Foto over lokalplanområdet F. L. Smidth II tillæg 3

Tidsbegrænset parkering på Islands Brygge (syd for Sturlasgade)

Forslag om at indføre en zone med tidsbegrænset parkering på Islands Brygge.

Høringsfrist:

10. juli 2018
Indsendt af:
Bestyrelsen for E/F Selandia Hus
Dato: 9. juli 2018
Svarnummer:
41
Virksomhed / Organisation :
E/F Selandia Hus
By:
København S
Postnr.:
2300
Ejerforeningen Selandia Hus' medlemmer har ikke over for bestyrelsen udtrykt stort behov for indførsel af tidsbegrænset parkering på gaden Islands Brygge og flere patruljerende kommunale parkeringsvagter til at holde opsyn med overholdelse af parkeringsreglerne. Derimod har der været udtrykt stort behov for patruljerende kommunale parkvagter, der kan holde opsyn med overholdelse af parkreglerne i den offentligt tilgængelige Havnepark, særligt forbud mod forstærket musik, urinering uden for de alt for få offentlige toiletter og henkastning af affald. Det vil være absurd, hvis man på den ene side af gaden har kommunale vagter, der uddeler bøder til bilister, der holder for længe, mens man på den anden side af gaden undlader at gribe ind over støj, urinering og affald. I lyset af, at kommunen alligevel overvejer at indføre betalingsparkering om få år vil den årlige udgift indtil da til vagter på 1,2 mio gavne beboerne mere ved at blive brugt på parkvagter end på parkeringsvagter. I øvrigt har vor nabo i nr. 67 en næsten tom parkeringskælder, måske burde kommunen først forsøge et samarbejde med virksomhederne i området og deres ledige parkeringspladser inden man indfører forbud og omkostninger til flere parkeringsvagter. Hvad angår ​selve ​tidsbegræns​ningsperioden kl. 8-19 er belægningen efter 19 ofte lige så høj som i dagtimerne. Forbuddet løser således ikke problemet for beboerne, der får gæster på besøg om aftenen. En bedre løsning end tidsbegrænsning, som er ufleksibel over for gæster, herunder håndværkere, ville være hvis kommunen lod grundejerforeningerne indføre betalingsparkering på de private fællesveje, herunder gaden Islands Brygge. Grundlæggende er problemet at kommunens krav til antal bilparkeringspladser per lejlighed (pladser per 100 m2 etageareal) er for lavt, hvorved der ikke er pladser nok til beboere eller gæster, herunder håndværkere, på egen grund.
Læs høringssvar fra Bestyrelsen for E/F Selandia Hus
Indsendt af:
Kathe Christensen
Dato: 8. juli 2018
Svarnummer:
40
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi bor i et meget belastet område, hvad parkering angår. Om morgenen holder bilerne i kø for at få en gratis parkeringsplads for resten af dagen. Det er belastende, for os, der bor i området, både for så vidt angår unødig trafik, og får så vidt angår selv at skaffe sig en parkeringsplads til sig selv og sine gæster. Jeg har oplevet ikke at kunne skaffe håndværkere, da de ved, det er umuligt at finde en parkeringsplads , og derfor takker nej til opgaven. Vi oplever, at der er folk, der sætter deres biler, tager kufferterne frem, tager metroen og optager parkeringspladser for flere uger ad gangen. Vi har også oplevet, at folk sætter deres gamle skrammel af biler på vores pladser for ikke at komme tilbage igen.
Læs høringssvar fra Kathe Christensen
Indsendt af:
Yavor Emilov Markov
Dato: 5. juli 2018
Svarnummer:
39
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg vil blot tilslutte mig de allerede skrevne hørinssvar og bekræfte, at en parkeringszone med beboerlicens er absolut nødvendig for at løse problemet med manglende p-pladser for beboerne i bl. a. Carl Th. Zahles Gade. Jeg støtter hermed forslaget!
Læs høringssvar fra Yavor Emilov Markov
Indsendt af:
Vibeke Jørgensen
Dato: 5. juli 2018
Svarnummer:
38
By:
København
Postnr.:
2300
Jeg er meget glad for at Københavns Kommune nu har hørt på vores/beboernes ønske om at få etableret tidsbegrænset parkering for udefrakommende, således at det bliver muligt for os, der bor her, at kunne parkere på vores vej. Så derfor: JA-Tak til at få dette sat i gang.
