevet værre og værre de sidste mange år. Dog flytter det blot problemet til de nærliggende områder, præcis som det skete dengang den gule parkeringszone blev indført på Nørrebro. Personligt ville jeg være fortaler for, at man blot udvidede den gule parkeringszone til også at inkludere Fuglekvarteret og så give hver beboer en gratis licens. Alt for mange særregler er kun forvirrende og til gene for f.eks. gæster. Hvis det ender med en tidsbegrænset parkering som beskrevet i forslaget, bør det som minimum være muligt for gæster at få udleveret en gæstebillet af den beboer de er på besøg hos - eller tilkøbe den f.eks. via app'en EasyPark.
Læs høringssvar fra Morten Storgaard
Indsendt af:
Flemming Køster
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
31
By:
København NV
Postnr.:
2400
Glædeligt at der endelig sker noget, parkeringsproblemerne er stærkt stigende i vores område omkring fuglekvarteret. udover de mange biler der parkerer i vores område, syntes jeg også de kører stærkt og aggressivt i området når de jagter vores gratis parkering. For ca. 6 måneder siden hørte jeg en radiovært på p4 København advisere efter parkerings fiduser i København, helt uden omtanke overfor os der dagligt kæmper vores kamp efter parkerings pladser. Jeg har også bemærket en del trailere der bliver parkeret i længere tid i området, lidt mod 24 timers reglen der er i København. alt i alt bare en række af endeløse frustrationer. Mht. forslaget syntes jeg rigtigt godt om en tidsbegrænsning, dog tror jeg 3 timers gratis parkering er for meget, tror mere på 1-2 timer i stil med Frederiksberg og dele af Vanløse, her ved jeg at det har hjulpet gevaldigt i dagtimerne.
Læs høringssvar fra Flemming Køster
Indsendt af:
Misbeth
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
30
By:
København NV
Postnr.:
2400
Mulighed for gæstelicenser - har overnattende gæster fra Jylland, der overnatter.
Læs høringssvar fra Misbeth
Indsendt af:
John Sørensen
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
29
Virksomhed / Organisation :
AB Bispehusene
By:
København NV
Postnr.:
2400
Fint forslag. Flere og flere, som arbejder inde i byen, parkerer her og tager bus, S-tog eller Metro på arbejde. Men det er problematisk for dem, der arbejder i området, men bor uden for. Foreningens varmemester bor i Roskilde og arbejder her ma. - fr. kl. 06 - 13. Der bør være mulighed for - Licens til zonen for medarbejdere, som arbejder inden for zonen, men bor uden for.
Læs høringssvar fra John Sørensen
Indsendt af:
René Lefevre
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
28
By:
Kbh.nv
Postnr.:
2400
Mit job kræver "uden for zonen firma"-bil der skal parkeres hjemme pga. samfundstjenlig vagtordning. Hvis jeg skal betale P-afgift for Firmabil kan jeg lige så godt flytte og tage mine skattekroner et andet sted hen.
Læs høringssvar fra René Lefevre
Indsendt af:
Inge Bender Koch
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
27
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg bor i et kvarter uden for zonen i nordvest, men kommer på cykel og ind imellem i bil i zonen for at handle, blive klippet mv. Jeg genkender problemet og synes godt om forslagets enkelhed og at det med 3 timer tilgodeser det lokale liv og brugere. Det eneste, jeg savner, er måske den mere overordnede plan for vores trafik og parkering for pendlerne. Det er jo fint, at mange vælger at sætte bilen og tage det offentlige. Og gerne så langt ude som muligt og gerne så det er nemt og økonomisk for pendlerne. De har helt sikkert behov for at kunne køre til deres bopæl med børn mv. Jeg ved ikke, om zonerne vil flytte pendlerne ud til vores lokale veje udenfor zonen, eller hvad forvaltningen forestiller sig, der sker? Det ville være godt at få belyst.
