Tivolihuset - Lokalplan nr. 553

Lokalplanen muliggør opførelse af en ballet- og musikskole i tilknytning til koncertsalen, administration til Tivoli A/S mv.

Høringsfrist:

14. maj 2017
Indsendt af:
Holger Hagelberg
Dato: 12. maj 2017
Svarnummer:
13
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
På Borgermødet om Tivolihuset tirsdag den 25/4 på Københavns Rådhus fremførte jeg ønsket om, at man genetablerede adgangsmulighedtil Tivolis Koncertsal fra Tietgensgade. Jeg forstod at flere ved den tidligere høring havde fremsat det samme ønske. Indgang til Tivolis Koncertsal fra Tietgensgade er enkel og behagelig end at skulle gå hele vejen gennem Tivoli i regn og slud om vinteren. Desuden vil en genetablering af en indgang fra Tietgensgade betyde en fordeling af trafikken der bringer publikum til Tivolis Koncertsal, og dermed betyde en aflastning af trafikken på Vesterbrogade. Nedlæggelse af Wamwam restauranten vil næppe få folk til at sulte i tivoli med det store udbu af restauranter der er etableret og som kommer med Tivolihuset. Et andet punkt, som jeg vil bemærke er indretningen af selve Tivoli's Koncertsal Det er en god koncertsal, men som teatersal er den dårlig især, når man sidder på balkonen, som burde udbygges i retning mod scenen! Dette er dog et sekundært ønske i forhold til det ovenfor nævnte.
Læs høringssvar fra Holger Hagelberg
Indsendt af:
Indre By Lokaludvalg
Dato: 11. maj 2017
Svarnummer:
12
Vedhæftede filer: 2
Virksomhed / Organisation :
Indre By Lokaludvalg
By:
København K
Postnr.:
1466
Teknik- og Miljøforvaltningen har sendt et lokalplansforslag om Tivolihuset i høring. Indre By Lokaludvalg har følgende bemærkninger til forslaget: Borgerdialog Lokaludvalget har i samarbejde med Teknik- og Miljøforvaltningen afholdt borgermøde om lokalplansforslaget. I bilaget er borgernes spørgsmål og kommentarer til lokalplansforslaget vedlagt som referat. Lokaludvalgets holdning Lokaludvalget er enig med forvaltningen i, at musik- og balletskolens øvesale i glas mod Tietgensgade skal fremstå så lyst og let som muligt. Lokaludvalget foreslår, 1. at konstruktionen med gitterdrager ændres til en rammekonstruktion, så der i “brodrageren” kun indgår lodrette og vandrette konstruktionselementer ligesom i det øvrige byggeri. 2. at man fraviger normen for parkeringsdækning, så der stilles krav om færre parkeringspladser end ellers, da Tivolihuset ligger stationsnært. 3. at man åbner koncertsalen mod Tietgensgade. Med venlig hilsen Bent Lohmann, formand
Læs høringssvar fra Indre By Lokaludvalg
Indsendt af:
Inger Wiene
Dato: 3. maj 2017
Svarnummer:
11
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Københavns Museum
By:
KBH
Postnr.:
1620
Københavns Museums høringssvar vedrørende Tivolihuset
Læs høringssvar fra Inger Wiene
Indsendt af:
Per Stahl Skov
Dato: 21. april 2017
Svarnummer:
10
By:
København V
Postnr.:
1571
Jeg har med interesse set planerne til et nyt byggeri i Tivoli, som skal ligge ud mod Tietgensgade. "Bagenden" af Tivoli er jo ikke særlig køn, så det kan vel kun blive bedre med en renovering. Undertegnede var i sin tid med til at starte "Tivolis naboer", blandt andet pga., tiltagende støjproblemer, trafik omkring Tivoli og det meget høje støjniveau fra fyrværkeriet. Det er ikke lykkedes os at komme igennem med ret mange af vore Tivoli-problemer, så holdningen hos os beboere er generelt temmelig opgivende. Jeg øjner måske en lille lysning for disse problemer i forhold til det skitserede byggeri, da det måske kunne medvirke til at danne en støjvold mod området ved Glyptoteket. Kunne denne mulighed tænkes aktivt ind i det planlagte byggeri? Med venlig hilsen, Per Stahl Skov, Beboerforeningsformand for Rysensteen.
Læs høringssvar fra Per Stahl Skov
Indsendt af:
Mark Pedersen
Dato: 19. april 2017
Svarnummer:
9
Virksomhed / Organisation :
Bygningsingeniør
By:
København S
Postnr.:
2300
Vær sød at holde Tivoli til hvad dette er, og Drop planerne om yderligere udbygning. Der skyder kolde og sjæl-løse bygninger op over alt i byen. Ønsket er at holde byen som den er, inden det er for sent. Der har været afvist byggeri på denne plads, accepterer dette og stop.
Læs høringssvar fra Mark Pedersen
Indsendt af:
Peter Madsen
Dato: 15. april 2017
Svarnummer:
8
Virksomhed / Organisation :
Peter Madsen
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