Læs høringssvar fra Vibeke Jørgensen
Indsendt af:
Daria Markov
Dato: 5. juli 2018
Svarnummer:
37
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg støtter forslaget fuldt ud. Vi er meget generet af folk, der parkerer deres biler, mens de er på arbejde i området samt folk, der hænger ud ved vandet om aftenen. Det er enormt stressende, at bilister holder i kø for at snuppe ens plads, når man skal køre om morgenen. Jeg har flere gange set nogle, der kommer i bil, parkerer den og tager cyklen, som de holder parkeret i vores gade. Det er ærgerligt, at det ikke bliver muligt at bestille en gæstelicens, men det må være prisen for, at vi kan parkere vores egne biler i vores egne gader.
Læs høringssvar fra Daria Markov
Indsendt af:
Bodil Houman
Dato: 5. juli 2018
Svarnummer:
36
By:
København S
Postnr.:
2300
det er et stort problem at bestille en håndværker.Ingen vil komme her da de ikke finder en parkeringsplads.
Læs høringssvar fra Bodil  Houman
Indsendt af:
Hin-Yan Liu
Dato: 4. juli 2018
Svarnummer:
35
By:
Copenhagen
Postnr.:
2300
I support the proposal to introduce a 3-hour parking limit with a free parking permit for residents.
Læs høringssvar fra Hin-Yan Liu
Indsendt af:
Agnieszka Mlicka
Dato: 4. juli 2018
Svarnummer:
34
By:
Copenhagen
Postnr.:
2300
Jeg støtter forslaget.
Læs høringssvar fra Agnieszka Mlicka
Indsendt af:
Hans Henrik Schmidt
Dato: 4. juli 2018
Svarnummer:
33
By:
København
Postnr.:
2300
De gratis parkeringspladser bliver i mange tilfælde brugt til langtidsparkering af personer der er uvedkommende for boligområdet. Der stå til tider biler uden nummerplade, både og trailer og optager parkeringspladserne. Desuden bliver parkeringspladserne brugt af flere firmaer til ”opbevaring” af deres kassevogne. Derudover bliver parkeringspladserne i meget stor stil brugt af de personer der arbejder på Bryggen og Fisketorvet. Dette betyder, at der er nærmest umuligt for beboerne at finde parkeringspladser. Jeg støtter forslaget fuldt ud.
Læs høringssvar fra Hans Henrik Schmidt
Indsendt af:
Jens Rask
Dato: 4. juli 2018
Svarnummer:
32
By:
København S.
Postnr.:
2300
Det vil gavne beboerne i området er der bliver indført tidbegrænset parkering. Pendlerne holder i kø om morgenen for at få en plads, med bilen i tomgang. Der er mange der benytter p-pladsen til langtidsparkering eksempelvis i forbindelse med rejser, idet det er nemt at tage taxa eller Metro til lufthavnen. Jeg støtter 100% forslaget
Læs høringssvar fra Jens Rask
Indsendt af:
Sami Hadad
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
31
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg er helt klart støtter beslutningen om at indføre 3 timers parkeringsbegrænsning.
Læs høringssvar fra Sami Hadad
Indsendt af:
Lotte Lorentzen
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
30
By:
København
Postnr.:
2300
Kan kun støtte dette. Vi oplever ofte, at vi ikke har mulighed for at parkere foran egen bolig. Pladserne bliver ofte benyttet at folk som skal ud at rejse eller arbejder på Bryggen.
Læs høringssvar fra Lotte Lorentzen
Indsendt af:
Anja Snel
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
29
By:
København S
Postnr.:
2300
Støtter forslaget
Læs høringssvar fra Anja Snel
Indsendt af:
Dai Nghia Dam
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
28
By:
København S
Postnr.:
2300
Parkeringsbelægning er efterhånden over 100% om det er dag eller aften. Specielt om dagen er det umuligt at finde en plads hvis man først er kørt ud og man ser dagligt folk holde vente på en ledig plads. Mange er pladserne er 'bemandet' 24-7 af firma-biler / privat biler. De kommer og parkerer deres privat bil om morgenen og om aftenen bliver pladsen byttet ud med deres firmabil. På Carl Th Zahles Gade kan der nemt tælles 20 pladser, som er optaget af firmabiler. Det giver nødvendigvis ikke en parkerings-ret ved at der bliver ændret til p-område, men det vil afhjælpe på trafikken til og fra området. Samt man skåner miljøet for de biler som står i tomgang om morgenen og venter på p-plads. Ser gerne en tidsbegrænsning fra 08-20, da man ellers ville kunne stille firmabilen kl 16.00 og så komme igen kl 06 og afhente den. Kan kun støtte om omkring dette forslag og få det ført ud i praksis kan kun gå for langsomt.