Læs høringssvar fra Inge Bender Koch
Indsendt af:
Rune Butzbach
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
26
By:
København NV
Postnr.:
2400
Mulighed for at have et begrænset antal parkeringslicenser til gæster ønskes. Jeg har familie, som besøger mig jævnligt fra Bornholm. Mine forældre er midt i 70 erne og min bror og kone har små børn og begge hold kommer i bil. Københavns Kommunes forslag vil i sin nuværende form uden mulighed for gæsteparkering gøre deres besøg besværlige. Et system med papirlicenser i form af "skrabelodder" som der tidligere fandtes på Frederiksberg eller en funktion, hvor man logger på parkering Kbh med sit nemID og angiver registreringsnummeret på sin gæsts bil kunne være løsninger. Antallet af gæstelicenser kan begrænses til f.eks. 10 stk årligt pr. hus eller lejlighed.
Læs høringssvar fra Rune Butzbach
Indsendt af:
Mads
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
25
By:
København NV
Postnr.:
2400
For ikke at forvirre besøgende til området, bør man læne sig op ad Frederiksbergs p-tid med 2 timers gratis parkering fremfor de foreslåede 3 timer. Hvis I har behov for finansiering, ville jeg ikke have noget imod den sædvanlige DKK 100,-/md. i beboerlicens. Både for at gøre administration ens og ukompliceret for administratorerne.
Læs høringssvar fra Mads
Indsendt af:
Mads Christensen
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
24
By:
København NV
Postnr.:
2400
Nye (tiltrængte) parkeringszoner ønskes velkommen mod høj parkeringsbelægning og udefrakommende parkering. Det glæder mig, at der endelig gøres noget ved områdets udfordringer med manglende parkeringspladser, da søgen efter sådanne ofte tager over 30 minutter. Som det fremgår som anbefaling i "Forvaltningens indstilling" er min klare indstilling, at etablering af parkeringszoner med tidsbegrænsning udelukkende må være en midlertidig løsning. En løsning som i 2020 bør afløses af betalingszone, hvor udfordringer med private fællesveje, må løses ved at disse fortsætter med tidsbegrænsning, hvis omlægning til kommunevej ikke ønskes. -Det skal ikke være private fællesveje, som hæmmer parkeringsforholdene i resten af vores bydel. Som skrevet i andre høringssvar er det min opfattelse, at vi bør overgå til betalingszone hurtigst muligt (år 2020), da der ikke bør være varierende parkeringsregler på tværs af byen (kommunale områder). Forskellige parkeringsregler (ikke priser) på tværs af byen gør det alt for kompliceret for udefrakommende at parkere i byen. Ligeledes, som i andre høringssvar, glæder det mig med nytilkomne ejendomme og byggerier i området. Det er dog en gåde, at flere af disse bliver opført uden en eneste tilhørende parkering. Vi bør så vidt muligt forsøge, at få så mange biler som muligt i parkeringshuse og kældre. -Væk fra gaden.
Læs høringssvar fra Mads Christensen
Indsendt af:
Huda
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
23
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg bor ved skoleholdervej og oplever et kæmpe problem i forhold til parkeringen. På grund af den parkeringsfrie zone er der alt for mange erhvervsbiler der holder her og derfor er der ikke plads til os beboere, der ejer en bil. Jeg ser det som både en fordel og ulempe, at der indføres en tidsbegrænset zone. Fordelen er at problemet løses for beboerne i lygten og fuglekvarteret. Ulempen er, at det går ud over os andre i de andre områder af nordvest. Hvis der skal indføres en tidsbegrænsning eller en betalingszone, burde det gøres i hele nordvest kvarteret og ikke udvalgte områder.
Læs høringssvar fra Huda
Indsendt af:
Niels
Dato: 25. juni 2018
Svarnummer:
22
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg er tilhænger af at området reguleres, og jeg synes at tidsbegrænset parkering virker godt. Jeg kunne godt tænke mig en "Frederiksberg"-løsning (2 timer gratis-parkering, efterfulgt af betalingsparkering). Da betalingsparkering ikke er muligt før om lang tid, så synes jeg at man har fundet en rigtigt god løsning. Jeg vil dog foreslå at man overvejer at bibeholde en gratis-tidsbegrænsning efter dette, og den ville efter min mening også passe godt i gul zone. Det giver en god fleksibilitet, og signalerer at bydelen er åben for besøgende (og at parkering ikke bare er en pengemaskine). Om det skal være 1, 2 eller 3 gratis timer er mindre vigtigt.
Læs høringssvar fra Niels

Sider