I forlængelse af mit tidligere høringssvar vil jeg bede de beslutningshavende samt BR om at stille sig overfor Tivoli Hjørnet som det ser ud i dag og betragte det i forhold til hovedindgangen til haven samt industriens glasreklame-øjebæ. Den ligner, klemt inde som den er imellem glas og stål, et rynket brunt æble der er ved at rådne op. Det har Lirbst og co. samt industrien afstedkommet, hvorfor beslutningshaverne skal være yderst påpasselige med hvad de giver grønt lys for i forbindelse med denne mand og hans ligesindede profitmagere. Haven er ved at gå til af støj-maskiner og glas/stål-konstruktioner, og det væsentlige, underholdning som levende musik i haven og andre kulturelle tiltag, er pakket ned for stedse. Lad jer ikke i BR trække rundt i manegen af disse pengefolk, for de vil ikke andre end sig selv og vennerne det godt. Stå derfor fast på at højden ikke overskrider hvad bestemmelserne siger, og gå ikke med til en kompensensation. I kommer til set i historisk lys at fremstå som dem der lod sig narre til at hoppe med på vognen. Tro mig allerede nu, eller bliv sat på ´historisk hjul og stejle´ senere. Det bør i ikke beslutte at stå model til.
Læs høringssvar fra Peter Madsen
Indsendt af:
Metroselskabet I/S
Dato: 27. marts 2017
Svarnummer:
7
Vedhæftede filer: 1
By:
København S
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra Metroselskabet I/S
Indsendt af:
lars vestergaard
Dato: 24. marts 2017
Svarnummer:
6
By:
københavn N
Postnr.:
2200
Det er for stort! Det kan godt være at arkitekterne ved hjælp af tynde streger og pastelfarver kan få huset til at se gennemsigtigt og usynligt ud; men det vil med sikkerhed vise sig at være en fiktion, når bygningen materialiserer sig. Visualiseringen i lokalplanforslaget side 5,6, 7, - især side 6, afslører at huset bliver større og mere dominerende end ønskeligt.
Læs høringssvar fra lars vestergaard
Indsendt af:
Ole Bjørn-Nielsen
Dato: 21. marts 2017
Svarnummer:
5
By:
Humlebæk
Postnr.:
3050
Bygningen af Tivolihuset vil blive alt for anmasende i det lille område.Tivoligarden må benytte de nuværende faciliteter de har brugt de sidste 100 år. Balletten må kunne benytte koncertsalen.
Læs høringssvar fra Ole Bjørn-Nielsen
Indsendt af:
Peter Madsen
Dato: 17. marts 2017
Svarnummer:
4
Virksomhed / Organisation :
Peter Madsen
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
Mærkværdigt at Tivoli igen igen kan få tilladelse (formentlig) til at omgå gældende regler for massivt og visuelt spolerende byggeri. Tivoli ligefrem kræver at administrationen får deres ekstra to etager, hvilket åbenbart får beslutningshaverne til at danse efter deres pibe, som var der tale om en moderne udgave af ´Tryllefløjten´. Administrationens lokaler ved hovedindgangen samt i koncertsalen må dække behovet for den slags. Det skal Tivoli-gængere ikke visuelt belastes med ved alt for højt byggeri, tilbagetrukket eller ej.
Læs høringssvar fra Peter Madsen
Indsendt af:
Lise honore
Dato: 15. marts 2017
Svarnummer:
3
Virksomhed / Organisation :
Lise Honore
By:
Kbhvn
Postnr.:
1058
Tietgensgade, hvorfor skal Tivoli nu bygge der igen igen, deres larmende forlystelser, de kunne lave balletskole osv i deres hoteller på Kalvebod Brygge, eller det nedlagte hospital lige overfor i Tiietgensgade. Tivoli har sin e egne regler i kommunen. Hilsen Lise HonoreNN
Læs høringssvar fra Lise honore
Indsendt af:
Ivan Lund Pedersen
Dato: 13. marts 2017
Svarnummer:
2
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
NOAH-Trafik
By:
Kbh. N
Postnr.:
2200
Vedr. Parkering og nej til en havnetunnel København har en målsætning om at blive CO2 neutral i 2025. Det er fint, men en sådan målsætning skal følges op med konkrete tiltag til begrænsning af udslippet. Biltrafikken er en meget stor bidragyder. Parkeringspladser stimulerer til at benytte bil frem for andre transportmidler. Handicappede bilister skal naturligvis tilgodeses. Det planlagte byggeri er det mest stationsnære man kan forestille sig. Af bilag fremgår da også at der er "50 meter til tog og bus, meget god tilgængelighed". På denne baggrund burde der ikke kræves anlæg af p-pladser. Alligevel kræves anlæg af 42 p-pladser, som tænkes placeret på Postgrunden. I forvejen er der mere end 22.000 p-pladser i Indre By og mere end 600 er på vej alene ved Realdanias byggeri BLOX og det nye Scala. Alle disse p-pladser bidrager til de kraftige trafik- og miljøbelastninger som byens borgere og besøgende oplever. Vi vil derfor opfordre Københavns Kommune til ikke at undergrave alle de pæne tanker om en trafikal bæredygtig by. Drop derfor kravet om anlæg af bil parkeringspladser - bort set fra enkelte til handicappede. NOAH-Trafik har i øvrigt lige været medafsender til en henvendelse til en stribe pensionskasser med opfordring til ikke at støtte anlæg af en Havnetunnel, som yderligere vil undergrave miljøet i København ved at stimulere til yderligere biltrafik. Henvendelsen er vedhæftet Med venlig hilsen Ivan Lund Pedersen
Læs høringssvar fra Ivan Lund Pedersen
Indsendt af:
Solveig Lindstrøm Hede
Dato: 13. marts 2017
Svarnummer:
1
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Jeg synes, det er grimt. Det er for voldsomt. Jeg bryder mig bestemt ikke om udseendet.
Læs høringssvar fra Solveig Lindstrøm Hede