Læs høringssvar fra Dai Nghia Dam
Indsendt af:
Doan Thanh Truc Teresa Le
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
27
By:
København S
Postnr.:
2300
Der ønskes beboerlicens i området Islandsbrygge. Områderne er ofte overbelagte af især firmabiler/folk der arbejder i området. Det er ikke til at finde parkering især i morgentimerne, når man f.eks. kommer hjem fra en nattevagt.
Læs høringssvar fra Doan Thanh Truc Teresa Le
Indsendt af:
Erik hansen
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
26
By:
København
Postnr.:
2300
Fantastisk - det er helt grotesk at folk holder i kø om morgenen for at få parkeringsplads ned motoren i tomgang i et beboelseskvarter. Det er til meget stor gene for beboere i området, som det er nu. Glæder mig til det bliver indført
Læs høringssvar fra Erik hansen
Indsendt af:
Erik hansen
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
25
By:
København
Postnr.:
2300
Fantastisk - det er helt grotesk at folk holder i kø om morgenen for at få parkeringsplads ned motoren i tomgang i et beboelseskvarter. Det er til meget stor gene for beboere i området, som det er nu. Glæder mig til det bliver indført
Læs høringssvar fra Erik hansen
Indsendt af:
Rie Nim
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
24
By:
København
Postnr.:
2300
Det er en utrolig kærkommen nyhed, da der er ekstrem meget press på parkeringen i området. Arbejder man som beboer blot en anelse skæve tider ift pendler-massen, er det helt umuligt at parkere i nærheden af egen bolig. Og jeg oplever gang på gang firmabiler der parkeres, hvor ejer skifter privatbilen ud med varevognen og kører derfra (tydeligvis med beboelse andet steds). Personligt bruger jeg ofte ressourcer på parkering i betalings zonen, grundet manglende pladser. Om morgenen oplever jeg dertil et virvar af biler der suser rundt og kæmper om de pladser der nu engang må blive frie, hvor små børn og cyklister færdes - det er uhensigtsmæssig. Arbejder man yderligere til sen aften, kan man godt regne med at blive vækket af de biler der holder i tomgang på gaden for at sikre sig en plads. En unødvendig støj- og miljøgene, der med en tidsbegrænsning forhåbenligt vil kunne begrænses. Jeg støtter forslaget 100 %.
Læs høringssvar fra Rie Nim
Indsendt af:
Jesper Østergaard
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
23
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi som beboer og brugere af parkering ved Fionahus er helt klart for indførsel af tidsbegrænset parkering. Det er i dag en evig udfordring af finde en p-plads i dag og aften timerne. P-pladserne er i dag timerne helt fyldt med folk der arbejder i nærheden af vores område og i aften timer er det gæster til beboer nord for Sturlasgade. Jeg kommer ofte hjem midt på dagen for at arbejde hjemmefra, men det er umuligt at finde en P-Plads. Om morgen er det grotesk at se køen, af folk ude fra der skal på arbejde, holde mange minutter i tomgang og vente på at en beboer køre på arbejde. Nogle udefra har cykler holdende som de køre videre på - for at få en gratis parkering. Det kan ikke gå stærkt nok med at få indført tidsbegrænset parkering, men det er urimeligt at forslaget kun giver tilladelse til en bil pr. husstand. Hvis der er to biler er det som regel også fordi der er et behov for det.
Læs høringssvar fra Jesper Østergaard
Indsendt af:
Sonja Gjøl
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
22
By:
København S
Postnr.:
2300
Når noget er gratis, får rigtig mange folk en tildens til at misbruge det ret voldsomt. Dette er desværre ret tydeligt mht den frie parkering på Islands Brygge. Diverse virksomheder anvender den frie parkering som garage, ved at parkere firmabilen der om aftenen og om morgenen bytter de den ud med deres privat bil (på den måde har de altid en gratis parkeringsplads). Folk som skal på ferie nyder også godt af den frie parkering idet de parkerer deres bil her, istedet for at anvende den offentlige transport eller lufthavnens parkeringshus. Hver morgen fra kl.7 - 10 ser man biler der suser rundt som sultne grippe efter en ledig plads. Her skal man VIRKELIG passe på som fodgænger hvis man skal over vejen for bilisterne er totalt ligeglade og man er ofte ved at blive kørt ned fordi de suser rundt efter en ledig plads. Det er tydeligt at bilisterne ikke er interesseret i at betale for at parkere idet de står i kø og ventet på at folk tager på arbejde, så de kan få pladsen. Der kommer hele tiden flere og flere folk som benytter den frie parkering som garage og det er efterhånden totalt umuligt som beboer at kunne parkerer sin bil, pga folks grådighed. Det kan ikke være rigtigt at man som beboer bliver nødt til at betale for at parkere sin bil bare fordi Murermester Jakob vil have et sted han kan parkere sine 5 firmabiler gratis 24/7. Jeg støtter 100% op omkring den tidsbegrænsede parkering og ser meget frem til at den træder i kraft. Forhåbentlig kan det medvirke til at der bliver trimmet lidt ud i alle de biler der udnytter den frie parkering på det groveste. Vil Københavns kommune da ikke også gerne have den ekstra indtægt?
Læs høringssvar fra Sonja Gjøl
Indsendt af:
Dmitry Lazarenko
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
21
By:
Copenhagen
Postnr.:
2300
I fully support the proposal to introduce a 3-hour parking limit with a free parking license for residents. Carl Th. Zahles Gade and the streets nearby are located on the edge of the current paid parking zone. This makes a lot of business commuters choose this location to park their cars for free during working days. So in the morning, many cars are waiting for a parking spot to free up. This also makes parking for residents impossible, should they wish to park at home during working hours.
Læs høringssvar fra Dmitry Lazarenko
Indsendt af:
Jeppe Lorentzen
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
20
By:
København s
Postnr.:
2300
Som beboer i området iagttager vi ofte at vores parkeringspladser bruges til langtidsparkering (lufthavn, er hers biler og bilen med udenlandsk indregistrering). Af samme årsag kan det være svært selv at finde en plads til egen eller private besøgendes bil. Ser frem til at forslaget bliver godkendt
Læs høringssvar fra Jeppe Lorentzen
Indsendt af:
Kirsten Bro Matland
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
19
By:
København S
Postnr.:
2300
Støtter forslaget100%! En nødvendighed! Da parkeringsmulighederne her udnyttes groft!
Læs høringssvar fra Kirsten Bro Matland
Indsendt af:
Mark Gjøl
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
18
By:
København S
Postnr.:
2300
Det, at der er fri parkering misbruges desværre af virksomheder der parkerer deres kassevogne (man ser regelmæssigt folk komme og udskifte deres privatbil med firmabil om morgenen, for at skifte tilbage igen om aftenen), samt af folk der har brug for billig (gratis) langtidsparkering. Vejen er i og for sig dimensioneret rigtigt ifht. beboelsen, men misbruget medfører, at man som beboer ofte ikke kan finde plads.
Læs høringssvar fra Mark Gjøl
Indsendt af:
Henrik Bækgaard
Dato: 3. juli 2018
Svarnummer:
17
Virksomhed / Organisation :
Fr
By:
København S
Postnr.:
2300
Der er i højeste grad brug for forslagets tiltag ift parkeringsforholdene omkring Carl Th. Zahles gade og Hans Hedtofts gade. Store kassevogne og en masse mennesker, der kommer på besøg i København, har fundet ud af, at man kan parkere i disse gade gratis i dage-, uge- eller månedsvis. Dette medfører, at vi beboere sjældent kan finde en plads mellem kl. 7.00 og mindst 17.00 om aftenen. I weekenderne holder her masser af firma-kassevogne, som fylder ekstra på pladserne langs vejen og de p-pladser, der ligger i forlængelse af hinanden (altså ikke båsepladser). Tak for initiativet. Gode hilsner Henrik Bækgaard, Carl Th. Zahles Gade 4, 6. th., 2300 København S.
Læs høringssvar fra Henrik Bækgaard
Indsendt af:
Bjarne Hansen
Dato: 2. juli 2018
Svarnummer:
16
Virksomhed / Organisation :
Privat
By:
København S
Postnr.:
2300
Det lyder som en rigtig god ide, med tidsbegrænset parkering, som forhåbentlig vil gøre at vi private også kan parkere i dagtimerne ved vores bopæl, samt hvis vi kommer hjem fra arbejdet efter kl 20. Håber ikke der sælges for mange virksomhedslicenser, så er vi jo ikke nået videre? Der er i øjeblikket rigtig mange vare- og kasse biler parkeret her om aftenen, alle på gule plader, hvor skal de høre hjemme? Hvis ordningen virker efter hensigten kunne man jo overveje om det er nødvendigt med decideret betalingsparkering. Jeg syntes i øvrigt det er grotesk at man ovre ved lægemiddelstyrelsen, har reserveret plader til de virksomheder der bor der, hvor vi skal betale for at holde der i dyre domme, men at alle deres medarbejdere kan holde gratis hos os. Man kunne indføre lidt fleksibilitet for MC'er som optager en hel bil plads. Kunne de ikke få lov at holde på MC afmærkningen på betalingsparkeringen, eller på nogle af brostensområderne så der kunne blive plads til et par biler mere? Jeg kan læse at der måske ikke er penge i budgettet til parkeringsvagter. Det forstår jeg ikke, her i området er der vagter, de parkerer oven i købet ofte i gaden hos os. Vi ser frem til en hurtig implementering.
Læs høringssvar fra Bjarne Hansen
Indsendt af:
Ulrik Bie
Dato: 29. juni 2018
Svarnummer:
15
Virksomhed / Organisation :
Ejerforeningen Fioniahus 2
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi i Fioniahus II ejerforening synes, at en tidsbegrænset parkering i området er en rigtig god idé. Vi har meget længe haft et ønske om bedre parkeringsforhold i vores område, som ligger lige op ad Sturlasgade, hvor der er kommunal betalingsparkering. Vi har i mange år oplevet et massivt pres på parkeringspladserne på vores veje. Presset har været stigende og har betydet, at ofte er det umuligt for beboerne at finde en parkeringsplads. Vi, sammen med de grundejer i området, har sendt en fælles ansøgning til kommunen om tidsbegrænsning af parkering på vores veje. Forslaget har løbende nydt opbakning på vores generalforsamlinger. Vi ser frem til, at en tidsbegrænset parkering bliver etableret hurtigst muligt. På foreningens vegne Ulrik Bie Formand
Læs høringssvar fra Ulrik Bie
Indsendt af:
Steffen Beth
Dato: 29. juni 2018
Svarnummer:
14
By:
København S
Postnr.:
2300
Det er en rigtig god ide, og noget jeg har håbet på ville komme. Der er alt for mange udefra der kommer og parkere gratis, om morgen er der rigtig mange bilister der enten holder i tomgang, eller cirkler rundt, og venter på en ledig plads, når en beboer tager på arbejde. Så p-pladserne er aldrig tomme i løbet af dagen. Og man kan se at de store p-pladser ved de to styrelser er halv tomme, da de koster penge og det er gratis at parkere i gaderne. Så dette forslag er en rigtig god ide, og jo før jo bedre.
Læs høringssvar fra Steffen Beth
Indsendt af:
Malene Skov
Dato: 28. juni 2018
Svarnummer:
13
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg kan kun tilslutte mig alle de kommentarer, der taler for en tidsbegrænsning i vores gader på Islands Brygge. Hver morgen ml. kl. 7 og 9 står der køer af biler i tomgang, og venter på at få en parkeringsplads, når beboerne kører på arbejde. Os der arbejder på skæve tidspunkter og kommer hjem før kl. 16, kan aldrig få en parkeringsplads i nærheden af vores hjem. Derudover står den store parkeringsplads ved Sundhedsstyrelsen altid halvtom, da medarbejderne (og alle andre) skal betale for at holde på den, men kan holde gratis på gaden.
Læs høringssvar fra Malene Skov
Indsendt af:
Michael Sass Hansen
Dato: 28. juni 2018
Svarnummer:
12
By:
København S
Postnr.:
2300
Det er jeg meget glad for, hvis det lykkes at gennemføre. Med både tog og metro tæt ved, er der rig mulighed for at bruge offentlig transport. Med cykelbroen mm. er Islands Brygge også godt forbundet på cykel. Derfor hilser jeg forslaget velkomment, som et initiativ til at mindske trængsel og forurening i København og omegn. Jeg forventer også, at det vil kunne hjælpe på presset på parkeringspladserne i løbet af dagen, hvor vi typisk skal ret langt væk fra den nuværende parkeringzone for at finde parkering
Læs høringssvar fra Michael Sass Hansen

Sider